Δημόσιο

Φθηνότερο εισιτήριο με την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ

Φθηνότερο εισιτήριο με την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ
Φθηνότερο εισιτήριο με την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ «Φθηνότερο εισιτήριο, περισσότερη δικαιοσύνη και καλύτερο ανταγωνισμό, θα έχουμε με την απελευθέρωση των οδικών επιβατικών μεταφορών» τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχ. Χρυσοχοϊδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, όπου παρουσίασε τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου «Δημόσιες Υπεραστικές Οδικές Μεταφορές Επιβατών-Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις», η συζήτηση του οποίου ξεκινά αύριο στη Βουλή.

Σκοπός των διατάξεων του σχεδίου νόμου είναι η αποτελεσματικότερη οργάνωση του δικτύου των δημοσίων υπεραστικών οδικών μεταφορών επιβατών, η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, η διασφάλιση του χαμηλότερου δυνατού κόστους για τον επιβάτη, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού, η διασφάλιση της πλήρους γεωγραφικής κάλυψης των μεταφορικών αναγκών κάθε περιφερειακής ενότητας, η ενίσχυση της διαφάνειας στην ανάθεση μεταφορικού έργου και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις μεταφορές.

Σύμφωνα με τη διαδικασία, θα δημιουργηθούν τρεις τύποι γραμμών: γραμμές αποκλειστικού μεταφορικού έργου, άγονες γραμμές, στις οποίες θα υπάρχει αποκλειστικότητα του μεταφορικού έργου αλλά και κρατική επιδότηση, και ελεύθερες γραμμές χωρίς προκήρυξη.

Στους δύο πρώτους τύπους γραμμών θα γίνονται μειοδοτικοί διαγωνισμοί με ορισμένο πλαφόν και εκείνος που θα δίνει την καλύτερη οικονομική προσφορά θα αναλαμβάνει και το έργο. Ο σχεδιασμός των γραμμών θα γίνεται από τις περιφέρειες, αλλά τις αποφάσεις γι αυτές θα λάβει η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ).

Η Ρυθμιστική Αρχή Μεταφορών είναι Αρχή, η οποία ισχύει σε όλες τις μεταφορές, σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. «Είναι μία νέα μορφή, ένα νέο εργαλείο για τη λειτουργία της δημοκρατίας, για τη λειτουργία της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης. Είναι ένα νέο εργαλείο για τις νέες μορφές ανταγωνισμού που έχουν μπει στη ζωή μας και, ουσιαστικά, καθορίζονται, με αποφάσεις της, το ρυθμιστικό πλαίσιο και οι όροι λειτουργίας του ανταγωνισμού και των διαγωνισμών στις επιβατικές μεταφορές» σημείωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης. Σε ό,τι αφορά το κόστος της, ο υπουργός διευκρίνισε πως είναι μηδενικό, αφού η στελέχωσή της θα γίνει από άλλες υπηρεσίες, με μετατάξεις. Η διαδικασία απελευθέρωσης των οδικών επιβατικών μεταφορών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 2015, ωστόσο, δεν αποκλείεται τελικά να χρειαστεί περισσότερος χρόνος.

Τέλος, στο σχέδιο νόμου περιέχονται και άλλες διατάξεις. Μεταξύ αυτών:

α) Αυστηροποιείται σε κακουργηματικό βαθμό η κλοπή και η δολιοφθορά του σιδηροδρομικού υλικού.

β) Επενδύσεις τρίτων στην Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή.

γ) Έκδοση αδειών για επιβατηγά αυτοκίνητα που θα εκτελούν ένα ειδικό μεταφορικό έργο. Αφορά τους ιδιοκτήτες κατόχους ταξί. Δηλαδή, ένας ιδιοκτήτης ταξί μπορεί να αλλάξει τη χρήση της άδειάς του από ταξί σε ένα ειδικό μεταφορικό μέσο, στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης.

δ) Ρυθμίζεται το καθεστώς εγκαταστάσεων πρατηρίων αερίων καυσίμων και συνεργείων οχημάτων αερίων καυσίμων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών οχημάτων αερίων καυσίμων.