Οικονομία

Αγορά 500 νέων λεωφορείων και 800 προσλήψεις στον ΟΑΣΑ μέσω ΕΣΠΑ

Αγορά 500 νέων λεωφορείων και 800 προσλήψεις στον ΟΑΣΑ μέσω ΕΣΠΑ
Στην πρόσληψη 800 εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας αλλά και στην αγορά 500 καινούργιων λεωφορείων με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ θα προχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών, όπως ανακοίνωσε χθες από το βήμα της Βουλής ο υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι προσλήψεις αυτές έχουν ήδη εγκριθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό και θα αφορούν σε οδηγούς, τεχνίτες και ελεγκτές εισιτηρίων. Διαβεβαίωσε μάλιστα ότι οι προσλήψεις δεν θα κοστίσουν στον ΟΑΣΑ ούτε ένα ευρώ αφού: «Τα χρήματα αυτά θα τα εξοικονομήσουμε από τις τεράστιες υπερωρίες και τα ρεπό που πληρώνουμε στο υπάρχον προσωπικό», τόνισε.

Οσον αφορά στην ανανέωση του στόλου, σύμφωνα με τον υπουργό, έχουν βρεθεί 30 εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ για την αγορά πεντακοσίων λεωφορείων. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι το ποσό αυτό δεν μπορεί να καλύψει αυτό τον αριθμό οχημάτων δεδομένου ότι το κάθε λεωφορείο κοστίζει περίπου 200.000 ευρώ.

Ο κ. Σπίρτζης, πάντως, απέδωσε πολλές από τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά, ελαστικά και μπαταρίες του συστήματος των συγκοινωνιών σε διαγωνισμούς που εκκρεμούσαν και δεν ολοκληρώνονταν για πάνω από πέντε χρόνια.

Οι ελλείψεις
Οσο για τις ελλείψεις σε οδηγούς, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην αλλαγή ειδικότητας, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να κατέβουν από το τιμόνι πάνω από 900 οδηγοί προσθέτοντας πως «το μέγιστο των λεωφορείων που μπορούμε να βγάλουμε στο δρόμο λόγω της κατάστασης στο προσωπικό είναι 1.300 λεωφορεία».

Σημείωσε επίσης ότι για αρκετά λεωφορεία που κυκλοφορούν χωρίς ποτέ να έχουν... παραληφθεί επισήμως εξαιτίας διαφωνιών με την προμηθεύτρια εταιρεία, συμφωνήθηκε η οριστική παραλαβή τους, με αντάλλαγμα δωρεάν εξοπλισμό σε ανταλλακτικά, ενώ ανακοίνωσε ότι εντός των ημερών θα έχει λυθεί το ζήτημα των 4 διώροφων λεωφορείων ώστε να μπορούν να κινηθούν και ως τουριστικά.

Σύμφωνα, πάντως, με τον γ.γ. των τεχνιτών του ΟΑΣΑ, Κώστα Κουλούρη, τα συσσωρευμένα προβλήματα συνθέτουν πλέον μία δραματική εικόνα: «Δεν έχουμε ανταλλακτικά, αλλά ούτε και αρκετούς τεχνίτες. Σχεδόν 800 λεωφορεία είναι ακινητοποιημένα είτε λόγω απόσυρσης είτε λόγω βλάβης ή επειδή αποψιλώνονται προκειμένου να επισκευαστούν άλλα ώστε να κυκλοφορήσουν. Τα νεότερα σε ηλικία λεωφορεία είναι ήδη 16 ετών, με αποτέλεσμα οι βλάβες να είναι όλο και συχνότερες, δεδομένου ότι διανύουν περίπου 2.000 χιλιόμετρα την ημέρα», λέει στο «Εθνος».