Ελλάδα

Σάλος με το κόψιμο της διαφήμισης της Hellmann's -Αποκλειστική δήλωση του Χ. Παπαδημητρίου στο Dikaiologitika News

Σάλος με το κόψιμο της διαφήμισης της Hellmann's -Αποκλειστική δήλωση του Χ. Παπαδημητρίου στο Dikaiologitika News
«Ευχόμαστε η Hellmann's να φέρει όντως την παραγωγή της στην Ελλάδα»-  αυτό λέει, ανάμεσα σε άλλα, στο Dikaiologitika News ο Χρήστος Παπαδημητρίου ένας εκ των τριών επιχειρηματιών που προσέφυγαν στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας για την επίμαχη διαφήμιση που έχει προκαλέσει σάλο.

Σήμερα έγινε γνωστό ότι οι τρεις ελληνικές εταιρείες Κύκνος, Παπαδημητρίου και Mediterranean Foods, μέλη της πρωτοβουλίας «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» κέρδισαν την προσφυγή που είχαν κάνει στο «Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας» για την πασίγνωστη πια διαφήμιση της Hellmann’s η οποία, σύμφωνα με τους τρεις επιχειρηματίες: «μέσω της υπερβολής και του αστεϊσμού επιχειρεί να περάσει στο μυαλό του μέσου καταναλωτή την ιδέα/εικόνα/σκέψη ότι αφενός η Hellman’s αποτελεί ελληνική ανακάλυψη και αφ’ ετέρου ότι τα διαφημιζόμενα προϊόντα παρασκευάζονται στην Ελλάδα με ελληνικά συστατικά».

Στις τέσσερις επιτυχημένες κατά γενική ομολογία διαφημίσεις της Hellmann's, η πρωταγωνίστρια, υποδυόμενη τη φιλόλογο εξηγεί με εμφανώς χιουμοριστική διάθεση και τη βοήθεια λογοπαιγνίων, την καταγωγή προΐόντων όπως η κέτσαπ, η μουστάρδα και η μαγιονέζα.

Οι τρεις καταγγέλλουσες εταιρείες θεώρησαν ότι  το μότο της διαφήμισης «Όλα ελληνικά πχια» είναι μια... «ωδή της τέχνης της παραπλάνησης, αφήνοντας ξεκάθαρα στον καταναλωτή αποτυπωμένη την εντύπωση ότι η ίδια η Hellmann's είναι ελληνική». 

Η επίμαχη διαφήμιση

Τι λέει στο Dikaiologitika News ο Χρήστος Παπαδημητρίου

Σύμφωνα με τον Χρήστο Παπαδημητρίου (ιδιοκτήτη της εταιρείας Kalamata Papadimitriou) πρόκειται για μια σημαντική απόφαση- δεν είναι καθόλου συχνό όπως μας λέει ο ίδιος μια εταιρεία να αναγκάζεται σε μια τόσο μεγάλη αλλαγή στην διαφήμισή της.

« Αποδείχτηκε ότι τα τέσσερα συγκεκριμένα προϊόντα (σ.σ Μαγιονέζα με Τρούφα από Έλληνες παραγωγούς, Κέτσαπ με Θυμαρίσιο μέλι από την Κρήτη, Μουστάρδα με Πιπεριές Φλωρίνης και Μουστάρδα με Καπνιστό μπούκοβο από την Πέλλα,) είναι όντως ελληνικά, αν και πρέπει να τονίσουμε ότι δεν το αναγράφουν στην συσκευασία. Αποδείχτηκε όμως κι ότι η προσπάθεια παραπλάνησης των καταναλωτών ότι η εταιρεία εν γένει είναι ελληνική, είναι υπαρκτή».

kalamatapapadimitriou

Ο Χρήστος Παπαδημητρίου

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πόσο γρήγορα κινήθηκε η διαδικασία εξέτασης της προσφυγής των τριών μεγάλων ελληνικών εταιρειών από το ΣΕΕ- Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας. Οι τρεις εταιρείες προσέφυγαν την περασμένη Τετάρτη κι η απόφαση εκδόθηκε σήμερα 13/12. 

Ο κος. Παπαδημητρίου λέει ότι όντως πρόκειται για μια πολύ γρήγορη διαδικασία, μιας και πρόκειται ξεκάθαρα για θέμα αυτορρύθμισης της αγοράς και ζήτημα υγιούς ανταγωνισμού. « Η επιτροπή λειτουργεί γρήγορα κι αποτελεσματικά κι αυτή είναι μια αισιόδοξη είδηση για τη χώρα μας όπου οι περισσότερες επιτροπές και συμβούλια πηγαίνουν με... ρυθμούς χελώνας».

Η Hellman's έχει τώρα διορία τρεις ημέρες για να διαμορφώσει την φράση στο τέλος της διαφήμισης ή να την κόψει εντελώς. Πάντως για τον κ. Παπαδημητρίου αυτό που έχει επίσης ενδιαφέρον είναι ότι αν και οι τρεις εταιρείες που προσέφυγαν εναντίον της Hellman's είναι ανταγωνιστικές μεταξύ τους, παρ' όλα αυτά είναι κι οι τρεις μέλη της πρωτοβουλίας «Ελλαδικά μας» - σ.σ ομάδα ελληνικών μεταποιητικών επιχειρήσεων με στόχο την ανάδειξη του σύγχρονου, επιχειρηματικού ελληνικού πολιτισμού- άρα έχουν κοινό ενδιαφέρον.  Υπενθυμίζεται ότι η Hellman's είναι μέλος του αγγλο-ολλανδικού ομίλου Unilever. Η πλειοψηφία των προιόντων της δεν παράγεται στην Ελλάδα, όπως εξηγεί ο κος.Παπαδημητρίου. «Μακάρι να φέρει εδώ την παραγωγή όλων των προϊόντων της και να μπορεί να το ισχυρίζεται στις διαφημίσεις της ελεύθερα», μας είπε ο ίδιος με νόημα.

 Τώρα τα φώτα είναι αναμφίβολα στραμμένα στην Hellman's και στο τι θα πράξει τις επόμενες τρεις ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα κι αν προσφύγει ενάντια στην απόφαση, μέχρι να βγει η νέα, η πρώτη θα πρέπει να εφαρμόζεται.