Οικονομία

Υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μεταξύ Δημοσίου - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μεταξύ Δημοσίου - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Φωτογραφία: Nick Paleologos / SOOC
Από τις 6 Οκτωβρίου 2024, το κόστος διέλευσης της Αττικής Οδού θα μειωθεί από 2,8 ευρώ σε 2,5 ευρώ.

Το Ελληνικό Δημόσιο υπέγραψε τη μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η συμφωνία, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, προβλέπει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια.

Η μετάβαση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν θα γίνει άμεσα, καθώς υπάρχουν σημαντικά βήματα μέχρι την ολοκλήρωση του οικονομικού κλεισίματος της συμφωνίας. Η νέα σύμβαση θα οδηγηθεί για κύρωση στη Βουλή, ενώ παράλληλα θα πρέπει να επιλυθούν νομικά ζητήματα και προαπαιτούμενα.

Στο μεσοδιάστημα, η Αττική Οδός θα επιστρέψει στο Δημόσιο, το οποίο θα εισπράττει τα διόδια, ενώ θα οριστεί άμεσα ο νέος λειτουργός του έργου. Ο νέος λειτουργός της Αττικής Οδού αναμένεται να είναι η υφιστάμενη εταιρεία Αττικές Διαδρομές. Τα έσοδα από τα διόδια θα κατευθύνονται στο δημόσιο, μέχρι την ολοκλήρωση της μεταβίβασης.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής θεωρείται κρίσιμη για την εκτέλεση του εφετινού προϋπολογισμού, καθώς η εκταμίευση του ποσού εξαρτάται από την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή και την επίλυση των γραφειοκρατικών διαδικασιών. Η προθεσμία για το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας είναι ο Φεβρουάριος 2025, δίνοντας ένα περιθώριο πέντε μηνών.

Από τις 6 Οκτωβρίου 2024, το κόστος διέλευσης της Αττικής Οδού θα μειωθεί από 2,8 ευρώ σε 2,5 ευρώ, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση. Το μειωμένο αυτό κόστος θα διατηρηθεί για τα πρώτα χρόνια της παραχώρησης.

NETWORK