Δημόσιο

Στα μέσα του 2017 η έναρξη κατασκευής του Πάτρα – Πύργος

Στα μέσα του 2017 η έναρξη κατασκευής του Πάτρα – Πύργος
Στα μέσα του 2017 έχει μετατεθεί πλέον η έναρξη κατασκευής των πρώτων έργων στον άξονα Πάτρας – Πύργου. Η κατασκευή των 75 χλμ. της διαδρομής Πάτρας – Πύργου (σε νέα χάραξη) περιλαμβανόταν αρχικά στη σύμβαση παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό αλλά «αποσπάστηκε» με τον ν. 4219/13 με τον οποίο επανεκκινήθηκαν τα έργα σε τέσσερις αυτοκινητόδρομους.

Οπως προκύπτει από την απάντηση που έδωσε προχθές στη Βουλή (σε επερώτηση του βουλευτή Ηλείας του ΠΑΣΟΚ Γιάννη Κουτσούκου) ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, η αίτηση χρηματοδότησης του έργου θα υποβληθεί στην Ε.Ε. τον Μάρτιο του 2017, με σκοπό έως τα τέλη Απριλίου να υπογραφούν οι 6 από τις 8 συμβάσεις στις οποίες έχει χωριστεί το έργο. Μέχρι στιγμής έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος στις 3 εργολαβίες (η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών Α.Ε., συμφερόντων Καλογρίτσα), έχοντας προσφέρει εκπτώσεις από 53% έως 57,4%. Οι τρεις εργολαβίες αφορούν το τμήμα Πύργου – Κυλλήνης, μήκους 28 χλμ. Η τέταρτη εργολαβία (Κυλλήνη – Βάρδα), 9 χλμ., προϋπολογισμού 70,7 εκατ. ευρώ), θα δημοπρατηθεί στις 27 Σεπτεμβρίου και οι υπόλοιπες 4 έως τα τέλη του έτους.

Ο κ. Σπίρτζης υπερασπίστηκε τον τεμαχισμό του έργου σε 8 εργολαβίες, λέγοντας ότι η συνέχιση του διαγωνισμού –που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση ως ένα έργο– θα είχε ως αποτέλεσμα να μη χρηματοδοτηθεί το έργο από την Ε.Ε. (λόγω διαφόρων επιλογών στους όρους του διαγωνισμού και της απουσίας μελέτης κόστους - οφέλους). Υποστήριξε ότι οι μεγάλες εκπτώσεις που δόθηκαν είναι σαφώς καλύτερες από τις ελάχιστες που δίνονταν σε διαγωνισμούς τα προηγούμενα χρόνια (κάνοντας ωστόσο μια λανθασμένη, λόγω της φύσης των διαγωνισμών, σύγκριση με τις οδικές παραχωρήσεις). Και κατηγόρησε το «παλαιό σύστημα, το τρίγωνο τραπεζών, οικονομικού συστήματος, ΜΜΕ και πολιτικού συστήματος», με το οποίο υποστήριξε ότι έχει «χτυπηθεί»(!) από την εποχή που ήταν συνδικαλιστής.