Ελλάδα

Κουντουρά: Το ελεύθερο κάμπινγκ απασχολεί όλη την Ευρώπη - Τι ισχύει για τα τροχόσπιτα

Κουντουρά: Το ελεύθερο κάμπινγκ απασχολεί όλη την Ευρώπη - Τι ισχύει για τα τροχόσπιτα
Τις ισχύουσες διατάξεις χωρίς να διευκρινίσει αν θα προωθηθεί η απελευθέρωση του ελεύθερου κάμπινγκ στην χώρα περιγράφει σε έγγραφη απάντηση της η υπουργός Τουρισμού κ. Κουντουρά

Σύμφωνα με το έγγραφο της υπουργού Τουρισμού κ. Κουντουρά το ελεύθερο κάμπινγκ απασχολεί στο σύνολό τους τις ευρωπαϊκές χώρες δεδομένου ότι προέχει η προστασία του περιβάλλοντος, των αρχαιολογικών χώρων, των αιγιαλών και των δασών και επιτρέπεται σε μερικές περιπτώσεις εφόσον συντρέχουν οι ανάλογες προϋποθέσεις και εφαρμόζονται οι κανόνες που επιβάλλονται.

Ειδικότερα για την Ελλάδα, αναφορικά με την εκ του νόμου απαγόρευση της ελεύθερης κατασκήνωσης, η οποία έχει ως δικαιολογητική βάση τόσο την τήρηση των γενικών αρχών περί προστασίας του περιβάλλοντος, όσο και τη διατήρηση ενός πεδίου εύρυθμης τουριστικής δραστηριότητας στην οποία ορίζεται ότι απαγορεύεται η εγκατάσταση σκηνών ή στάθμευση τροχόσπιτων σε αρχαιολογικούς χώρους, αιγιαλούς, παραλίες, παρυφές δημόσιων δασών, και εν γένει κοινόχρηστους χώρους, καθώς και η φιλοξενία πέραν του ενός τροχόσπιτου από καταστηματάρχες ή ιδιώτες».

Ομοίως απαγορεύεται η εγκατάσταση σκηνών ή στάθμευση τροχόσπιτων σε αρχαιολογικούς χώρους, αιγιαλούς, παραλίες, παρυφές δημόσιων δασών και εν γένει κοινόχρηστους χώρους, καθώς και η φιλοξενία πέραν του ενός τροχόσπιτου από καταστηματάρχες ή ιδιώτες». Ήδη ωστόσο η διάταξη αυτή αντικαταστάθηκε με τον σχετικά πρόσφατα ψηφισμένο νόμο 4403/2016 (Α' 125) ως εξής: «Απαγορεύεται η εγκατάσταση σκηνών, ρυμουλκούμενων, ημιρυμουλκούμενων και αυτοκινούμενων τροχόσπιτων σε αρχαιολογικούς χώρους, αιγιαλούς, παραλίες, παρυφές δημόσιων δασών και εν γένει κοινόχρηστους χώρους, καθώς και η φιλοξενία πέραν του ενός τροχόσπιτου από καταστηματάρχες ή ιδιώτες».

Η τροποποίηση αυτή εισήχθη με σκοπό την διαστολή και διαφοροποίηση της εγκατάστασης από την απλή στάθμευση των κάθε κατηγορίας τροχόσπιτων (αυτοκινούμενων, ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων) και την εναρμόνιση με τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σύμφωνα με τις οποίες, η στάθμευση τροχόσπιτων απαγορεύεται μόνο στις κατοικημένες περιοχές και για χρονικό διάστημα πέραν των 24 συνεχών ωρών ενώ για τις λοιπές περιπτώσεις ισχύουν οι γενικοί όροι και περιορισμοί που ορίζονται για όλες τις κατηγορίες οχημάτων.

Ειδικότερα σύμφωνα με το έγγραφο Κουντουρά σκοπός της ως άνω τροποποίησης ήταν α) η απελευθέρωση της κυκλοφορίας των αυτοκινούμενων κυρίως τροχόσπιτων στη χώρα μας κατ' αναλογία των όσων ισχύουν στις λοιπές ανταγωνίστριες χώρες, αποτελέσματα της οποίας θα είναι η διεύρυνση του πεδίου της τουριστικής ανάπτυξης και η ενίσχυση της οικονομίας, β) ο περιορισμός και η εξάλειψη της πιθανότητας παρεξήγησης του περιεχομένου της λέξης «στάθμευση» από τα εντεταλμένα για την εφαρμογή της διάταξης όργανα της τάξης και η επακόλουθη διευκόλυνσή τους στο έργο τους και γ) η άρση των περιορισμών που προκύπτουν από την ισχύ διατάξεων, οι οποίες αντιβαίνουν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.