Ελλάδα

Ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας πέθανε εν ώρα υπηρεσίας - Στάση εργασίας την ερχόμενη Τρίτη

PIXABAY PIXABAY
Οι εργαζόμενοι ζητούν την παρουσία γιατρού σε όλα τα αεροδρόμια

Στάση εργασίας για την επόμενη Τρίτη 9 Απριλίου από τις 8 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι προκήρυξε η Ενωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) ζητώντας ενίσχυση του προσωπικού, αλλά και διασφάλιση των εργαζομένων, μετά από τον θάνατο συναδέλφου τους στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης εν ώρα υπηρεσίας. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ζητούν:

-Πρόσληψη Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας για την πλήρη στελέχωση όλων των μονάδων.
-Μόνιμη παρουσία γιατρού σε όλα τα αεροδρόμια και τις επιχειρησιακές μονάδες EEK.
-Εξοπλισμός όλων των μονάδων με φαρμακεία και απινιδωτές.
-Εφαρμογή στην πράξη συστήματος για τη διαχείριση και την πρόληψη της κόπωσης των Ελεγκτών, καθώς και συστήματος διαχείρισης στρες λόγω κρίσιμων συμβάντων, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς.
-Στελέχωση όλων των βαρδιών σε όλες τις μονάδες εναέριας κυκλοφορίας με τουλάχιστον δύο (2) άτομα.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο πρόεδρος της Ένωσης, Παναγιώτης Ψαρρός, σε συνέντευξή του στο Dnews, έχει πει ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα στην εκτέλεση της εργασίας τους, ενώ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, για την παλαιότητα των μηχανημάτων αλλά και την υποστελέχωση των υπηρεσιών της Πολιτικής Αεροπορίας.

Ο κ. Ψαρρός, στη συνέντευξή του, είχε επισημάνει το γεγονός ότι έχουν συμβεί δύο μπλακάουτ, στο σύστημα των ραντάρ, δηλώνοντας επίσης: «Όλες οι μονάδες έχουν σοβαρό πρόβλημα στελέχωσης. Υπάρχουν μονάδες, όπως το ΚΕΠΑΘΜ, (Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών Μακεδονίας), που είναι η μεγαλύτερη μονάδα ελέγχου στη χώρα, που έχει μείον 40% προσωπικό. Σε Σκιάθο, Ζάκυνθο, Κεφαλλονιά, Σάμο και Χίο, έχουμε από 2-4 ελεγκτές συνολικά. Δηλαδή αν αρρωστήσει κάποιος, τοπ αεροδρόμιο κρατιέται ανοικτό οριακά. Πολλές φορές παίρνουμε ανθρώπους από άλλες μονάδες και τους πάμε εκεί όπου υπάρχει ανάγκη, για να μην κλείσουν τα αεροδρόμια. Οι οργανικές θέσεις είναι 705. Είμαστε 570, αλλά επιχειρησιακά είμαστε κάτω από 500. Πρέπει να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για να εκπαιδευτούν αυτοί οι άνθρωποι».