Auto - Moto

«Πράσινοι» στόχοι και Κίνα απειλούν με συρρίκνωση την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία - Οι ανησυχίες της BMW

«Πράσινοι» στόχοι και Κίνα απειλούν με συρρίκνωση την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία - Οι ανησυχίες της BMW Φωτογραφία: YOAN VALAT/EPA
Οι προσπάθειες της BMW να αντιταχθεί στους «πράσινους» στόχους θεωρείται βέβαιο ότι θα σημάνουν συναγερμό στις Βρυξέλλες.

Η BMW κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, αν απαγορευτούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, σύμφωνα με τον στόχο που έχει θέσει η ΕΕ.

Ο Όλιβερ Ζίπσε στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου του Παρισιού δήλωσε ότι η εφαρμογή της απαγόρευσης κατασκευής και πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δεν είναι ρεαλιστικό σενάριο.

Τα σχέδια της ΕΕ θα συρρικνώσουν τη βιομηχανία, προειδοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μάχεται απέναντι στον κινεζικό ανταγωνισμό στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Σε ένα σχόλιο που θα θορυβήσει τις Βρυξέλλες, ο Όλιβερ Ζίπσε υποστήριξε ότι η απαγόρευση «θα μπορούσε να απειλήσει την "καρδιά" της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», καθώς θα προκαλέσει «μαζική συρρίκνωση της βιομηχανίας στο σύνολό της».

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται στην έκθεση στο Παρίσι, όπου οι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν μόλις το ένα πέμπτο των εκθεμάτων σε σύγκριση με το 2022, όταν αντιπροσώπευαν το 50%. Η BMW, μία από τις κινητήριες δυνάμεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, παρουσιάζει 15 ηλεκτρικά οχήματα στο Παρίσι.

«Μια διόρθωση του στόχου για 100% BEV (ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία) το 2035, ως μέρος μιας συνολικής δέσμης μέτρων για τη μείωση των εκπομπών CO2 θα προσέφερε στους Ευρωπαίους OEMs (κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού) λιγότερη εξάρτηση από την Κίνα για τις μπαταρίες», πρόσθεσε ο Ζίπσε.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BMW, VW και Renault, καθώς και η ιταλική κυβέρνηση, ζήτησαν να χαλαρώσουν ή να καθυστερήσουν οι στόχοι της ΕΕ αναφορικά με τις εκπομπές CO2.

Προβληματισμοί για τους δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα

Τη Δευτέρα ο Κάρλος Ταβάρες, ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής της Fiat, της Citroën και της Vauxhall, Stellantis, δήλωσε ότι οι προτεινόμενοι δασμοί στα κινεζικά αυτοκίνητα θα επιταχύνουν το κλείσιμο εργοστασίων στην Ευρώπη, καθώς θα ωθήσουν το Πεκίνο να μεταφέρει την παραγωγή στην ήπειρο σε άμεσο ανταγωνισμό με τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο Ταβάρες προέβλεψε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα πάνε στη Γερμανία, τη Γαλλία ή την Ιταλία, αλλά θα αναζητήσουν φθηνότερες επιλογές, όπως η Ουγγαρία, όπου η BYD σχεδιάζει ήδη ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης ύστερα από προσπάθειες του Ούγγρου πρωθυπουργού Βίκτορ Όρμπαν να προσελκύσει επενδύσεις από το Πεκίνο.

Αυτό, σύμφωνα με τον Ταβάρες, θα «επιτέγχυνε τοκλείσμου εργοστασίων» σε άλλες περιοχές της Ευρώπης.

Οι προσπάθειες της BMW να αντιταχθεί στους «πράσινους» στόχους θεωρείται βέβαιο ότι θα σημάνουν συναγερμό στις Βρυξέλλες.