Auto - Moto

Σκάνδαλο ασφαλείας ταράζει την αυτοκινητοβιομηχανία - Έφοδος στη Toyota

Σκάνδαλο ασφαλείας ταράζει την αυτοκινητοβιομηχανία - Έφοδος στη Toyota
Το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας πραγματοποίησε έφοδο στα κεντρικά γραφεία του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota καθώς κλιμακώθηκε το σκάνδαλο για τον έλεγχο ασφαλείας οχημάτων.

Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ζήτησε συγγνώμη για την παροχή εσφαλμένων ή παραποιημένων δεδομένων για δοκιμές πιστοποίησης ασφάλειας.

Το σκάνδαλο έχει ταράξει την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, με τους ανταγωνιστές Honda, Mazda και Suzuki να παραδέχονται επίσης ότι και αυτές με τη σειρά τους εμπλέκονται στο σκάνδαλο.

Η Toyota πούλησε περισσότερα από 11 εκατομμύρια επιβατικά οχήματα το 2023.

Η εταιρία ανέφερε ότι τα ευρήματα δεν επηρεάζουν την ασφάλεια των οχημάτων που βρίσκονται ήδη στο δρόμο.

Η εταιρεία ανέστειλε την παραγωγή τριών μοντέλων αυτοκινήτων - των Corolla Fielder, Corolla Axio και Yaris Cross.

Έχει επίσης κατηγορηθεί ότι χρησιμοποιεί τροποποιημένα οχήματα κατά τη διάρκεια δοκιμών σύγκρουσης ασφαλείας.

Οι έφοδος στα γραφεία της εταιρίας πραγματοποιήθηκε μια ημέρα αφότου ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, ζήτησε συγγνώμη από τους πελάτες του.

«Αμελήσαμε τη διαδικασία πιστοποίησης και κατασκευάσαμε μαζικά τα αυτοκίνητά μας χωρίς πρώτα να λάβουμε τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα», είπε ο κ. Toyoda.

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Honda, Mazda και Suzuki πρόκειται επίσης να ελεγχθούν για το ίδιο θέμα.

Η Honda είπε ότι διαπίστωσε προβλήματα ασφαλείας σε δοκιμές που σχετίζονται με τον θόρυβο και την ισχύ του κινητήρα, αλλά τόνισε ότι τα οχήματά της είναι ασφαλή στην οδήγηση.

Η Mazda σταμάτησε τις αποστολές ορισμένων αυτοκινήτων και είπε ότι θα αναλάβει το κόστος στους προμηθευτές της.

Ωστόσο, η εταιρεία πρόσθεσε ότι δεν σχεδιάζει ανακλήσεις.

Τα ευρήματα ισχύουν επίσης για ένα μοντέλο αυτοκινήτου Suzuki που δεν παράγεται πλέον.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η αυτοκινητοβιομηχανία Daihatsu που ανήκει στην Toyota έκλεισε όλα τα εργοστάσιά της για περισσότερο από ένα μήνα, αφού παραδέχτηκε ότι είχε παραποιήσει δοκιμές ασφαλείας.

Μερικά από τα αυτοκίνητα πουλήθηκαν με το σήμα της Toyota.

Η Daihatsu αποζημίωσε περισσότερους από 400 προμηθευτές κατά την περίοδο που τα εργοστάσιά της ήταν σε αδράνεια.