Auto - Moto

Αυτή είναι η νέα πινακίδα στους δρόμους

Αυτή είναι η νέα πινακίδα στους δρόμους
Μία νέα πινακίδα αρχίζει να κάνει την εμφάνισή της και στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο με στόχο να μειωθεί το μποτιλιάρισμα στους δρόμους. Άλλωστε η κίνηση στους δρόμους έχει γίνει αφόρητη τόσο στην Αθήνα, όσο και σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.

Με μία νέα πινακίδα, η οποία αρχίζει να κάνει την εμφάνισή της στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, σχεδιάζουν διάφορες πόλεις να αντιμετωπίσουν την κίνηση.

Μία πρακτική που εφαρμόζεται είναι τύπου λεωφορειολωρίδας, δηλαδή η δημιουργία λωρίδων για οχήματα υψηλής πληρότητας, οι οποίες, προορίζονται αποκλειστικά για αυτοκίνητα με περισσότερους από έναν επιβάτες.

Οι συγκεκριμένες λωρίδες δημιουργούνται σε δρόμους με κυκλοφοριακά προβλήματα, δίνοντας την ευκαιρία στα Ι.Χ. με μεγάλη πληρότητα επιβατών να κινηθούν σε έναν χώρο που ουσιαστικά είναι άδειος.

Στην πραγματικότητα, οι εν λόγω λωρίδες αποτελούν μια επιβράβευση για όσους μοιράζονται το αυτοκίνητό τους.

Οι λωρίδες υψηλής πληρότητας δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Στις εξαιρέσεις είναι η Ισπανία, η οποία διαθέτει τέτοιες λωρίδες σε Μαδρίτη, Βαρκελώνη και Γρανάδα, επιτρέποντας την είσοδο σε αυτές στα επιβατικά Ι.Χ. με τουλάχιστον δύο επιβάτες.

fdsff_f7ea2.jpg

Οι ειδικές λωρίδες

Γνωστές και ως γρήγορες λωρίδες, αυτές είναι ειδικές λωρίδες που βρίσκονται σε πόλεις ή σε αυτοκινητόδρομους προκειμένου να επιταχυνθεί η κυκλοφορία.

Οι λωρίδες εξπρές προτείνονται ως εναλλακτική στην παλιά μέθοδο διαπλάτυνσης δρόμων για την κάλυψη της κίνησης. 

Ποιοι διαφορετικοί τύποι λωρίδων εξπρές υπάρχουν;

Κάθε πόλη και χώρα σχεδιάζει διαφορετικούς τύπους λωρίδων εξπρές σύμφωνα με τις ανάγκες των χρηστών της, τα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας που επιδιώκει να αποφύγει, καθώς και τους στόχους  της. Σε γενικές γραμμές, οι διάφοροι τύποι λωρίδων express περιλαμβάνουν:

Λωρίδες με διόδια: Οι χρήστες πληρώνουν τέλη για τη χρήση αυτών των λωρίδων. Αυτός ο τύπος λωρίδων express μπορεί να λειτουργεί σε σταθερή μηνιαία ή ετήσια βάση. Σε ορισμένες χώρες, οι τραπεζικοί λογαριασμοί των χρηστών χρεώνονται ανάλογα με τη χρήση της λωρίδας.

Υψηλή πληρότητα: γνωστές και ως λωρίδες HOV ή οχήματα υψηλής πληρότητας, αυτός ο τύπος λωρίδας προορίζεται να μειώσει τον αριθμό των οχημάτων στο δρόμο ενθαρρύνοντας τη ομαδοποίηση. Μόνο οχήματα με ελάχιστο αριθμό επιβατών επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε λωρίδες υψηλής πληρότητας. Γενικά, αυτές οι λωρίδες δεν διαθέτουν συσκευές που να εμποδίζουν την πρόσβαση, αλλά η κακή χρήση τιμωρείται. 

Αποκλειστικές λωρίδες: πρόκειται για λωρίδες που επιτρέπουν την κυκλοφορία μόνο ορισμένων τύπων οχημάτων, όπως λεωφορεία.

Πώς προέκυψαν οι λωρίδες εξπρές;

Οι λωρίδες εξπρές εισήχθησαν στα μέσα του 20ου αιώνα για να μετριάσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση που προκλήθηκε από την εκθετική αύξηση του αριθμού των οχημάτων στο δρόμο, που συχνά δεν είχε προγραμματιστεί για τόσο μεγάλους όγκους κυκλοφορίας.

Αν και υπήρχαν ευρωπαϊκά προηγούμενα που μπορούν να θεωρηθούν πρόδρομοι της λωρίδας express, θεωρείται ότι η πρώτη εφαρμογή σύγχρονων λωρίδων express, παρόμοιων με αυτές που γνωρίζουμε σήμερα, έγινε το 1960 στο Λος Άντζελες των Ηνωμένων Πολιτειών. Ήταν μια λωρίδα διοδίων, γνωστή ως προνομιακή λωρίδα. Οι λωρίδες υψηλής πληρότητας εισήχθησαν το 1970.

NETWORK