Οικονομία

Burgers υπάρχουν… με σχέδια επέκτασης των μεγάλων παικτών και «σφήνα» των ανεξάρτητων

Burgers υπάρχουν…με σχέδια επέκτασης των μεγάλων παικτών και «σφήνα» των ανεξάρτητων Burgers υπάρχουν…με σχέδια επέκτασης των μεγάλων παικτών και «σφήνα» των ανεξάρτητων
Της Ξανθής Γούναρη Παρ’ ότι ο… βασιλιάς (Burger King) συνεχώς αναβάλλει το ραντεβού με τους Έλληνες λάτρεις των burgers, τόσο οι μεγάλοι παίκτες του κλάδου, όσο και τα ελληνικής έμπνευσης μπιφτεκάδικα επεκτείνονται με ταχείς ρυθμούς.

Με αυξημένες πωλήσεις κατά 15,22% το 2015 (σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία), η Premier Capital Ελλάς συνεχίζει την ανάπτυξη του δικτύου McDonald’s στη χώρα μας, με ένα νέο εστιατόριο στη Σαντορίνη. Το νέο εστιατόριο, που ενδέχεται να λειτουργεί όλο το χρόνο λόγω της διευρυμένης τουριστικής σεζόν του νησιού, άνοιξε στις 6 Μαΐου 2016, σε κεντρικό σημείο των Φηρών, επί της οδού 25ης Μαρτίου.

Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανήλθε σε 900.000 ευρώ και δημιουργήθηκαν 24 νέες θέσεις εργασίας. Στο νέο εστιατόριο απασχολούνται συνολικά 35 εργαζόμενοι.

Στόχος της εταιρείας που λειτουργεί την αλυσίδα McDonald’s στην ελληνική αγορά, είναι να φτάσει η αμερικάνικη αλυσίδα τα 31 καταστήματα μέσα στην επόμενη τριετία. Το ύψος των επενδύσεων που θα απαιτηθούν υπολογίζεται σε 9,6 εκατ. ευρώ, ενώ όπως αναφέρει ο Victor Tedesco, Managing Director για την Ελλάδα της Premier Capital plc, θα δημιουργηθούν περίπου 250 νέες θέσεις εργασίας.

Το εστιατόριο στη Σαντορίνη εντάσσεται στη στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου McDonald’s στα ελληνικά νησιά, υποστηρίζοντας τόσο την ανάπτυξη του τουρισμού όσο και τις τοπικές κοινωνίες, αναφέρεται από την εταιρεία.

SANTORINI 2 a1

Σήμερα, η Premier Capital Ελλάς λειτουργεί εστιατόρια McDonald’s σε Ρόδο, Κρήτη, Κέρκυρα, Ζάκυνθο και Κω.
Στη διάρκεια του προηγούμενου χρόνου εξυπηρετήθηκαν περισσότεροι από 7,4 εκατομμύρια πελάτες στα εστιατόρια McDonald’s στην Ελλάδα που εφέτος συμπληρώνουν 25 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά (το πρώτο εστιατόριο της αμερικάνικης αλυσίδας άνοιξε στο Σύνταγμα το 1991).

Από το 2011 που ανέλαβε το Developmental Licence για τη χώρα μας, η Premier Capital Ελλάς έχει επενδύσει περισσότερα από 9 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη της αλυσίδας, για το άνοιγμα νέων εστιατορίων και για την ανακαίνιση των υφισταμένων.

Υπενθυμίζεται ότι από τον Ιούνιο του 2011 τα εταιρικά καταστήματα της McDonald's -19 σε σύνολο 30 στην Ελλάδα- πέρασαν στον έλεγχο της εταιρείας συμμετοχών Premier Capital plc, η οποία εδρεύει στη Μάλτα. Τα υπόλοιπα 11 καταστήματα της McDonald's στην Ελλάδα που λειτουργούσαν με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising) σταμάτησαν σταδιακά τη λειτουργία τους.

Αναζητείται η Burger King

H τάση επέκτασης των αλυσίδων burger αναμένεται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η αλυσίδα Burger King, δεύτερη παγκοσμίως μετά τη Mcdonald’s, δεν έχει εγκαταλείψει τα σχέδιά της για δραστηριοποίηση στην Ελλάδα, παρά την καθυστέρηση που έχει καταγραφεί στον σχετικό προγραμματισμό. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, στόχος είναι η λειτουργία πέντε καταστημάτων έως το τέλος του έτους.
Να σημειωθεί ότι η αμερικάνικη αλυσίδα έχει ανακοινώσει από πρόπερσι το Δεκέμβριο τη δημιουργία κοινοπραξίας με την επωνυμία Burger King SEE S.A., η οποία θα αναλάβει την ανάπτυξη του σήματος σε Ιταλία, Πολωνία, Ελλάδα και Ρουμανία.
Ειδικότερα, η Burger King SEE S.A. έχει υπογράψει μια μακροπρόθεσμη σύμβαση master franchise και έχει τα δικαιώματα δικαιόχρησης σε όλες αυτές τις αγορές - ενώ ήδη έχει παρουσία σε αυτές, πλην της Ελλάδας.
H Burger King, που ιδρύθηκε το 1954, και ένα φεγγάρι είχε φτάσει η χάρη της και στην Ελλάδα με πολύ περιορισμένη παρουσία όμως και χωρίς συνέχεια, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα fast food στις ΗΠΑ με πάνω από 14.000 σημεία.

Τα Goody’s στην Κίνα

Την ίδια ώρα, ο leader της αγοράς, Goody’s (όμιλος Vivartia), διαφοροποιεί το προφίλ του επεκτείνοντας το concept Burger House, με νέο μενού σαφώς εστιασμένο στο κομμάτι burger, ενώ ταυτόχρονα και η αλυσίδα Simply Burgers επανακαθορίζει την παρουσία της στην αγορά.
Το νέο concept της Goody’s, με νεοϋορκέζικο «άρωμα», στοχεύει κυρίως στα δυναμικά ηλικιακά κοινά και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, αφού τα ανακαινισμένα καταστήματα σημειώνουν μεγάλη αύξηση τζίρων.
Ήδη έχουν φτάσει στα 74 τα καταστήματα της εταιρείας τα οποία ανακαινίζονται με βάση τα νέα πρότυπα, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ανάλογες επενδύσεις αναμένονται το επόμενο διάστημα και σε άλλα καταστήματα του δικτύου σε Αττική, Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές της επικράτειας.
Σε ότι αφορά τη συνολική στρατηγική ανάπτυξης της αλυσίδας, εδώ και ένα χρόνο έχει ειπωθεί ότι στόχος είναι η ενίσχυση του εξωστρεφή προσανατολισμού των δραστηριοτήτων της.
Πάντως οι συζητήσεις συνεργασίας με επώνυμο τοπικό παίκτη της αγοράς της Κίνας για την ανάπτυξη του σήματος Goody’s Burger House, οι οποίες έχουν ξεκινήσει από πέρσι, δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί.
Υπενθυμίζεται ότι ο ελληνικός όμιλος από το 2014 διείσδυσε στην αγορά της Αυστραλίας, ενώ στη συνέχεια υπέγραψε συμφωνία με τον γαλλικό όμιλο SODIFRAM για την ανάπτυξη της αλυσίδας καταστημάτων Goody’s Burger House στα υπεράκτια διαμερίσματα της Γαλλικής Δημοκρατίας (Μαγιότ και Ρεουνιόν) στον Ινδικό Ωκεανό και στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Κομορών.

Burgers παντού

Πάντως, μεγάλο «πάρτι» γίνεται και εκτός των οργανωμένων αλυσίδων εστίασης, οι οποίες σημειωτέον συγκεντρώνουν μερίδιο μικρότερο του 25% σε μια αγορά με τζίρο της τάξεως των 1,6-1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
«Παίκτες», όπως το Brooklyn - The Taste Factory (Χαλάνδρι), το ΜΠΑΡ ΜΠΕΕ ΚΙΟΥ (Πειραιάς), το Juicy Grill (Χολαργός), το Queen Burger (Γλυφάδα), το Hot Hot Burger Bar (11 σημεία στην Αττική & Ηράκλειο Κρήτης), το Monster Burgers (Χολαργός), το Mikaello (Γλυφάδα) κ.ά. έχουν κάνει πάταγο στο κομμάτι του burger.