Οικονομία

Ποιοι είναι η βασικοί άξονες της αναδιοργάνωσης του ΟΑΕΔ

Ποιοι είναι η βασικοί άξονες της αναδιοργάνωσης του ΟΑΕΔ
Του Βασίλη Αγγελόπουλου Την υλοποίηση του προγράμματος αναδιοργάνωσης (reengineering) του ΟΑΕΔ, που ξεκίνησε το 2013 και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους, παρουσίασε η διοικήτρια του Οργανισμού, κ. Μαρία Καραμεσίνη, σε ξεχωριστή συνέντευξη Τύπου, που πραγματοποίησε νωρίτερα σήμερα.

Παρουσία και του υπουργού Εργασίας κ. Γιώργου Κατρούγκαλου, η κ. Καραμεσίνη αναφέρθηκε στους στόχους του προγράμματος. Πιο συγκεκριμένα, μέσω του επαναπροσδιορισμού του επιχειρησιακού του μοντέλου, ο ΟΑΕΔ επιδιώκει:

- Να σχεδιάζει και να υλοποιεί αποτελεσματικότερες πολιτικές καταπολέμησης της ανεργίας.

- Να διευρύνει την ποσότητα και το φάσμα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το εργατικό δυναμικό της χώρας (ανέργους και εργαζόμενους) και να βελτιώσει την ποιότητά τους.

- Να αυξήσει την εσωτερική του απόδοση, αξιοποιώντας καλύτερα το προσωπικό του και τις νέες τεχνολογίες και εφαρμόζοντας νέους τρόπους οργάνωσης και διοίκησης.

- Να ενδυναμώσει τον θεσμικό του ρόλο στη λειτουργία της αγοράς εργασίας.

Το Πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2013 και οι κεντρικοί του άξονες καταρτίστηκαν από τον ΟΑΕΔ σε συνεργασία με τις Δημόσιες Υπηρεσίες Απασχόλησης (ΔΥΑ) της Σουηδίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας με τη συμβολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

1. Ανάπτυξη σχέσεων με τους εργοδότες.
2. Ανάπτυξη νέας διαδικτυακής πύλης που επιτρέπει τη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας (job portal).
3. Επανασχεδιασμός των ενεργητικών μέτρων απασχόλησης σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
4. Παροχή υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των αναζητούντων εργασία.
5. Υποστήριξη των νεαρών μαθητευόμενων των ΕΠΑΣ μαθητείας του ΟΑΕΔ.
6. Επιλογή μοντέλου διοίκησης – βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών.
7. Ανάπτυξη συμπράξεων στο πλαίσιο της παροχής υπηρεσιών.

Οι κύριες κομβικές δράσεις που προκύπτουν από τους κεντρικούς άξονες του προγράμματος, είναι οι ακόλουθες:

1) Αναδιοργάνωση των ΚΠΑ2: Μετακύλιση σε όλα (συνολικά 118) τα ΚΠΑ2 των πιλοτικών διαδικασιών της προηγούμενης φάσης του προγράμματος που στέφθηκαν με επιτυχία (νέοι ρόλοι, νέες πρακτικές, παρακολούθηση δεικτών επίδοσης). Τον Ιούνιο ολοκληρώθηκε η εφαρμογή των πιλοτικών διαδικασιών σε 31 ΚΠΑ2 της α’ κατηγορίας, όπως αυτή είχε οριστεί από την Διοίκηση βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, ενώ τον Οκτώβριο αναμένεται να αρχίσει η εφαρμογή των αλλαγών αυτών στην β΄ κατηγορία των ΚΠΑ2 και τον Δεκέμβριο στην γ΄ κατηγορία των ΚΠΑ2, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

2) Call Center: Βάσει χρονοδιαγράμματος ολοκληρώθηκε η φάση πιλοτικής λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου που σήμερα στελεχώνεται από 17 άτομα. Η πλήρης λειτουργία του θα παρέχει άμεση και αξιόπιστη πληροφόρηση στο σύνολο των συναλλασσόμενων με τις κεντρικές, περιφερειακές και τοπικές υπηρεσίες του Οργανισμού σε όλη την χώρα και θα εξοικονομήσει ανθρώπινους και άλλους πόρους.

3) Νέο Portal: Ολοκληρώθηκε και λειτούργησε πιλοτικά κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο το νέο Portal του ΟΑΕΔ. H εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικής αναζήτησης θέσεων εργασίας και εργαζομένων και σύζευξης προσφοράς και ζήτησης εργασίας και η βελτίωση της διαδικτυακής πύλης με σκοπό την καλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες των διαφορετικών κατηγοριών χρηστών για πληροφόρηση, θα συμβάλλει δυναμικά στην επίτευξη των κεντρικών στόχων του Προγράμματος.

4) Ανάλυση προφίλ – Κατηγοριοποίηση – Συμβουλευτική: Η ανάλυση του προφίλ των εγγεγραμμένων ανέργων και η κατηγοριοποίησή τους, προκειμένου η παροχή κατάλληλων υπηρεσιών συμβουλευτικής από τους εργασιακούς συμβούλους να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες τους, αποτελούν τον κεντρικό στόχο της κομβικής αυτής ενέργειας.

5) Βελτίωση σχέσεων με εργοδότες: Η προσέγγιση των εργοδοτών αποτελούσε πάντα βασική έλλειψη του ΟΑΕΔ. Πλέγμα μέτρων του Προγράμματος στοχεύουν στην δυναμική παρέμβαση του Οργανισμού στον τομέα αυτό (Μονάδα μεγάλων εργοδοτών, εργασιακοί σύμβουλοι εργοδοτών, υπηρεσίες μέσω του portal, συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους).

6) Απλοποίηση Διαδικασιών: Η απλοποίηση κομβικών διαδικασιών λειτουργίας του Οργανισμού και ο έλεγχος στα διάφορα στάδια αναμένεται να έχουν πολύ θετικά αποτελέσματα ως προς την βελτίωση της ταχύτητας ανταπόκρισης, την αξιοπιστία της διαδικασίας και την εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων.

7) Ενεργητικές Πολιτικές Απασχόλησης (ΕΠΑ): Βελτίωση αποτελεσματικότητας μέσω καλύτερου σχεδιασμού, στόχευσης και υλοποίησης των προγραμμάτων.

8) Εκπαίδευση/επιμόρφωση Προσωπικού: Θα επιμορφωθεί σχεδόν το ένα τρίτο του προσωπικού του ΟΑΕΔ. Οι ανάγκες εκπαίδευσης του προσωπικού σε οριζόντια και κάθετα προσόντα και σε νέα εργαλεία και πρακτικές προήλθαν από την υλοποίηση της πρώτης φάσης του Προγράμματος 2013-2015.

9) Νέο μοντέλο διοίκησης και Δείκτες Επίδοσης: Η θέσπιση ενός νέου μοντέλου διοίκησης μέσω αποτελεσμάτων (management by results) και η παρακολούθηση ποιοτικών και ποσοτικών παραμέτρων της καθημερινής λειτουργίας του Οργανισμού μέσω επιλεγμένων δεικτών επίδοσης (performance indicators) θα συμβάλουν στην επίτευξη των στρατηγικών και επιχειρησιακών στόχων του.