Auto - Moto

Πού το πάει τελικά η BYD;

Πού το πάει τελικά η BYD;
Οι εκπλήξεις συνεχίζονται. Δεν ξέρω τι άλλο να περιμένουμε από την BYD, πάντως το πρώτο δείγμα γραφής επί ευρωπαϊκού εδάφους μας έχει αφήσει άφωνους.

Το λέω με επιείκεια, θα μπορούσα δηλαδή εύκολα να θριαμβολογώ. Γιατί έχει αλλάξει τόσο την κοσμοθεωρία μας η Κινέζικη εταιρία; Εξηγούμαι λοιπόν...

Το προηγούμενο χρονικό διάστημα δοκίμασα σε εγχώριο τερέν τόσο τα Atto 3 όσο και τον τετράθυρο πύραυλο, το SEAL. Η έκπληξή μου και στις δυο περιπτώσεις ήταν τόσο μεγάλη, που πλέον όπου σταθώ και όπου βρεθώ θα τα φέρω εύκολα στην αυτοκινητική κουβέντα που εύλογα προκύπτει. Το πρώτο αποδείχτηκε ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο με αντίτιμο 26.525 ευρώ, ασφαλές και με γενναίο επίπεδο βασικού εξοπλισμού για το οποίο κάποιος πρέπει να πληρώσει επιπλέον, προκειμένου να το βρει σε κάποια άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα με σαφώς υποδεέστερη ποιότητα στο εσωτερικό. Οι πωλήσεις του στους λίγους μήνες που διατίθεται στην αγορά μας το κατατάσσουν στην πρώτη θέση των αμιγώς ηλεκτρικών C-SUV. Με ευρωπαϊκό σχεδιαστικό «αέρα», πολυτέλεια ανώτερης κατηγορίας, πρωτοποριακή τεχνολογία και κορυφαίο value for money, το Atto 3 είναι το καλύτερο διαβατήριο για την είσοδο στην ηλεκτροκίνηση. Οδηγικά του βγάζεις το καπέλο, σαν έτοιμο από καιρό, δεν δείχνει μεμπτά σημεία που μπορούν να αλλοιώσουν την εν τέλει ολοκληρωμένη εικόνα του.

BYD_SEAL_e383e.jpg

Μετά το Atto 3, επιβιβάστηκα στο εκπληκτικό sedan με τον κωδικό SEAL. Εδώ κλέβεις κυριολεκτικά εκκλησία. Με οποιοδήποτε άλλο έμβλημα στο υπέροχο σμιλευμένο κορμί του, θα έπρεπε να εκταμιεύσεις τουλάχιστον 70.000 ευρώ για 530 ηλεκτρικούς ίππους, απύθμενη ροπή, άριστη αεροδυναμική, καμπίνα αλά... Bentley και ζύγισμα που θα ζήλευε ακόμη και η BMW. Το SEAL ζητά όμως μόλις 38.000 ευρώ, κατόπιν κρατικής επιδότησης και απόσυρσης, με μια εικόνα που παραπέμπει σε υπεραυτοκίνητο. Ναι, αυτά ισχύουν στο ακέραιο σήμερα και δεν φέρουν καμία διαφημιστική προπαγάνδα. Ούτε καν τάση μεροληψίας. Προφανώς οι Κινέζοι ήρθαν για να μείνουν, ή καλύτερα, αυτοί που ήρθαν όπως οι κύριοι της BYD, είναι κυριολεκτικά πρώτης γραμμής, η αφρόκρεμα της αυτοκίνησης. Δεν το ξέραμε, το μάθαμε όμως.

Μετά από αυτά, η BYD λάνσαρε και το SEAL U DM-i. Πρόκειται για το πρώτο Plug-in Hybrid (PHEV) όχημα που διαθέτει την τεχνολογία Super DM (Dual Mode). Η συγκεκριμένη τεχνολογία δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική ισχύ με μικρή εξάρτηση από το καύσιμο, γεγονός που την καθιστά πιο φιλική προς το περιβάλλον, με μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και ο οδηγός επιλέξει τη λειτουργία EV, το όχημα γίνεται αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ όταν η κατάσταση φόρτισης (SOC) είναι χαμηλή, το SEAL U DM-i μετατρέπεται σε υβριδικό, με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, εξαλείφοντας τις όποιες ανησυχίες σχετικά με την ηλεκτρική αυτονομία. Προσφέροντας μια ήσυχη και άνετη οδήγηση, συναρπαστική απόδοση υψηλής ισχύος και απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, αυτό το καινοτόμο υβριδικό σύστημα επαναπροσδιορίζει την οδηγική εμπειρία.

Ενεργειακά αποδοτικό SUV, δύο εκδόσεις

Το SEAL U DM-i διατίθεται σε δύο εκδόσεις (Design & Boost) οι οποίες απευθύνονται στους οδηγούς που επιθυμούν ένα φιλικό προς το περιβάλλον όχημα, χωρίς συμβιβασμούς στην αυτονομία, την πρακτικότητα και την οικονομία. Στην έκδοση Design διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλής ισχύος (150 kW – 204 PS για τον εμπρός και 120 kW – 164 PS για τον πίσω κινητήρα) και μια “Blade Battery” με χωρητικότητα 18,3 kWh, η οποία υποστηρίζεται από τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, που αναπτύχθηκε από την ίδια τη BYD. Αυτός ο κινητήρας αποδίδει 96 kW (131 PS) και συνεργάζεται με τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνολική μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 238 kW (324 PS) και η συνολική μέγιστη ροπή 550 Nm. Το BYD SEAL U DM-i Design είναι τετρακίνητο.

Η έκδοση Boost είναι προσθιοκίνητη και προσφέρεται με έναν υβριδικό κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 72 kW (98 PS) και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής ισχύος 145 kW (198 PS). Η έκδοση Boost διαθέτει την ίδια Blade Battery της BYD με χωρητικότητα 18,3 kWh, όπως και η έκδοση Design. Η συνολική ισχύς του συστήματος για την έκδοση Boost είναι 160 kW (218 PS). Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 300 Nm.
Διαθέτει δύο προφίλ οδήγησης για όλες τις εκδόσεις: EV και HEV. Στο πρώτο προφίλ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία «EV only mode» για ομαλές καθημερινές μετακινήσεις ή οδήγηση στην πόλη. Στο δεύτερο προφίλ το όχημα θα χρησιμοποιεί ως επί το πλείστων την ισχύ που παρέχει η μπαταρία. Ο βενζινοκινητήρας παρέχει πρόσθετη ισχύ στους τροχούς μόνο κατά την επιτάχυνση υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο τη μπαταρία.

Το SEAL U DM-i εναλλάσσεται ομαλά μεταξύ των διαφορετικών λειτουργιών, δίνοντας την αίσθηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάρη στις μοναδικές τεχνολογίες του. Επιπλέον, οι οδηγοί δεν θα ανησυχούν για την αυτονομία ή για τους τρόπους φόρτισης. O κινητήρας φορτίζει τη μπαταρία (μεταξύ 25% και 70%, το εύρος μπορεί να ρυθμιστεί), ώστε η ηλεκτρική λειτουργία να είναι πάντα διαθέσιμη, ενώ η μπαταρία φορτίζεται και με την τεχνολογία αναγεννητικής πέδησης.

Εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου

Η υβριδική δομή της τεχνολογίας BYD DM-i, η οποία βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια, δίνει προτεραιότητα στην εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, στην αθόρυβη και απρόσκοπτη εμπειρία οδήγησης, καθώς και στην υψηλή απόδοση. Το όχημα μπορεί να επιτύχει κατανάλωση καυσίμου μόλις 0,9 λτ./100 χλμ. στην έκδοση Boost και 1,2 λτ./100 χλμ. στην Design (συνδυασμένες τιμές βάσει WLTP). Η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για την έκδοση Boost είναι 21 kWh/100 χλμ. και για την Design 23,5 kWh/100 χλμ.. Οι αντίστοιχες τιμές κατά την οδήγηση στην πόλη είναι 14,5 kWh/100 χλμ. για την έκδοση Boost και 16,1 kWh/100 χλμ. για την Design.

Η τετρακίνητη έκδοση Design έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 70 χιλιομέτρων (WLTP), εξασφαλίζοντας συνολική αυτονομία 870 χιλιομέτρων (WLTP). Η προσθιοκίνητη έκδοση Boost προσφέρει 80 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης, εξασφαλίζοντας συνολική αυτονομία 1.080 χιλιομέτρων (WLTP). Διαθέτει συνολική ισχύ έως 238 kW (324 PS), και με αυτό τον τρόπο υπόσχεται γρήγορες επιταχύνσεις και άμεση απόκριση. Όσον αφορά τις επιδόσεις, σημειώστε πως το 0-100 km/h απαιτεί μόλις 5,9 δευτερόλεπτα.

Η τεχνολογία Blade Battery της BYD

Όπως όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα BYD που προσφέρονται στην Ευρώπη, το SEAL U DM-i είναι στάνταρ εξοπλισμένο με τη μοναδική, και απαλλαγμένη από κοβάλτιο, τεχνολογία Blade Battery της BYD, η οποία αναπτύχθηκε από την εταιρεία με πρωταρχικό στόχο τη βελτιστοποίηση της ασφάλειας, της ανθεκτικότητας, της μακροζωίας, της απόδοσης και της αξιοποίησης του χώρου. Η μπαταρία αποτελείται από πολλές λεπτές επιμήκεις κυψέλες, οι οποίες στην πραγματικότητα μοιάζουν με λεπίδες.

Επιπλέον, χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου με στόχο την αύξηση της ασφάλειας, της ανθεκτικότητας και της θερμικής σταθερότητας. Το εξαιρετικό επίπεδο ασφάλειας της μπαταρίας τύπου “Blade Battery” αποδεικνύεται από το γεγονός ότι υπερβαίνει τις απαιτήσεις της διαδικασίας δοκιμών “Nail Penetration Test”, όπως αποκαλούνται. Πρόκειται για τους πιο αυστηρούς τρόπους δοκιμής της θερμικής διαφυγής της μπαταρίας, οι οποίοι προσομοιώνουν τις συνέπειες ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος. Όλες οι εκδόσεις του BYD SEAL U DM-i προσφέρουν τριφασική φόρτιση ΑC στα 11 kW και DC στα 18 kW. Ο χρόνος φόρτισης DC (30-80%) είναι μόλις 35 λεπτά.

Premium εμπειρία εσωτερικού

BYD_ATTO3_07cac.jpg

Το εσωτερικό του SEAL U DM-i αποπνέει μια premium αίσθηση με ένα καλαίσθητο μείγμα μοντέρνου και κομψού σχεδιασμού, απαλές στην αφή επιφάνειες, φινίρισμα υψηλής ποιότητας και πολύχρωμο ατμοσφαιρικό φωτισμό. Τα καθίσματα, καθώς και τμήματα του ταμπλό, των πάνελ των θυρών και της κεντρικής κονσόλας έχουν επένδυση από οικολογικό “vegan” δέρμα με διπλή ραφή που δημιουργεί αντίθεση.

Οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες καταδεικνύουν το DNA υψηλής τεχνολογίας της μάρκας. Αμφότερες συμβάλλουν στην εργονομία και την άνεση, διαθέτουν ευκρινείς ενδείξεις και διαισθητική λειτουργία αφής. Παράλληλα, η πανοραμική ηλεκτρική, συρόμενη, ηλιοροφή καθιστά την καμπίνα φωτεινή και ευάερη, ενώ το φίλτρο σωματιδίων PM2.5 καμπίνας - συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος καθαρισμού του αέρα στην κορυφαία έκδοση.

Διαστάσεις & πρακτικότητα

Το BYD SEAL U DM-i διαθέτει όλα όσα χρειάζεται για να διαπρέψει ως ένα άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο που προσφέρει εξαιρετική πρακτικότητα. Το πενταθέσιο SUV της κατηγορίας D έχει μήκος 4.775 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1.670 χλστ. Λόγω του μεταξονίου των 2.765 χλστ. και της επίπεδης σχεδίασης του δαπέδου, υπάρχει πλούσιος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών. Συγχρόνως το SEAL U DM-i προσφέρει μια ιδιαίτερα αθόρυβη εμπειρία στην καμπίνα με άριστα επίπεδα NVH (Noise, Vibration, Harness).

BYD_SEALION_7_407ba.jpg

Παρέχοντας μια εξαιρετική και εξατομικευμένη συνδεδεμένη εμπειρία, το Intelligent Cockpit System προσφέρει επίσης σύνδεση 4G, ενσωματωμένο Spotify και πλοήγηση HERE, ενσωμάτωση smartphone μέσω Android Auto ή Apple CarPlay και έξυπνο φωνητικό έλεγχο που μπορεί να ενεργοποιηθεί με τη φωνητική εντολή Hi BYD". Το σύστημα χρησιμοποιεί ενημερώσεις Over-The-Air (OTA) για να παραμένει πλήρως επικαιροποιημένο.

Εκτός από την εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής και ενός εξαιρετικά ισχυρού πάνελ με κυψελοειδή δομή για την προστασία της μπαταρίας, το SEAL U DM-i προσφέρει επίσης ένα σταθερό από πλευράς δυναμικής πλαίσιο σε συνδυασμό με κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά χάρη στην εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson και την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Για να παρακολουθεί την κυκλοφορία, να προειδοποιεί τον οδηγό ή ακόμη και να επεμβαίνει για να αποτρέψει ένα τροχαίο ατύχημα, το SEAL U DM-i είναι εξοπλισμένο με μια εκτεταμένη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που χρησιμοποιούν πέντε ραντάρ και μια κεντρική κάμερα.

Το BYD SEAL U DM-i είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με τις τιμές να ξεκινούν από 38.900 ευρώ. Και οι δύο εκδόσεις του, έχουν τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ, με σαφές όφελος για τον εταιρικό χρήστη.

Υ.Γ.: Η BYD γιορτάζει δύο χρόνια πρωτοφανούς ανάπτυξης και επενδύσεων στην Ευρώπη στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού που διεξάγεται αυτές τις μέρες, παρέα με το SEALION 7, ένα υψηλής τεχνολογίας αμιγώς ηλεκτρικό, μεσαίου μεγέθους SUV, ιδανικό λέει για Ευρωπαίους πελάτες, με επαναστατική μπαταρία τύπου Blade Battery και τεχνολογία Cell-to-Body. Περαστικά μας...