Market Maven

Η Golden Goose Ηellas, το αλαλούμ με τα εισιτήρια των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και οι γεωθερμικές γεωτρήσεις της ΔΕΗ

Η Golden Goose Ηellas, το αλαλούμ με τα εισιτήρια των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και οι γεωθερμικές γεωτρήσεις της ΔΕΗ
Αλαλούμ με τα εισιτήρια

Χωρίς πραγματικά ενιαίο εισιτήριο κινδυνεύουν να βρεθούν στις 30 Νοεμβρίου τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκης, καθώς δεν έχουν υπάρξει από το Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι σχετικές αποφάσεις που θα επιτρέψουν τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων. Για όσους δεν το γνωρίζουν η κοινοπραξία υπό τον Όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχώρησε στην υλοποίηση της εφαρμογής του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), που περιλαμβάνει τόσο το ηλεκτρονικό εισιτήριο «ThessTicket» όσο και την κάρτα απεριορίστων διαδρομών «ThessCard». Αυτή δε την περίοδο ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του εξοπλισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκης.

Το νέο σύστημα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επιτρέπει την προμήθεια και φόρτιση εισιτηρίων από πολλαπλά δίκτυα, δέχεται ηλεκτρονικές συναλλαγές και περιλαμβάνει εφαρμογή κινητού για ευκολότερη αγορά εισιτηρίων. Εκτιμάται δε πως σε σύντομο διάστημα το σύστημα αυτό θα βελτιώσει την πληροφόρηση για τα δρομολόγια και τα διαθέσιμα κόμιστρα και θα προσφέρει ταχύτερη επιβίβαση, μειώνοντας τα λειτουργικά έξοδα και την εισιτηριοδιαφυγή.

Ωστόσο, στο Μετρό Θεσσαλονίκης έχει αναπτυχθεί από την αμερικανική εταιρεία Conduent για λογαριασμό της ΑΚΤΩΡ ένα διαφορετικό σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο αναμένεται να είναι και αυτό λειτουργικό από την 30η Νοεμβρίου. Το σύστημα κομίστρου που εγκαταστάθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης και αποτελούσε συμβατική υποχρέωση της ΑΚΤΩΡ στο πλαίσιο κατασκευής του Μετρό, επιτρέπει την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία περιλαμβάνουν ενσωματωμένο τσιπ και μπορούν να επαναφορτιστούν έως και 10 φορές, μειώνοντας έτσι τη χρήση χαρτιού. Ωστόσο, αν και βρισκόμαστε 45 ημέρες μακριά από την έναρξη των δρομολογίων του Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα του ενιαίου εισιτηρίου, ώστε οι επιβάτες να χρησιμοποιούν ένα και μόνο εισιτήριο σε λεωφορεία και μετρό. Και για αυτό ευθύνεται αποκλειστικά το υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών , το οποίο αν και έχει λάβει προτάσεις και εισηγήσεις για τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων δεν έχει εκδώσει τις σχετικές αποφάσεις, ώστε να προχωρήσει το τεχνολογικό πάντρεμα των δύο τεχνολογικών πλατφορμών.

Αντί αυτού - και χωρίς να έχει λύσει το πρόβλημα των δυο διαφορετικών τεχνολογιών που προβληματίζει τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) - μόλις προσφάτως υπεγράφη σύμβαση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, μεταξύ της Ελληνικό Μετρό ΑΕ και του σχήματος ΑΚΤΩΡ – Conduent, σε σχέση με την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά. Δηλαδή επεκτείνεται ένα σύστημα που μπορεί να αλλάξει έως τον Οκτώβριο του 2025, όταν και θα δοθεί στους επιβάτες ο σταθμός της Καλαμαριάς. Για όλο αυτό το «αλαλούμ» ευθύνεται κατά πολλούς το γεγονός πως το επιτελείο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα δεν είναι σε «απόλυτη αρμονία» και συνεργασία με το επιτελείο του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις υποδομές, Νίκου Ταχιάου. Μένει να φανεί ποια θα είναι η εξέλιξη των πραγμάτων…

«Φύκια για μεταξωτές κορδέλες»

«Φύκια για μεταξωτές κορδέλες» αποδεικνύονται όσα διακινούσαν κάποιοι τις προηγούμενες δέκα ημέρες για την ποιότητα των επενδυτών που συμμετείχαν στο placement της Εθνικής Τράπεζας. Ούτε long επενδυτές αποδείχθηκαν, ούτε «ποιοτικά θεσμικά χαρτοφυλάκια», καθώς με το που πιστώθηκαν στους λογαριασμούς τους οι μετοχές, άρχισαν να πουλούν. Χθες η μετοχή της Εθνικής Τράπεζας βρέθηκε ξανά σε κλοιό ρευστοποιήσεων και σημείωσε πτώση 2,47%, κλείνοντας στα 7,2660 ευρώ. Να σημειωθεί πως η μετοχή ήταν στα 7,73 ευρώ στις 4 Οκτωβρίου, ωστόσο από τη στιγμή που πιστώθηκαν οι νέες μετοχές έχει υποχωρήσει κατά 6%.

Μέσα στις τελευταίες πέντε συνεδριάσεις έχουν αλλάξει χέρια 21.187.187 μετοχές που αντιστοιχούν σε ποσοστό 23,16% επί του συνολικού αριθμού των 91.471.515 μετοχών του placement. Παράγιοντες της αγοράς πιθανολογούν πως ακόμη 7.000.000 με 10.000.000 μετοχές της Εθνικής θα αλλάξουν χέρια τις επόμενες ημέρες. Πάντως, δεν είναι σίγουρο πως οι πωλήσεις θα συνεχιστούν κάτω από τα 7,20 ευρώ, καθώς σε αυτά τα επίπεδα έχουν αγοραστεί πολλά κομμάτια το προηγούμενο διάστημα.

Η Attica Bank

Αν όλα εξελιχθούν ομαλά η Attica Bank θα συγκεντρώσει σημαντικά κεφάλαια μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και της άσκησης των warrants, με τα καθαρά έσοδα να εκτιμώνται στα 725,8 εκατ. ευρώ. Αυτή η εκτίμηση βασίζεται στην υπόθεση ότι η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου θα καλυφθεί πλήρως και ότι τα warrants θα αποκτηθούν και θα ασκηθούν εξ ολοκλήρου κατά τη διάρκεια της προβλεπόμενης περιόδου άσκησης. Τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα αναμένεται να ανέλθουν σε περίπου 735,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα τελικά καθαρά έσοδα θα προκύψουν μετά την αφαίρεση των εξόδων που συνδέονται με τη διαδικασία.

Τα συνολικά έξοδα που σχετίζονται με την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, την άσκηση των warrants και τη διαδικασία εισαγωγής εκτιμώνται στα 9,22 εκατ. ευρώ. Αυτά τα έξοδα περιλαμβάνουν νομικές αμοιβές ύψους 0,33 εκατ. ευρώ, αμοιβές χρηματοοικονομικών συμβούλων που ανέρχονται σε 6,7 εκατ. ευρώ, δικαιώματα για το Χρηματιστήριο Αθηνών και το κεντρικό αποθετήριο αξιών του Χρηματιστηρίου Αθηνών που συνολικά φτάνουν τα 1,11 εκατ. ευρώ, καθώς και τέλη για τις ρυθμιστικές αρχές, όπως η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, τα οποία εκτιμώνται σε 0,18 εκατ. ευρώ και 0,74 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. άλλα διάφορα έξοδα αναμένεται να φτάσουν τα 0,16 εκατ. ευρώ. Όλα τα έξοδα που σχετίζονται με την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, την έκδοση και άσκηση των warrants, καθώς και τη διαδικασία εισαγωγής, θα βαρύνουν αποκλειστικά την Attica Bank.

Η Golden Goose Ηellas

Μπορεί η διεθνής επενδυτική κοινότητα να ανέμενε πρόσφατα τη δημόσια προσφορά μετοχών (IPO) της ιταλικής εταιρείας πολυτελών sneakers Golden Goose, ωστόσο η βρετανική Permira, η ιδιωτική επενδυτική εταιρεία που είναι η ιδιοκτήτρια της Golden Goose, πάγωσε όλες τις διαδικασίες, εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών σχετικά με τις συνθήκες της αγοράς και το κλίμα των επενδυτών. Αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο, καθώς η δημόσια προσφορά της Golden Goose αναμενόταν να είναι ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα του 2024, με την εταιρεία να στοχεύει στην άντληση περίπου 600 εκατ. ευρώ και να καταγράφει αποτίμηση 3 δισ. ευρώ.

Και όλα ήταν σχεδόν κλεισμένα, καθώς η Invesco είχε δεσμευτεί να επενδύσει 100 εκατ. ευρώ ως cornerstone investor, ενώ επτά τράπεζες που είχαν ρόλο αναδόχων είχαν φροντίσει η δημόσια προσφορά να υπερκαλυφθεί. Αναφερόμαστε στην Golden Goose, διότι η ελληνική θυγατρική της, η Golden Goose Ηellas, η οποία συστάθηκε προ δέκα μηνών, προχώρησε πρόσφατα σε αύξηση κεφαλαίου. Με την από 20 Σεπτεμβρίου 2024 απόφαση της συνέλευσης των εταίρων της, το κεφάλαιο της εταιρείας αυξήθηκε κατά το ποσό των 500.000 ευρώ και ανέρχεται πλέον σε 505.000 ευρώ, διαιρούμενο σε 505.000 εταιρικά μερίδια, ονομαστικής αξίας 1 ευρώ το κάθε ένα.

Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι πως η Golden Goose Ηellas έχει ήδη να αντιμετωπίσει ένα τσουνάμι απομιμητικών προϊόντων, κάποια εκ των οποίων εξάγονται και από την Ελλάδα σε χώρες του εξωτερικού. Μόλις προσφάτως δε το τελωνείο κατάσχεσε Golden Goose made in Greece. Υπάρχει και ένα ακόμη χαριτωμένο στην όλη υπόθεση. Όπως προαναφέρθηκε, η Golden Goose Ηellas συστάθηκε τον Ιανουάριο του 2024. Μόλις ένα μήνα πριν είχε συσταθεί η Golden Goose Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, από την επιχειρηματία Μαρία Χήνα, η οποία δραστηριοποιείται στο εμπόριο ειδών ιματισμού και στο εμπόριο χαλιών και κιλιμιών. Καθώς η ελληνική απόδοση του Goose είναι Χήνα, είναι πολύ δύσκολο να κατηγορήσει κανείς την επιχειρηματία πως εκμεταλλεύεται στην επωνυμία της επιχείρησής της τη διάσημη μάρκα, ειδικά από τη στιγμή που η εταιρεία της συστάθηκε σε προγενέστερο χρόνο…

Γεωθερμικές γεωτρήσεις

Η ΔΕΗ Ανανεώσιμες αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια της Λέσβου για ενεργειακή αυτονομία και περιβαλλοντική βιωσιμότητα, μέσα από τη γεωθερμική ενέργεια. Με την κατασκευή δύο γεωτρήσεων στην περιοχή της Στύψης, η ΔΕΗ Ανανεώσιμες επιδιώκει να αξιοποιήσει ένα τοπικό φυσικό πόρο με σκοπό την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, χωρίς τις επιπτώσεις που έχουν οι συμβατικές πηγές ενέργειας όπως οι υδρογονάνθρακες. Η συνεργασία της ΔΕΗ Ανανεώσιμες με κορυφαίες ερευνητικές ομάδες και τοπικούς φορείς, όπως ο δήμος Δυτικής Λέσβου, αποτελεί μια ακόμη ένδειξη της δέσμευσής της να ηγηθεί στον τομέα της καθαρής ενέργειας. Παρά τις προκλήσεις που συνοδεύουν τέτοιες επενδύσεις, η ΔΕΗ Ανανεώσιμες επιδιώκει να αποδείξει ότι η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει τους φυσικούς της πόρους με τρόπο βιώσιμο και αποδοτικό, προσφέροντας παράλληλα σταθερή και αξιόπιστη ενέργεια στην τοπική κοινωνία. Η επιτυχία του εγχειρήματος θα μπορούσε να αποτελέσει υπόδειγμα για παρόμοιες δράσεις και σε άλλες περιοχές της χώρας, ωστόσο σε κάθε περίπτωση εδραιώνει τη θέση της ΔΕΗ ως βασικού πυλώνα στην ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας.

Αποποίηση Ευθύνης

Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη Market Maven προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.