ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ

ΣΥΜΒΑΣΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ

ΣΥΜΒΑΣΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ
ΣΥΜΒΑΣΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ Συζητείτε σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το σχεδίο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που αφορά την κύρωση από την Ελλάδα της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO). Τι προβλέπει η η Ναυτική σύμβαση εργασίας MLC 2006 Ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) υιοθέτησε τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006 (MLC, 2006) κατά την Διεθνή Ναυτιλιακή Διάσκεψή τον Φεβρουάριο του 2006. Η Σύμβαση καθορίζει τις ελάχιστες απαιτήσεις αναφορικά με την υγεία, την ασφάλεια και την ευημερία των ναυτικών. Έχει αναφερθεί ως η ‘Χάρτα των δικαιωμάτων’ για τους ναυτικούς διαμορφώνοντας ένα νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των δικαιωμάτων τους. Επίσης χαρακτηρίζεται ως ο ‘τέταρτος πυλώνας της ναυτιλιακής νομοθεσίας’ συμπληρώνοντας τις ισχύουσες νομοθεσίες της STCW, SOLAS και MARPOL, κάτι το οποίο υποδηλώνει ότι η σύμβαση αυτή είναι πολύ σύνθετη και εξαιρετικά ευρεία στο πεδίο εφαρμογής της. Με το μηχανισμό επιβολής και συμμόρφωσης μέσω της διαδικασίας επιθεώρησης και πιστοποίησης των πλοίων από την αρμόδια αρχή της σημαίας του πλοίου καθώς επίσης μέσω της επιθεώρησης των πλοίων από τις λιμενικές αρχές, ένα πλοίο μπορεί να τεθεί υπό κράτηση στο μέλλον λόγω μη συμμόρφωσης με κάποιον από τους όρους της σύμβασης εργασίας.Η νέα Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006 (MLC, 2006) περιλαμβάνει ένα σύνολο διατάξεων αναφορικά με τα ακόλουθα ζητήματα :1. Τις ελάχιστες απαιτήσεις για τους ναυτικούς για να εργαστούν σε ένα πλοίο2. Τις συνθήκες απασχόλησης3. Τους χώρους ενδιαίτησης, των ψυχαγωγικών εγκαταστάσεων και του τμήματοςτροφοδοσίας4. Την προστασία την υγείας, την παροχή ιατρικής φροντίδας, συνθηκών διαβίωσης καιεργασίας, την κοινωνική ασφάλιση5. Τον έλεγχο και εφαρμογή της ΣύμβασηςΟι απαιτήσεις της Σύμβασης εφαρμόζονται σε όλα τα πλοία με εμπορική δραστηριότητα εκτός των αλιευτικών, πολεμικών πλοίων και σκαφών που πλέουν εντός των ορίων του λιμανιού εκεί που εφαρμόζονται οι κανονισμοί του λιμανιού. Πιστοποίηση απαιτείται για σκάφη 500 GT και άνω, που εκτελούν πλόες εξωτερικού και φέρουν τη σημαία ενός κράτους μέλους που έχει επικυρώσει την Σύμβαση. Επίσης μέσω της διαδικασίας ελέγχου από τις λιμενικές αρχές, πλοία τα οποία δεν διαθέτουν πιστοποιητικό (λόγω μη επικύρωσης της Σύμβασης από την σημαία τους) θα πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις της σύμβασης.