Οπως ανακοίνωσε το ΓEA, έχει ήδη συσταθεί επιτροπή η οποία ερευνά τα αίτια της τραγωδίας στο Αιγαίο.
Οπως μετέδωσε η ΕΡΤ, ο πιλότος του δεύτερου μαχητικού Mirage 2000-5 ανέφερε στο κέντρο επιχειρήσεων: «Ο νούμερο ένα συνετρίβη στην θάλασσα δεν είδα να ανοίγει αλεξίπτωτο».
Αρχικά υπήρξε η πληροφορία, ότι ο σμηναγός επέστρεφε από εμπλοκή και αναχαίτιση τουρκικών αεροσκαφών, ωστόσο η τουρκκή πλευρά υποστηρίζει ότι την στιγμή της πτώσης δεν υπήρχε αεροσκάφος της γείτονος στην περιοχή.
Βέρτιγκο ή βλάβη;
Σύμφωνα με έμπειρους στρατιωτικούς πιθανώς ο πιλότος έπαθε «vertigo» δηλαδή απώλεια προσανατολισμού και απώλεια αίσθησης του ορίζοντα (πού είναι ο ουρανός και πού η θάλασσα) κάτι που είναι σύνηθες στους πιλότους μαχητικών, ιδίως όταν υφίστανται πιέσεις πολλών G.
Αλλοι υποστηρίζουν ότι ο Μιράζ παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα, κάτι που εξηγεί γιατί ο αδικοχαμένος πιλότος δεν πρόλαβε ούτε να ειδοποιήσει τον άλλο πιλότο ούτε να κάνει χρήση του εκτοξευόμενου καθίσματος.