Επιχειρήσεις

Πώς να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα των πελατών σας για να βελτιώσετε την απόδοση των ενεργειών μάρκετινγκ που κάνετε

Cristina Constandache Cristina Constandache
Πώς να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα των πελατών σας για να βελτιώσετε την απόδοση των ενεργειών μάρκετινγκ που κάνετε
Σε έναν κόσμο όπου η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς, είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να εξελίσσονται μαζί της.

Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι με τη χρήση των δεδομένων των πελατών για καλύτερες επιδόσεις στο μάρκετινγκ. Κατανοώντας τους πελάτες σας, μπορείτε να δημιουργήσετε πιο στοχευμένες καμπάνιες που είναι πιο πιθανό να έχουν απήχηση στο κοινό σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα πελατών για να κατανοήσετε καλύτερα σε τι είδους περιεχόμενο και μηνύματα απαντούν και να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσετε τη συνολική στρατηγική μάρκετινγκ της εταιρείας σας. Τέλος, τα δεδομένα πελατών μπορούν να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε νέες ευκαιρίες ανάπτυξης, να βρείτε νέους τρόπους για να προσεγγίσετε τους πελάτες σας και να προσφέρετε νέα προϊόντα ή υπηρεσίες που μπορεί να τους ενδιαφέρουν. Με λίγα λόγια, τα δεδομένα είναι ένα ισχυρό εργαλείο που χρειάζεται κάθε εμπορική επιχείρηση.

Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με τη δύναμη των δεδομένων και πώς μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας. Θα δώσουμε  μερικές συμβουλές για το πού να ξεκινήσετε με το μάρκετινγκ που βασίζεται σε δεδομένα.

Ασφάλεια και Απόρρητο Δεδομένων

Όταν ασχολούμαστε με δεδομένα, η ασφάλεια και το απόρρητό τους είναι πρωταρχικής σημασίας. Ιδανικά θα πρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο πλατφόρμες που έχουν την  ασφάλεια στο τους και σε όλες τις δυνατότητες που παρέχουν. Πώς ξέρετε εάν μια πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε για επικοινωνία είναι ασφαλής; Υπάρχουν κάποιοι δείκτες που δηλώνουν επιμέλεια στο θέμα του απορρήτου και της ασφάλειας των δεδομένων:

  • Πρώτα απ’ όλα, εάν πρόκειται για εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων, τότε αναζητήστε εκείνες που παρέχουν κρυπτογράφηση end to end για ιδιωτική επικοινωνία –όσον αφορά την ασφάλεια, αυτό αποτελεί βασικό κανόνα.
  • Για την επικοινωνία εταιρείας-χρήστη, το πιο κοντινό πράγμα σε αυτήν είναι η κρυπτογράφηση in transit. Η κρυπτογράφηση αυτή παρέχει εξαιρετικά υψηλό επίπεδο ασφάλειας για τις επιχειρήσεις.
  • Τέλος, βεβαιωθείτε ότι η εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων που χρησιμοποιείτε δεν αποθηκεύει μηνύματα σε διακομιστές και χρησιμοποιεί μόνο μια ασφαλή σύνδεση HTTPS – όλα αυτά είναι απαραίτητα για ασφαλή και ασφαλή επικοινωνία.

Συναίνεση Πελάτη: Ο ακρογωνιαίος λίθος για κάθε επιχείρηση

Η συλλογή πληροφοριών πελατών μόνο με την άδεια του πελάτη είναι απαραίτητη και είναι το κλειδί για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών. Οι εταιρείες πρέπει να είναι διαφανείς σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιούν τα δεδομένα πελατών και να διασφαλίζουν ότι οι πελάτες γνωρίζουν για ποιο σκοπό χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους και ότι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον τρόπο χειρισμού των δεδομένων τους. Οι πελάτες θα πρέπει να έχουν τον έλεγχο των δικών τους δεδομένων.

Personalized Viber Business Messages

Ορισμένες εφαρμογές θα σας διευκολύνουν να συμμορφώνεστε με αυτούς τους κανόνες: για παράδειγμα, όταν ανοίγετε έναν επαγγελματικό λογαριασμό στο Viber, θα καθοδηγηθείτε σχετικά με την πολιτική απορρήτου και τις σχετικές διαδικασίες, ενώ οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να στέλνουν μηνύματα στους πελάτες τους μέσω Viber χωρίς προηγούμενη συγκατάθεση για να λαμβάνουν τέτοια μηνύματα (π.χ. που δίνονται από έναν πελάτη κατά τη συμπλήρωση ενός προγράμματος αφοσίωσης, την εγγραφή σε ενημερωτικό δελτίο κ.λπ.).

Οφέλη από τη χρήση δεδομένων πελατών για επιτυχημένες καμπάνιες μάρκετινγκ

Όταν πρόκειται για το μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή, τα δεδομένα των πελατών είναι πολύ σημαντικά. Κατανοώντας ποιοι είναι οι πελάτες σας και τι θέλουν, μπορείτε να κάνετε αλλαγές που θα τους κρατήσουν χαρούμενους και θα επιστρέψουν για περισσότερα.

Η χρήση δεδομένων πελατών για μάρκετινγκ έχει μια σειρά από άλλα οφέλη, όπως:

  • Βελτιωμένη απόκτηση πελατών
  • Αυξημένη διατήρηση πελατών
  • Υψηλότερη αξία διάρκειας ζωής πελάτη
  • Μεγαλύτερο engagement πελατών
  • Αυξημένη αφοσίωση στην επωνυμία
  • Μεγαλύτερη ικανοποίηση πελατών
  • Νέες ευκαιρίες για upselling και cross-selling
  • Βελτιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη

Σε τελική ανάλυση, η χρήση δεδομένων για μάρκετινγκ μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε τα αποτελέσματα. Με απλά λόγια, όταν ξέρετε τι θέλουν οι πελάτες σας, μπορείτε να τους το δώσετε, με αποτέλεσμα περισσότερες πωλήσεις και επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες.

Ξεκινώντας – Βήματα για την έναρξη της στρατηγικής δεδομένων μάρκετινγκ

Υπάρχουν μερικά βασικά βήματα για μια επιτυχημένη στρατηγική δεδομένων μάρκετινγκ.

Βήμα 1: Προσδιορισμός στόχων

Το πρώτο βήμα για την έναρξη μιας στρατηγικής δεδομένων μάρκετινγκ είναι να προσδιορίσετε τους στόχους σας. Τι ελπίζετε να πετύχετε με τα δεδομένα σας; Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε, από την ενίσχυση της επισκεψιμότητας του website έως την αύξηση των ποσοστών μετατροπών ή τη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών. Μόλις μάθετε τους στόχους σας, μπορείτε να προσδιορίσετε τι είδους δεδομένα θα χρειαστείτε.

Βήμα 2: Συλλογή δεδομένων – Πού να βρείτε τα δεδομένα που χρειάζεστε

Μόλις οι στόχοι σας είναι ξεκάθαροι, μπορείτε να αρχίσετε να συλλέγετε τα δεδομένα που χρειάζεστε για να τους προσεγγίσετε από διάφορες πηγές, συμπεριλαμβανομένου του website σας, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη και του γραφείου εξυπηρέτησης πελατών. Ένα CRM ή ένα CDP μπορεί να απλοποιήσει τρομερά την εργασία σας με τα δεδομένα και πολλές εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων επιτρέπουν την ενοποίηση με αυτά τα συστήματα. Αφού συγκεντρώσετε όλα τα δεδομένα που χρειάζεστε, ήρθε η ώρα να αρχίσετε να τα αναλύετε.

Βήμα 3: Ανάλυση δεδομένων – Πώς να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα πελατών για να λάβετε προσεκτικές αποφάσεις μάρκετινγκ

Η ανάλυση δεδομένων σάς επιτρέπει να εντοπίσετε μοτίβα και τάσεις, να κατανοήσετε τι λειτουργεί καλά και τι θα μπορούσε να βελτιωθεί και να αποκαλύψετε νέες ευκαιρίες. Για παράδειγμα, μπορεί να αποφασίσετε να στοχεύσετε διαφορετικό κοινό, να αλλάξετε τα μηνύματά σας ή να αλλάξετε τη στρατηγική σας για να επιτύχετε καλύτερα αποτελέσματα.

Βήμα 4 – Χρησιμοποιήστε δεδομένα για να βελτιώσετε τις καμπάνιες μάρκετινγκ

Τώρα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα σας. Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να τμηματοποιήσετε τους πελάτες σας και να εξατομικεύσετε τα μηνύματά σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να τμηματοποιήσετε το κοινό σας κατά ηλικία, φύλο ή τοποθεσία. Αυτό μπορεί να αποκαλύψει ποιες ομάδες ανταποκρίνονται καλά στην καμπάνια σας και ποιες χρειάζονται διαφορετική προσέγγιση. Τμηματοποιώντας τους πελάτες σας, μπορείτε να τους στείλετε μηνύματα που σχετίζονται περισσότερο με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να οδηγήσει σε βελτιωμένη ικανοποίηση πελατών, καλύτερες μετατροπές και αυξημένες πωλήσεις.

Επωφεληθείτε από τη Νέα Εποχή στο Μάρκετινγκ με τη δύναμη των δεδομένων πελατών

Οι καμπάνιες που βασίζονται σε δεδομένα είναι ένας πολύ πιο αποτελεσματικός τρόπος για να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας. Χρησιμοποιώντας εξατομικευμένο περιεχόμενο και στοχεύοντας συγκεκριμένα τμήματα πελατών, οι επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους πελάτες τους και να αυξάνουν την αφοσίωση των πελατών. Σήμερα, οι καταναλωτές είναι πιο έξυπνοι από ποτέ. Είναι λιγότερο πιθανό να ανέχονται να τους αντιμετωπίζουν ως έναν αριθμό και θέλουν να αισθάνονται ότι οι απόψεις και οι προτιμήσεις τους ακούγονται και λαμβάνονται υπόψη.

Χτίζοντας τη στρατηγική επικοινωνίας σας σε δεδομένα, μπορείτε να επικοινωνείτε με το κοινό σας αποτελεσματικά και σε πιο προσωπικό επίπεδο. Κατανοώντας ποιοι είναι οι πελάτες σας, τι θέλουν και πώς συμπεριφέρονται, μπορείτε να δημιουργήσετε καμπάνιες μάρκετινγκ που είναι πιο στοχευμένες, σχετικές και αποτελεσματικές. Μέσω της συνεχούς ανάλυσης, μπορείτε να μάθετε τι λειτουργεί και τι όχι και να προσαρμόσετε ανάλογα τη στρατηγική μάρκετινγκ για να περάσετε πραγματικά τις προσπάθειες μάρκετινγκ στο επόμενο επίπεδο.

Cristina headshot

H Cristina Constandache,  είναι Chief Revenue Officer της  Rakuten Viber