Ελλάδα

Σταθμάρχης στο Κέιμπριτζ: «Έχουμε τρείς δικλείδες ασφαλείας, αυτοματισμοί μειώνουν την πιθανότητα λάθους»

Σταθμάρχης στο Κέιμπριτζ: «Έχουμε τρείς δικλείδες ασφαλείας, αυτοματισμοί μειώνουν την πιθανότητα λάθους» Φωτογραφία: ΙΝΤΙΜΕ
Ο σταθμάρχης, Βασίλης Χρονόπουλος, που εργάζεται σε σιδηροδρομικό σταθμό του Κέιμπριτζ, μιλάει στον ραδιοφωνικό σταθμό του Alpha 989, και στη δημοσιογράφο Έλλη Σπυροπούλου για τα θέματα ασφαλείας στους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Αγγλίας.

Με αφορμή το φονικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο Βασίλης Χρονόπουλος που εργάζεται σε σιδηροδρομικό σταθμό του Κέιμπριτζ, μιλά για τους κανόνες ασφαλείας αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των σιδηροδρόμων στην Αγγλία.

«Μας νοιάζει μόνο η ασφάλεια των επιβατών»

Αναφερόμενος στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών γραμμών τόνισε ότι: «Οι σιδηρόδρομοι στην Βρετανία είναι έτσι προσαρμοσμένοι ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα για ανθρώπινο λάθος».

Όσον αφορά την εκπαίδευση του σταθμάρχη τόνισε ότι γίνονται συνεχείς αξιολογήσεις αλλά αρμόδια άτομα επιβλέπουν τον σταθμάρχη τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο, χωρίς όμως να γίνονται αντιληπτοί.

Ο ίδιος εξήγησε ότι: «Σε περίπτωση που κάνεις κάποιο λάθος αυτό δεν παραβλέπεται. Στην Βρετανία δε σου χαϊδεύουν τα αυτιά».

«Φεύγουν κάθε τρία λεπτά τρένα, δίνουμε ασφαλή οδηγία στον μηχανοδηγό»

Ο Βασίλης Χρονόπουλος συνέχισε λέγοντας πως στο Κέιμπριτζ η συχνότητα των δρομολογίων είναι πολύ μεγαλύτερη απ ότι στην Ελλάδα. Τονίζοντας πως μετακινούνται τουλάχιστον εφτά εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά. Υπογράμμισε δε πώς: «Το μόνο πράγμα που μας ενδιαφέρει είναι η ασφάλεια των επιβατών».

«Υπάρχει πάντοτε αντικαταστάτης»

Ο ίδιος μιλώντας για το πόστο του σταθμάρχη ανέφερε ότι: «Υπάρχει πάντοτε αντικαταστάτης. Είμαστε τουλάχιστον δυο άτομα στο πόστο. Ακόμα και εάν χρειαστεί να λείψουμε δια λίγα λεπτά πρέπει να ενημερώνουμε ούτως ώστε να μπει κάποιος άλλος στη θέση μας».

«Ανά πάσα ώρα και στιγμή ενημερώνουν για τις κινήσεις των τρένων»

Κλείνοντας ο Βασίλης Χρονόπουλος τόνισε πώς: «Υπάρχουν τρία συστήματα ασφαλείας. Υπάρχουν δηλαδή controls τα οποία δεν ελέγχονται μόνο από εμάς αλλά και από άλλα άτομα. Ελέγχουμε ανά πάσα ώρα και στιγμή τα τρένα κατά τη διάρκεια της διαδρομής τους, αλλά και των αμαξοστοιχιών από άλλους σταθμούς. Οι μηχανοδηγοί ακούνε δυο φορές το κέντρο ελέγχου το οποίο τους καθοδηγεί για το τί πρέπει να κάνουν».

Ακούστε τη συνέντευξη εδώ

{https://youtu.be/yuAv89KDFaQ}