Ελλάδα

Η ΕΚΠΟΙΖΩ καταγγέλλει σημεία και τέρατα για τους λογαριασμούς ρεύματος

Η ΕΚΠΟΙΖΩ καταγγέλλει σημεία και τέρατα για τους λογαριασμούς ρεύματος
Σημεία και τέρατα στον τομέα της ενέργειας φέρνει στο φως της δημοσιότητας η ΕΚΠΟΙΖΩ, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της οργάνωσης το πρώτο τρίμηνο του 2021 οι καταγγελίες των καταναλωτών παρουσίασαν εκρηκτική αύξηση.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ και Ενώσεις Καταναλωτών μέλη της ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση», συνεχίζουν να λαμβάνουν πλήθος καταγγελιών για τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, την ώρα που οι καταγγελίες για το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2021 έχουν ήδη φτάσει τις 414

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στον τομέα της ενέργειας είναι ότι ο κλάδος βρισκόταν στην τρίτη θέση στον σχετικό πίνακα με 128 καταγγελίες, πίσω από τις τράπεζες και τις τηλεπικοινωνίες, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2021 βρίσκονται ήδη στην δεύτερη θέση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΚΠΟΙΖΩ τα παράπονα των καταναλωτών αφορούν υπέρογκους λογαριασμούς, πλημμελή παροχή υπηρεσιών από τους προμηθευτές, παρελκυστικές πρακτικές στις ρυθμίσεις οφειλών, αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και παραπλάνηση των καταναλωτών και αυθαιρεσίες στις διακοπές ρεύματος ή στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο.

Ενδεικτική είναι η καταγγελία οικογενειάρχη ο οποίος έλαβε φουσκωμένο λογαριασμό ρεύματος με κατά… προσέγγιση καταμετρήσεις της κατανάλωσής του. Άλλος καταναλωτής έχει καταγγείλει πάροχο για υψηλές «ρυθμιζόμενες χρεώσεις» και ένας άλλος, μακροχρόνια άνεργος ο ίδιος και δικαιούχος κοινωνικού τιμολογίου, κατήγγειλε ότι βρέθηκε ξαφνικά να χρωστάει ποσό περί τα 240 ευρώ τα οποία χρεώθηκε με παράνομο τρόπο όπως λέει ο ίδιος.

Τι ζητούν ΕΚΠΟΙΖΩ, «Παρέμβαση»

Η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση» ζητούν από τα συναρμόδια υπουργεία και τις ρυθμιστικές Αρχές να προχωρήσουν άμεσα: Στην τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου, ώστε να απαλειφθούν από τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος οι χρεώσεις, που δεν είναι σχετικές με την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, ούτως ώστε να καταστούν οι λογαριασμοί πιο απλοποιημένοι, διαφανείς και κατανοητοί από τους καταναλωτές, ως προς τη μέθοδο τιμολόγησης και την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας, όπως ορίζει και το νέο Ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για την ενέργεια.

Επιπλέον, ζητείται η συνεχής αξιολόγηση της εν λόγω αγοράς και παράλληλα η διενέργεια στους συστηματικών ελέγχων στους προμηθευτές ενέργειας.

Επίσης, ΕΚΠΟΙΖΩ και «Παρέμβαση» ζητούν από τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας να προχωρήσουν στις εξής ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών:   

  • Στην απάλειψη των καταχρηστικών όρων και στη διατύπωση απλών και κατανοητών όρων στις συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος, ώστε ο καταναλωτής να ενημερώνεται επαρκώς και με τρόπο διαφανή και κατανοητό για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του.
  • Στην αναλυτική και σαφή προσυμβατική ενημέρωση του καταναλωτή με παροχή/αποστολή της προσφοράς και του προτεινόμενου προγράμματος, ώστε να παρέχεται στον καταναλωτή η δυνατότητα να επιλέξει τη βέλτιστη για αυτόν οικονομική προσφορά.
  • Στην παράλειψη επιθετικών, αθέμιτων και παραπλανητικών πρακτικών (διαφημίσεων) προσέγγισης.
  • Στην υιοθέτηση ευνοϊκών διακανονισμών στις οφειλές, αζημίως και ατόκως, ώστε να διευκολυνθούν οι ευάλωτοι καταναλωτές.
  • Οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών να είναι πιο ευέλικτες και να τηρούν τη νομοθεσία.

Τέλος, καλούνται οι καταναλωτές να καταγγέλλουν στην ΕΚΠΟΙΖΩ κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζουν με τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο για «Καθαρούς Λογαριασμούς Ηλεκτρικού Ρεύματος» με την απόσχιση των άσχετων χρεώσεων (Δημοτικά τέλη, ΕΡΤ, διάφοροι Φόροι).