Οικονομία

Με κινητοποιήσεις απειλεί η ΠΝΟ εάν δεν ληφθούν μέτρα για την απλήρωτη ναυτική εργασία

Με κινητοποιήσεις απειλεί η ΠΝΟ εάν δεν ληφθούν μέτρα για την απλήρωτη ναυτική εργασία Με κινητοποιήσεις απειλεί η ΠΝΟ εάν δεν ληφθούν μέτρα για την απλήρωτη ναυτική εργασία Φωτογραφία: Με κινητοποιήσεις απειλεί η ΠΝΟ εάν δεν ληφθούν μέτρα για την απλήρωτη ναυτική εργασία
Με κινητοποιήσεις απειλεί η ΠΝΟ εάν δεν ληφθούν μέτρα για την απλήρωτη ναυτική εργασία Στην έκπτωση της «Σι-Λινκ-Φέρρις», θυγατρική της ΝΕΛ, από τη γραμμή Λαύριο-Αγ.Ευστράτιος-Λήμνος, αναμένεται να προχωρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που θα συνεδριάσει την Παρασκευή 22/05/2015, στο κτίριο της πρώην σχολής Ουρσουλινών στη Νάξο.

Ήδη το θέμα για το αν θα πρέπει να κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία από τη συγκεκριμένη γραμμή, έχει περιληφθεί στην ατζέντα του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που έχει ήδη αναρτήσει στην επίσημη ιστοσελίδα του το υπουργείο Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, το συγκεκριμένο δρομολόγιο που εκτελεί το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Ταξιάρχης» έχει να εκτελεστεί από τις 27 Απριλίου.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν, ότι πιθανότατα τη γραμμή θα αναλάβει η εταιρεία Hellenic seaways με τo επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «express Πήγασος».

Το συγκεκριμένο πλοίο κατασκευής του 1977 έχει ανακατασκευαστεί πρόσφατα και έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 1500 επιβατών και 200 οχημάτων.

Το ταξίδι από το Λαύριο για τη Λήμνο διαρκεί περίπου 10 ώρες ενώ από τον Πειραιά 22.

Πρόσφατα ο δήμαρχος Λήμνου Δημήτρης Μαρινάκης είχε συναντηθεί με τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Θεόδωρο Δρίτσα, με θέμα το ακτοπλοϊκό πρόβλημα της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, μετά την επίσχεση εργασίας στο πλοίο «Ταξιάρχης», που είχε ως αποτέλεσμα τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών με το Λαύριο.

Κατά τις επαφές που είχαν, ο δήμαρχος και ο έπαρχος της Λήμνου ζήτησαν την επίσπευση των διαδικασιών, ώστε να μπορέσει ο κ. Δρίτσας να προβεί στις ενέργειες που προβλέπονται σε περίπτωση μη τήρησης των όρων της σύμβασης από την πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Σημειώνεται ότι το Σεπτέμβριο του 2014 η πρώην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, με υπουργό τότε τον Μ. Βαρβιτσιώτη, είχε κηρύξει έκπτωτη τη ΝΕΛ και τη θυγατρικής της «Σι Λινκ Φέρρις» από δύο άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.

Τις συγκεκριμένες γραμμές εκτελούσε το πλοίο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Θεόφιλος».

«Θεόφιλος» και «Ταξιάρχης» είναι πλοία ιδιοκτησίας της ΝΕΛ ενώ το Aqua spirit και Αqua jewel ναυλωμένα.
Στο μεταξύ με κινητοποιήσεις, προειδοποιεί με σημερινή της ανακοίνωση η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, εάν το υπουργείο Ναυτιλίας δεν λάβει μέτρα για την απλήρωτη ναυτική εργασία των πληρωμάτων της ΝΕΛ που τους οφείλονται δεδουλευμένα μηνών, με αποτέλεσμα πολλοί ναυτικοί να έχουν περιέλθει σε απόγνωση.

«Οι διαβεβαιώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας για ταχύτατη και κατ' εξαίρεση νομοθετική ρύθμιση και αντιμετώπιση της απλήρωτης ναυτικής εργασίας των πληρωμάτων της NEL LINES, ακόμη αναμένεται. Επί τέλους, ας αναλάβει ο κ. Υπουργός τις ευθύνες που αναλογούν στην θέση στην οποίαν προΐσταται.» τονίζεται στην ανακοίνωση της ΠΝΟ.

Η Ομοσπονδία διαπιστώνει επίσης ότι «αυτή η απαράδεκτη από κάθε πλευρά κατάσταση, που προσβάλλει βάναυσα το θεμελιώδες δικαίωμα κάθε εργαζόμενου για την πληρωμή του μόχθου του, αλλά και αγνοεί την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, λόγω μη εκτέλεσης των δρομολογίων των πλοίων της εταιρείας αυτής, δεν μπορεί πλέον να συνεχίζεται».

Η ΠΝΟ αποφάσισε την αποστολή επικαιροποιημένου εξωδίκου προς τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας και τους συναρμόδιους υπουργούς αλλά και τις εφοπλιστικές ενώσεις, στο οποίο περιλαμβάνονται τα θεμελιώδη, δίκαια και χρονίζοντα αιτήματα του κλάδου, προτάσσοντας, μεταξύ άλλων, την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων για το 2015, την αντιμετώπιση της απλήρωτης και μαύρης ανασφάλιστης εργασίας και την αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των Ελλήνων ναυτικών.

Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες και την καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, η διοίκηση του συνδικαλιστικού οργάνου των ναυτικών απαιτεί όλες οι προσλήψεις να γίνονται μέσω ΓΕΝΕ προκειμένου να διασφαλίζεται η εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασία και η καταπολέμηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας.