Οικονομία

Πτώση 1,9% στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις το γ’ τρίμηνο για την Coca Cola HBC

Πτώση 1,9% στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις το γ’ τρίμηνο για την Coca Cola HBC
Μειωμένα κατά 1,9% στα 1.735,3 εκατ. ευρώ ήταν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις της Coca Cola HBC το γ' τρίμηνο, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο που είχαν ανέλθει σε 1.768,7 εκατ. ευρώ, ενώ ο όγκος πωλήσεων κινήθηκε 1% χαμηλότερα, έναντι αύξησης 5,4% πέρυσι.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, η έμφαση που δόθηκε στις πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων και η βελτίωση του μείγματος κατηγορίας και συσκευασίας, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις τιμών στις αναδυόμενες αγορές οδήγησαν σε μία αύξηση 3,8% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση.

Ως αποτέλεσμα, η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στη διάρκεια του τριμήνου ανήλθε σε 2,8%. Συνυπολογίζοντας τον αρνητικό αντίκτυπο των συναλλαγματικών ισοτιμιών της τάξης του 4,5%, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις υποχώρησαν κατά 1,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Οι επιδόσεις μας στο τρίτο τρίμηνο του έτους επιβεβαίωσαν τις προσδοκίες μας, ενώ ο χαμηλότερος όγκος πωλήσεων αντανακλά τη σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων που παρατηρήθηκε κατά το τρίτο τρίμηνο του 2015. Είμαστε ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα των εμπορικών πρωτοβουλιών, τα οποία οδήγησαν σε βελτίωση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση. Οι επιχειρηματικές μας δραστηριότητες εξελίσσονται ικανοποιητικά και παραμένουμε πεπεισμένοι ότι θα πετύχουμε τις προσδοκίες μας για το σύνολο του έτους».

Αναπτυγμένες αγορές
Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές κατέγραψε πτώση της τάξης του 2,5% στη διάρκεια του τριμήνου, έναντι αύξησης 7,4% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η πτώση αυτή οφείλεται στη μείωση των πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών στην Ιταλία και την Αυστρία καθώς και στην υψηλή συγκριτική βάση λόγω του ιδιαίτερα ζεστού καλοκαιριού το 2015. Οι καλές επιδόσεις της Coke Zero και των ποτών ενέργειας, σε συνδυασμό με την επιτυχημένη κυκλοφορία της Coke Life σε Αυστρία και Ιταλία, αντιστάθμισαν εν μέρει την πτώση του όγκου πωλήσεων, που αποδίδεται στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών.

Ο όγκος πωλήσεων στην Ιταλία υποχώρησε σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχε καταγράψει διψήφια αύξηση. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων της Coke Life, της Coke Zero και της Fanta αντιστάθμισε μόνο εν μέρει την πτώση στις πωλήσεις της Coca-Cola Regular και της κατηγορίας των εμφιαλωμένων νερών. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας συνεχίστηκε η αυξητική τάση, ως αποτέλεσμα της ευρύτερης διανομής του Monster.

Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό ως αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, τα οποία σημείωσαν έτσι το δωδέκατο συνεχόμενο τρίμηνο ανάπτυξης. Τα σήματα Coke Zero, Schweppes και Monster σημείωσαν καλές επιδόσεις, παρά τη συνολική μείωση του όγκου πωλήσεων που καταγράφηκε στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών. Οι μακροοικονομικές συνθήκες και το εμπορικό περιβάλλον εξακολουθούν να παρουσιάζουν δυσκολίες.

Ο όγκος πωλήσεων στην Αυστρία υποχώρησε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό σε συνέχεια του ιδιαίτερα θερμού καλοκαιριού το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Παρότι οι πωλήσεις της Coke Life συνεχίζουν να αυξάνονται μετά την κυκλοφορία της στις αρχές του έτους, το γεγονός αυτό αντιστάθμισε μόνο μερικά την πτώση του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών.

Στην Ελβετία, ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε χαμηλή μονοψήφια πτώση. Οι καλές επιδόσεις στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, ως επακόλουθο των επιτυχημένων κυκλοφοριών νέων προϊόντων και των δραστηριοτήτων προβολής τους, υπεραντισταθμίστηκαν από την πτώση στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις στις αναπτυγμένες αγορές υποχώρησαν κατά 3,6% κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Η πτώση του όγκου πωλήσεων σε συνδυασμό με το δυσμενή αντίκτυπο των συναλλαγματικών ισοτιμιών υπεραντιστάθμισαν τα οφέλη από το ευνοϊκό μείγμα κατηγορίας και συσκευασίας. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο μειώθηκαν κατά 0,3% στη διάρκεια του τριμήνου.

Αναπτυσσόμενες αγορές
Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές μειώθηκε κατά 4,2%, σε σύγκριση με την αύξηση κατά 10,4% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η πλειονότητα των χωρών που κατατάσσονται στις αναπτυσσόμενες αγορές κατέγραψε πτώση του όγκου πωλήσεων, λόγω της υψηλής συγκριτικής βάσης της προηγούμενης περιόδου που διαμορφώθηκε από τη ζήτηση στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών.

Ο όγκος πωλήσεων στην Πολωνία υποχώρησε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό μετά την υψηλή μονοψήφια αύξηση την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Οι χαμηλές επιδόσεις οφείλονται, κατά κύριο λόγο, στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών η οποία επηρεάστηκε αρνητικά από τις μη ευνοϊκές καιρικές συνθήκες. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας διατηρήθηκαν οι ισχυρές επιδόσεις λόγω του Monster, ενώ στην κατηγορία των χυμών και την Coke Zero καταγράφηκαν καλές επιδόσεις. Οι πωλήσεις της Fanta κατέγραψαν καλά ποσοστά αύξησης μετά την επανακυκλοφορία της με βελτιωμένη γεύση και νέα συσκευασία. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν μετά από επτά συνεχόμενα τρίμηνα πτώσης.

Ο όγκος πωλήσεων στην Ουγγαρία υποχώρησε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό έναντι διψήφιας αύξησης το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ως αποτέλεσμα της διψήφιας πτώσης του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών. Η χαμηλή μονοψήφια αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως της CokeZero και της Sprite, αντιστάθμισε μόνο εν μέρει την πτώση στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών. Η κατηγορία των ποτών ενέργειας κατέγραψε καλές επιδόσεις ως αποτέλεσμα της κυκλοφορίας του MonsterUltra στο σύνολο της χώρας.

Στη Δημοκρατία της Τσεχίας ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, λόγω των μειωμένων πωλήσεων στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών και ιδίως του εμφιαλωμένου νερού. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά κινήθηκαν σε καλά επίπεδα, ενώ καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων στα προϊόντα με το σήμα Coca Cola και Sprite. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας σημειώθηκε επίσης διψήφια αύξηση.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις στις αναπτυσσόμενες αγορές υποχώρησαν κατά 2,3% στη διάρκεια του τριμήνου. Η πτώση του όγκου πωλήσεων, το αρνητικό μείγμα καναλιών διανομής και ο δυσμενής αντίκτυπος από τις μεταβολές των νομισματικών ισοτιμιών υπεραντιστάθμισαν το βελτιωμένο μείγμα κατηγορίας και συσκευασίας. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση βελτιώθηκαν σε ποσοστό 3,5%, αντιστρέφοντας έτσι την αρνητική τάση που είχε παρατηρηθεί το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Αναδυόμενες αγορές
Ο ρυθμός αύξησης του όγκου πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές βελτιώθηκε σε 1,3% το τρίτο τρίμηνο μετά τις σταθερές επιδόσεις που καταγράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η Νιγηρία και η Ρουμανία συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, ενώ ο ρυθμός πτώσης του όγκου πωλήσεων στη Ρωσία επιβραδύνθηκε στη διάρκεια του τριμήνου. Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, όλες οι βασικές κατηγορίες κατέγραψαν αύξηση εκτός από την κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών.

Ο όγκος πωλήσεων στη Ρωσία μειώθηκε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, ενώ το πρώτο εξάμηνο του έτους είχε καταγράψει μία πτώση κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό. Ο ρυθμός πτώσης σημείωσε επιβράδυνση σε όλες τις βασικές κατηγορίες σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, ενώ το μείγμα συσκευασίας βελτιώθηκε κατά 1,9 ποσοστιαίες μονάδες. Είμαστε ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα των εμπορικών δραστηριοτήτων που έχουμε εφαρμόσει, σε ένα οικονομικό περιβάλλον επιβράδυνσης του πληθωρισμού και σταδιακής ανάκαμψης της καταναλωτικής δαπάνης.

Ο όγκος πωλήσεων στη Νιγηρία κατέγραψε αύξηση για δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο, με θετικές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες. Προσαρμόσαμε με επιτυχία τα εμπορικά μας σχέδια στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται στη χώρα λόγω υψηλού πληθωρισμού, αλλάζοντας τα μεγέθη των συσκευασιών και τις τιμές ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών και το διαθέσιμο εισόδημά τους. Η επένδυση σε νέες γραμμές παραγωγής φιαλών PET τα τελευταία χρόνια έχει ενισχύσει την ευελιξία και την αξία μας. Παρά την επιδείνωση του καταναλωτικού κλίματος, βρισκόμαστε σε καλό δρόμο για να επιτύχουμε μεσαία με υψηλή μονοψήφια αύξηση του όγκου πωλήσεων για το έτος.

Στη Ρουμανία, η μείωση του ΦΠΑ στα προϊόντα μας που θεσπίστηκε τον Ιούνιο του 2015 και η οποία ενίσχυσε τον όγκο πωλήσεων για αρκετά τρίμηνα, ενσωματώθηκε πλέον στη συγκριτική βάση. Παρ’ όλα αυτά, διατηρήθηκε θετική τάση με ισχυρή ανάπτυξη σε όλες τις κατηγορίες εκτός των εμφιαλωμένων νερών.

Τα έσοδα στις αναδυόμενες αγορές συνέχισαν να πλήττονται σοβαρά από τις δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες. Το αρνητικό αυτό γεγονός αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών, κυρίως σε Ρωσία και Νιγηρία, καθώς και από το βελτιωμένο μείγμα κατηγορίας και συσκευασίας, με αποτέλεσμα τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις να παραμείνουν σταθερά σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Ο ρυθμός αύξησης των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση επιταχύνθηκε σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του έτους, σημειώνοντας αύξηση 8,1% στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου.