Market Maven

Οι καθυστερημένες αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές, η μαρίνα μεγάλων σκαφών στην Κέρκυρα και γιατί η Metlen θα εισαχθεί στο LSE στο πρώτο τρίμηνο 2025

Οι καθυστερημένες αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές, η μαρίνα μεγάλων σκαφών στην Κέρκυρα και γιατί η Metlen θα εισαχθεί στο LSE στο πρώτο τρίμηνο 2025

Καθυστερημένες αποζημιώσεις

Μπορεί το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, σε συντονισμό με όλα τα συναρμόδια υπουργεία, να ανακοίνωσαν την ενεργοποίηση του πλαισίου κρατικής αρωγής για την υποστήριξη των περιοχών της Αττικής που επλήγησαν από την πυρκαγιά της 11ης και 12ης Αυγούστου 2024, παρά την άμεση αντίδραση των αρχών, οι προηγούμενες εμπειρίες από φυσικές καταστροφές έχουν δείξει ότι ο κρατικός μηχανισμός δεν λειτουργεί πάντα με την απαιτούμενη ταχύτητα.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της καθυστέρησης ενός έτους στη δημοσίευση των διαδικασιών για την παροχή επιχορηγήσεων σε επιχειρήσεις που υπέστησαν ζημίες από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία και τις πυρκαγιές στον Έβρο τον Σεπτέμβριο του 2023, η οποία ανακοινώθηκε μόλις χθες στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Η ανταλλαγή μετοχών Attica - Παγκρήτιας

Η έκθεση γνωμοδότησης της PricewaterhouseCoopers (PwC) σχετικά με τη συγχώνευση της Attica Bank και της Παγκρήτιας Τράπεζας φωτίζει με λεπτομέρεια τη σχέση ανταλλαγής μετοχών και τις οικονομικές διαστάσεις αυτής της κίνησης. Η PwC θεωρεί δίκαιη και λογική από χρηματοοικονομική άποψη την προτεινόμενη σχέση ανταλλαγής, αναδεικνύοντας τα μεγέθη που θα διαμορφωθούν μετά τη συγχώνευση.

Σύμφωνα με το σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης, η Attica Bank και η Παγκρήτια Τράπεζα θα συγχωνευθούν με αναλογία αξιών 9 προς 1. Με βάση αυτή την αναλογία, οι μέτοχοι της Attica Bank θα κατέχουν μετά τη συγχώνευση το 89,53% του νέου μετοχικού κεφαλαίου, ενώ οι μέτοχοι της Παγκρήτιας Τράπεζας θα κατέχουν το 10,47%. Η προτεινόμενη σχέση ανταλλαγής καθορίζει ότι για κάθε μία κοινή ονομαστική μετοχή της Παγκρήτιας Τράπεζας, οι μέτοχοι θα λάβουν 0,0292156343836978 νέες κοινές μετοχές της Attica Bank. Μετά τη συγχώνευση, οι μέτοχοι της Attica Bank θα διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό μετοχών που κατείχαν πριν από τη συγχώνευση, ενώ το νέο συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της Attica Bank θα ανέλθει σε 2.653.219,35 ευρώ.

Αυτό το κεφάλαιο θα διαιρεθεί σε 53.064.387 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές, καθεμία από τις οποίες θα έχει ονομαστική αξία 0,05 ευρώ. Αναλυτικότερα, από το σύνολο των νέων μετοχών, 47.507.256 μετοχές θα ανήκουν στους μετόχους της Attica Bank, ενώ 5.557.131 μετοχές θα κατέχουν οι μέτοχοι της Παγκρήτιας Τράπεζας. Η PwC, λαμβάνοντας υπόψη τις αποτιμήσεις που διενεργήθηκαν, επιβεβαιώνει ότι η προτεινόμενη σχέση ανταλλαγής μετοχών βρίσκεται εντός του εύρους των εκτιμήσεων αξίας των δύο τραπεζών.

Ωστόσο, η πραγματική αξία της συγχώνευσης θα φανεί μέσα από τις μελλοντικές επιδόσεις του νέου ενιαίου χρηματοπιστωτικού ιδρύματος, το οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της αγοράς και να αποδείξει ότι η συγχώνευση θα οδηγήσει σε βελτίωση της αποδοτικότητας και των οικονομικών αποτελεσμάτων.

Η ΜΕΒΓΑΛ και ο αναπτυξιακός

Τροποποιήθηκε απόφαση που αφορούσε επένδυση της εταιρείας ΜΕΒΓΑΛ που έχει υπαχθεί στον αναπτυξιακό νόμο. Η επένδυση αυτή που έχει λάβει ενίσχυση μέσω φορολογικής απαλλαγής, αφορά στην επέκταση της μονάδας παραγωγής γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων στα Κουφάλια, Θεσσαλονίκης. Η τροποποίηση σχετίζεται με αλλαγές στο αντικείμενο και τις δαπάνες της επένδυσης, ενώ παράλληλα αλλάζει ο τρόπος εξασφάλισης χρηματοδότησης από εξωτερικές πηγές.

Παρά τις αλλαγές, το συνολικό κόστος της επένδυσης παραμένει στα 9 εκατ. ευρώ, με το κράτος να καλύπτει το 35% του κόστους μέσω φορολογικής απαλλαγής, δηλαδή 3,15 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση θα γίνει μέσω ενός ομολογιακού δανείου διάρκειας τουλάχιστον τριών ετών, το οποίο θα καλύψει το σύνολο του κόστους της επένδυσης.

Η επιλογή του πρώτου τριμήνου

Η Metlen Energy & Metals σκοπεύει να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου (LSE) το πρώτο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς, σύμφωνα με πληροφορίες από πηγή που επικαλείται το Bloomberg, ενδεχομένως επιταχύνοντας το χρονοδιάγραμμα της εισαγωγής. Η εταιρεία έχει ήδη δηλώσει την πρόθεσή της να υποβάλει αίτηση για εισαγωγή στο Λονδίνο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, αν και η τελική απόφαση δεν έχει ακόμη ληφθεί.

Η εισαγωγή της Metlen στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου μπορεί να επωφεληθεί από το ανανεωμένο επενδυτικό ενδιαφέρον που παρατηρείται συχνά στην αρχή του έτους, καθώς οι επενδυτές αναζητούν νέες ευκαιρίες και αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές τους. Η εισαγωγή στην αρχή του έτους προσφέρει στη Metlen τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τη σαφήνεια στα οικονομικά της αποτελέσματα και στον προϋπολογισμό, προσελκύοντας επενδυτές που επιζητούν σταθερότητα. Η χρονική επιλογή αυτή δίνει επίσης στη διοίκηση της Metlen περισσότερο χρόνο για την επίτευξη των στόχων της, κάτι που θα μπορούσε να ενισχύσει την τιμή της μετοχής και να αυξήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Τέλος, η εισαγωγή στην αρχή του έτους επιτρέπει στην εταιρεία να ευθυγραμμιστεί καλύτερα με τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, διευκολύνοντας τον στρατηγικό προγραμματισμό και την προσαρμογή σε ενδεχόμενες αλλαγές.

Η μαρίνα μεγάλων σκαφών στην Κέρκυρα

Η ελληνική κυβέρνηση προχώρησε στην υπογραφή σύμβασης για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης του τουριστικού λιμένα μεγάλων σκαφών στον Κεντρικό Λιμένα Κέρκυρας. Η απόφαση υπεγράφη από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τους αρμόδιους υπουργούς, οι οποίοι εξουσιοδοτήθηκαν να υπογράψουν τη σύμβαση για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου.

Η απόφαση αυτή, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική της κυβέρνησης για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και την ενίσχυση του τουρισμού. Η διαδικασία βασίστηκε σε σειρά νομοθετικών διατάξεων, συμπεριλαμβανομένου του νόμου 3986/2011 για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής και του νόμου 4413/2016 περί ανάθεσης και εκτέλεσης συμβάσεων παραχώρησης.

Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ανακηρύξει την εταιρεία LAMDA MARINAS INVESTMENTS SMSA ως προτιμητέο επενδυτή για την υπο-παραχώρηση της μαρίνας μεγάλων σκαφών στην Κέρκυρα, έπειτα από την αξιολόγηση της οικονομικής της προσφοράς. Το τίμημα που θα καταβάλει η εταιρεία υπερβαίνει τα 89 εκατ. ευρώ για τα επόμενα 40 χρόνια, ενώ οι επενδύσεις για την κατασκευή και ανάπτυξη της μαρίνας αναμένεται να ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ.

Η διαδικασία ανάδειξης του αναδόχου και το τελικό σχέδιο της σύμβασης έλαβαν την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, γεγονός που ανοίγει τον δρόμο για την προώθηση του έργου που αναμένεται να ενισχύσει την οικονομία της Κέρκυρας και να αναβαθμίσει τη θέση της Ελλάδας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού.

Αποποίηση Ευθύνης

Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη Market Maven προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

NETWORK