Δημόσιο

«Όργιο» λαθρεπιβίβασης στα ΜΜΜ - Μαραζώνουν οι δημόσιες συγκοινωνίες

«Όργιο» λαθρεπιβίβασης στα ΜΜΜ - Μαραζώνουν οι δημόσιες συγκοινωνίες «Όργιο» λαθρεπιβίβασης στα ΜΜΜ - Μαραζώνουν οι δημόσιες συγκοινωνίες
Στην «τύχη» τους έχουν αφεθεί οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με την απουσία ελέγχων εισιτηρίων, τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά, την κάκιστη εικόνα των λεωφορείων να μαρτυρούν την εικόνα παρακμής που εξυπηρετούν καθημερινά σχεδόν 2 εκατ. μετακινήσεις.

Τα στοιχεία θέλουν τις πωλήσεις των εισιτηρίων να πέφτουν συνεχώς, γεγονός το οποίο ερμηνεύεται ως μείωση των επιβιβάσεων ή σημαντική αύξηση της λαθρεπιβίβασης.

Τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες απεριορίστων διαδρομών έχουν σημειώσει «βουτιά» 40% το α΄ δίμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία των εργαζομένων των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), που υποστηρίζουν ότι οι απώλειες της εταιρείας αγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ μέσα σε έξι μήνες λόγω της εκτεταμένης εισιτηριοδιαφυγής.

Στις αρχές του 2016 πουλήθηκαν 68.000 κάρτες έναντι 109.000 καρτών την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Οι έλεγχοι στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας είχαν ατονήσει λόγω δυσλειτουργιών στο σώμα ελεγκτών, ενώ η κατάργηση των εθελοντών – ελεγκτών, χωρίς αντικατάστασή τους, άφησε τους συγκοινωνιακούς φορείς εκτεθειμένους στην εισιτηριοδιαφυγή.

Την ίδια στιγμή, η ελεύθερη μετακίνηση των επιβατών κατά τη διάρκεια των capital controls τον περασμένο Ιούλιο καλλιέργησε μια νοοτροπία ασυδοσίας μεταξύ των χρηστών.

Με βασικό πρόσχημα την εγκατάσταση του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (δεν αναμένεται να λειτουργήσει πριν από το 2017) το οποίο εξασφαλίζει σχεδόν μηδενική εισιτηριοδιαφυγή, το υπουργείο Υποδομών φαίνεται ότι τηρεί στάση αναμονής.

Πολλοί υποστηρίζουν πως όλη αυτή η κατάσταση είναι στημένη, ώστε μέσω της παρατεταμένης απαξίωσης να προωθηθεί η ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών.