Πρέπει να σημειωθεί ότι οι εισπρακτικές εταιρείες έχουν τον ρόλο μόνο της ενημέρωσης του δανειολήπτη και όχι της είσπραξης του ποσού που οφείλεται προς την τράπεζα.
Τα τελευταία χρόνια μάλιστα τον ρόλο των εισπρακτικών εταιρειών έχουν αναλάβει και δικηγορικά γραφεία τα οποία έρχονται σε επαφή μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας. Στην πραγματικότητα αυτά τα «δικηγορικά» γραφεία σύμφωνα με τον νομικό σύμβουλο Βίκτωρα Τσιαφούτη, είναι στην ουσία call centers.
Οι εταιρείες αυτές από τον νόμο επιτρέπεται να καλούν κάθε δυο εργάσιμες μέρες αλλά δεν είναι σαφές το πλαίσιο κατά το οποίο σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν απαντήσει αν μπορούν να καλούν και να ξανακαλούν.