Ελλάδα

Σε ποιους δρόμους θα τοποθετηθούν πάνω από 1000 κάμερες - Η λίστα

Σε ποιους δρόμους θα τοποθετηθούν πάνω από 1000 κάμερες - Η λίστα
Tην εγκατάσταση των πρώτων 1.000 ψηφιακών καμερών σε 20 λεωφόρους της Αθήνας, για τον ηλεκτρονικό έλεγχο των τροχαίων παραβάσεων και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, σχεδιάζουν τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη.

Πρόκειται για ένα νέο «έξυπνο» προηγμένο σύστημα παρακολούθησης των δρόμων της πρωτεύουσας από «ψηφιακούς τροχονόμους», που αποσκοπεί σε ένα πλήρες «σκανάρισμα» των οδηγών που κυκλοφορούν στους δρόμους του Λεκανοπεδίου, καθώς πέραν των τροχαίων παραβάσεων, θα ελέγχεται και η νομιμότητα της κυκλοφορίας οδηγών και οχημάτων!

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα ΝΕΑ», το ψηφιακό αυτό σύστημα, που μελετάται από τα δύο υπουργεία, εφόσον λάβει τις απαραίτητες σχετικές εγκρίσεις των αρμόδιων Αρχών. (Προστασίας Δεδομένων Προσωπι κού Χαρακτήρα κ.λπ.), θα ανιχνεύει μέσω υπερσύγχρονων καμερών μια σειρά από παραβάσεις – και όχι μόνο την υπερβολική ταχύτητα – που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου. Επιπλέον, πέραν των τροχαίων παραβάσεων, θα μπορεί να ελέγχει εάν ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στον δρόμο πληροί όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις κυκλοφορίας του (π.χ. ενεργή ασφάλιση, εάν διαθέτει Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου από ΚΤΕΟ, εάν ο ιδιοκτήτης του έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ).

Σημειώνεται, ότι το σύστημα των καμερών, που σχεδιάζουν τα δύο υπουργεία, αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την ενιαία καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων, το οποίο θα δέχεται επίσης πληροφορίες από τις ηλεκτρονικές συσκευές των αστυνομικών της Τροχαίας (tablets με άμεση διασύνδεση με τα μητρώα οδηγών και οχημάτων) και επίσης από τις ηλεκτρονικές συσκευές και τα πληροφοριακά συστήματα των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας.

Με όλες αυτές τις πληροφορίες, το λογισμικό θα ανιχνεύει και θα εμφανίζει τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου του οχήματος, προκειμένου να του αποστέλλεται το πρόστιμο είτε στο κινητό του τηλέφωνο, είτε μέσω της θυρίδας του πολίτη στον ιστότοπο gov.gr.

Παράλληλα, όταν διαπιστώνονται σοβαρότερες τροχαίες παραβάσεις, θα μπορεί να γίνεται άμεσα «ψηφιακή αφαίρεση» του διπλώματος οδήγησης και καταχώριση των προβλεπόμενων πόντων ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ), το γνωστό και ως «Point System».

Σύμφωνα με τα σχέδια των δύο υπουργείων, τη διαχείριση του συστήματος θα έχουν από κοινού ένας ιδιωτικός και ένας δημόσιος φορέας. Ο πρώτος θα έχει την ευθύνη για την τοποθέτηση και συντήρηση των καμερών στους δρόμους και την αποστολή των φωτογραφιών στις Αρχές, ενώ ο δεύτερος θα έχει την εποπτεία για την είσπραξη και την εκκαθάριση των προστίμων.

Πού θα τοποθετηθούν

Οι περίπου 1.000 κάμερες σχεδιάζεται να τοποθετηθούν σε κομβικά σημεία πολυσύχναστων δρόμων της της Αττικής, στα οποία, με βάση κυκλοφοριακές μελέτες, σημειώνονται οι περισσότερες τροχαίες παραβάσεις, με βαρύ κόστος σε ανθρώπινες ζωές και τραυματισμούς.

Ειδικότερα, σε πρώτη φάση, η τοποθέτηση των νέων υπερσύγχρονων καμερών θα γίνει στοχευμένα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, όπως οι: Λεωφόροι Μεσογείων, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Ποσειδώνος, Αθηνών, Αλίμου, Κηφισού, Αμαλίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλίσσης Όλγας, Λαυρίου, Μαρκοπούλου, Κωνσταντινουπό- λεως, Μαραθώνος, Πειραιώς, Κα- τεχάκη, Θηβών, Βουλιαγμένης και Βασιλέως Κωνσταντίνου.

Πώς θα λειτουργούν

Οι 1.000 «ψηφιακοί τροχονόμοι» δεν θα καταγράφουν απλά την παράβαση των ορίων ταχύτητας ενός οχήματος, αλλά θα είναι σε θέση να «βλέπουν» εάν οι επιβαίνοντες σε αυτό φορούν ζώνη ασφαλείας, εάν ο οδηγός του μιλάει στο κινητό του τηλέφωνο ή εάν οι αναβάτες των δικύκλων φορούν κράνος.

Στη συνέχεια, με βάση τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος - δικύκλου, θα γίνεται η ταυτοποίηση του οδηγού, θα βεβαιώνεται η παράβαση και ο παραβάτης θα παραλαμβάνει την κλήση είτε στο κινητό του τηλέφωνο (με SMS ή μέσω του Viber), είτε μέσω της θυρίδας του πολίτη στον ιστότοπο gov.gr, είτε από το αστυνομικό τμήμα της περιοχής του. Ακόμα, από τον αριθμό κυκλοφορίας θα διαπιστώνεται αμέσως εάν το όχημα έχει περάσει από ΚΤΕΟ, καθώς και εάν είναι ασφαλισμένο. Επιπλέ ον, θα διαπιστώνεται εάν ένα όχημα που είναι δηλωμένο σε ακινησία... κυκλοφορεί κανονικά στον δρόμο