Διεθνή

Γιατί η McDonald's αφαίρεσε τις σαλάτες από το μενού της

Γιατί η McDonald's αφαίρεσε τις σαλάτες από το μενού της Φωτογραφία: epa
Οι καταναλωτές δεν ψάχνουν υγιεινές επιλογές στα καταστήματα της McDonald's

Η McDonald's κάποτε διέθετε σημαντικά ποσά για να διαφημίσει τις σαλάτες της, ωστόσο από το 2020 αυτές αφαιρέθηκαν από το μενού, διότι η αλυσίδα fast food κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όταν οι άνθρωποι πηγαίνουν στα καταστήματά της, θέλουν να φάνε... μπέργκερ και τηγανιτές.

«Αν ο κόσμος πραγματικά θέλει σαλάτες από τα McDonald's, ευχαρίστως θα τις επαναφέρουμε», δήλωσε ο Joe Erlinger, πρόεδρος των McDonald's στις ΗΠΑ, σε συνέντευξη που παραχώρησε τον Ιούνιο στο ετήσιο Παγκόσμιο Φόρουμ Τροφίμων της Wall Street Journal. «Ωστόσο, αυτό που έχει δείξει η εμπειρία μας είναι πως η σαλάτα δεν είναι αυτό που θέλει ο πελάτης των McDonald's», πρόσθεσε.

«Ψάχνουν για εξαιρετικές τηγανητές πατάτες, για ένα γεύμα αξίας 5 δολαρίων, για ένα ζεστό φρέσκο σάντουιτς. Κι αυτά θα συνεχίσουμε να τους παρέχουμε», τόνισε.

Τα McDonald's σερβίριζαν σαλάτες για δεκαετίες. Στόχος ήταν η πελατεία που έψαχνε όσο το δυνατόν πιο... υγιεινές επιλογές στα καταστήματα της αλυσίδας.

Η αρχή του τέλους

Ωστόσο, το 2018 οι σαλάτες μετατράπηκαν σε... εφιάλτη για την επιχείρηση. Εκείνη τη χρονιά, εκατοντάδες άνθρωποι αρρώστησαν έπειτα από κατανάλωση μολυσμένων τροφίμων ή νερού. Οι σαλάτες των McDonald's ήταν «μια πιθανή πηγή αυτών των λοιμώξεων», ανέφερε τότε το CDC. Κατά τη διάρκεια της επιδημίας, η αλυσίδα σταμάτησε την πώληση των σαλατών σε 3.000 καταστήματα, ως προληπτικό μέτρο.

Δύο χρόνια αργότερα, ξέσπασε η πανδημία του κορονοϊού και τα καταστήματα που αντιμετώπιζαν ελλείψεις εργατικού δυναμικού και προβλήματα που προκλήθηκαν στις αλυσίδες εφοδιασμού, συρρίκνωσαν τα μενού τους για να επικεντρωθούν στα πιο δημοφιλή προϊόντα τους.

Η McDonald's αφαίρεσε τις σαλάτες από τα μενού το 2020 για να βοηθήσει στη λειτουργία των καταστημάτων της, δήλωσε η εταιρεία. Το 2022, η αλυσίδα έδωσε στους επιχειρηματίες franchise την επιλογή να σερβίρουν προπαρασκευασμένες σαλάτες, αλλά πολλοί αποφάσισαν να μην το κάνουν, ανέφερε η Wall Street Journal.

Η στρατηγική απέδωσε καρπούς

Μετά από αυτές τις κινήσεις, οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν, καθώς η αλυσίδα εστίασε στην ανανέωση και την προώθηση βασικών προϊόντων της. Αυτή την περίοδο η McDonald's εστιάζει στην προώθηση του γεύματος των 5 δολαρίων που προσφέρει.

Ποιο προϊόν δεν πρόκειται να έρθει στα McDonald's σύντομα; Το... vegan μπιφτέκι, το οποίο η McDonald's δοκίμασε πριν από μερικά χρόνια.

«Δεν νομίζω ότι ο Αμερικανός καταναλωτής ψάχνει για... McPlant ή άλλες φυτικές πρωτεΐνες στα McDonald's», δήλωσε ο Erlinger στο συνέδριο του Ιουνίου, ωστόσο πρόσθεσε ότι «είναι μια τάση που θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε».

Με πληροφορίες από CNN