Οικονομία

ΙΚΑ: Πότε δεν χάνεται η ρύθμιση των 100 δόσεων

ΙΚΑ: Πότε δεν χάνεται η ρύθμιση των 100 δόσεων
Του Βασίλη Αγγελόπουλου Σε οφειλέτες του ΙΚΑ, που απώλεσαν τη ρύθμιση των 100 δόσεων χωρίς δική τους υπαιτιότητα, οι αρμόδιες υπηρεσίες προβαίνουν σε επαναφορά της. Σύμφωνα με τη διοίκηση του Ιδρύματος, είναι πάγια τακτική η επαναφορά των ρυθμίσεων για περιπτώσεις οφειλετών, ακόμα και αν έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Οφειλετών ΚΕΑΟ, κάτι που σημαίνει ότι οφείλουν ποσά άνω των 5.000 ευρώ. Προϋπόθεση είναι να διαπιστώνεται η απώλεια ρύθμισης για λόγους που δεν άπτονται των ευθυνών του οφειλέτη – ασφαλισμένου του ΙΚΑ.

Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση του μεγαλύτερου Ασφαλιστικού Ταμείου της χώρας επισημαίνει ότι στο πλαίσιο της αρτιότερης ενημέρωσης των οφειλετών, έχει τεθεί σε εφαρμογή η άμεση αποστολή σχετικού ηλεκτρονικού μηνύματος αυθημερόν σε κάθε οφειλέτη ΚΕΑΟ και ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εις βάρος του οποίου καταλογίζεται νεότερη οφειλή από τους αρμόδιους φορείς.

Η διοίκηση του ΙΚΑ υπενθυμίζει ότι από τις 8/4/2015, τέθηκε σε εφαρμογή μία σειρά ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω των οποίων δίνεται στους οφειλέτες που έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Οφειλετών του ΚΕΑΟ και στους οφειλέτες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ η δυνατότητα να προχωρήσουν σε διακανονισμό των οφειλών τους μέσω διαδικτύου.

Επίσης, μπορούν να ενημερωθούν σε πραγματικό χρόνο για τα ποσά που έχουν πιστωθεί στην καρτέλα τους, καθώς και για τα ακριβή ποσά οφειλών (εντός ή εκτός ρύθμισης) που είναι απαιτητά τη δεδομένη χρονική στιγμή και, επιπλέον, να καταβάλλουν μέσω Πιστωτικών Ιδρυμάτων τα απαιτητά ποσά από καθυστερούμενες οφειλές. Σημειώνεται ότι μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών η ηλεκτρονική ενημέρωση των οφειλετών είναι άμεση και σε 24ωρη βάση.

Το καλοκαίρι του 2015, λόγω capital controls και της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που δημιουργήθηκε, αλλά και λόγω της μη εξοικείωσης της πλειονότητας των οφειλετών με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, το ΙΚΑ έδωσε το δικαίωμα στους οφειλέτες να διατηρήσουν τη ρύθμιση που μπορεί να απώλεσαν, υπό την προϋπόθεση να κατέβαλαν ορθά τα απαιτητά ποσά μέχρι τις 3/9/2015.

Ακολούθησε και σχετική εξατομικευμένη ενημέρωση των οφειλετών μέσω e-mail που απεστάλησαν στις 22/9/2015 στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του κάθε οφειλέτη.

NETWORK