Οικονομία

Σε "αναμονή" για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα

Σε "αναμονή" για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα
Μέσα Μαρτίου και ακόμα οι πολίτες να ενημερωθούν για το ποιοι είναι οι δήμοι οπου θα δοθεί το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα για το 2016. Το Υπουργείο και οι υπεύθυνοι έχουν φροντίσει εδώ και καιρό να ανακοινώσουν την επέκταση για το εδικό επίδομα σε συνολικά 30 δήμους της χώρας χωρίς όμως να είναι συγκεκριμένοι, με αποτέλεσμα οι πολίτες να προσπαθούν (αλλά χωρίς αποτέλεσμα) να μάθουν εάν ο δήμος τους θα είναι δικαιούχος για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα 2016.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης από την 1η Απριλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα αιτήσεων (όπως έχει ανακοινώσει το Υπουργείο εργασίας) για συμμετοχή στο ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Στο πρόγραμμα αναμένεται να ενταχθούν περί τα 42.000 νοικοκυριά ή 85.000 πολίτες. Παράλληλα τη σύσταση και συγκρότηση Διυπουργικής Επιτροπής για την αξιολόγηση του συστήματος Κοινωνικής Προστασίας, αποφάσισε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του dikaiologitika.gr και ρεπορτάζ του Βασίλη Αγγελόπουλου οι αιτήσεις δεν θα ξεκινήσουν στις 1 Απριλίου.(Δείτε το αναλυτικό ρεπορτάζ για ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα)

Ειδικότερα στο πρόγραμμα θα ενταχθούν 17 επιπλέον δήμοι, συνολικά δηλαδή σε 30 δήμους και οι δαπάνες από 30 εκ. ευρώ αυξάνονται στα 80 εκ. ευρώ. Η επιλογή των δήμων θα γίνει με βάση τον πληθυσμό των περιφερειών και έτσι θα υπάρξουν πολλοί δήμοι της Αττικής.

Σε δεύτερη φάση, το πρόγραμμα θα δώσει σημασία στα ποσοστά φτώχειας και ανεργίας ανά περιοχή, ώστε σε κάθε Περιφέρεια να επιλεχθούν οι φτωχότεροι των Δήμων.

Για την ομαλή εφαρμογή του προγράμματος, μέχρι την 1η Απριλίου που ξεκινούν οι αιτήσεις, θα έχει γίνει επίσης η κατάλληλη επιμόρφωση σε δήμους και ΚΕΠ. Τα ΚΕΠ θα έχουν ως αρμοδιότητα να βοηθούν τους πολίτες να εισάγουν την αίτηση και οι δήμοι να διασταυρώνουν τα στοιχεία τους.

Στην τελευταία φάση της διαδικασίας προβλέπεται, εκτός από την έγκριση της αίτησης, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα πρώτον, να έρχονται σε επαφή με το κέντρο προώθησης απασχόλησης του ΟΑΕΔ, και δεύτερον να επωφεληθούν και να αποκτήσουν πρόσβαση σε επιπλέον μέτρα στήριξης, όπως για παράδειγμα είναι το κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ.

Η Επιτροπή συγκαλείται από τον υπουργό Εργασίας, ο οποίος ως Πρόεδρος καθορίζει και την ημερήσια διάταξη. Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής μπορεί να καλούνται να συμμετάσχουν, χωρίς δικαίωμα ψήφου, και άλλοι Υπουργοί, Αναπληρωτές Υπουργοί, Υφυπουργοί, δημόσιοι λειτουργοί ή υπάλληλοι του δημόσιου τομέα γενικά, εμπειρογνώμονες και ιδιώτες, ανάλογα με το αντικείμενο των συζητήσεων. Τον Πρόεδρο αναπληρώνει σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματός του, η Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θ. Φωτίου.

Έργο της Επιτροπής είναι:
α) Ο συντονισμός δράσεων για την υλοποίηση του προγράμματος του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης.
β) Ο συντονισμός των συναρμόδιων Υπουργείων για την πλήρη αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστα σης (θεσμικό πλαίσιο, διαδικασίες, δαπάνες κ.λπ.) του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας.
 γ) Η αξιολόγηση όλων των στοιχείων, μελετών, εισηγήσεων και προτάσεων για
την επανεξέταση του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας.
δ) Η χάραξη των κατευθυντήριων αρχών της αναθεώρησης του συστήματος πρόνοιας.
ε) Η υποβολή σχετικών εισηγήσεων προς το Κυβερνητικό Συμβούλιο Κοινωνικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΚΟΙ.Π.).

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η Επιτροπή αξιολογεί το περιεχόμενο των μελετών που εκπονεί η Παγκόσμια Τράπεζα για την αναθεώρηση του συστήματος Κοινωνικής Προστασίας και διαμορφώνει τεκμηριωμένες προτάσεις, εισηγούμενη στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για την ανάθεση του έργου αυτού, εφόσον κρίνεται αναγκαίο,
σε εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό.

Η Επιτροπή υποβάλλει σε τακτά χρονικά διαστήματα έκθεση στον Πρωθυπουργό στην οποία αποτυπώνεται η δραστηριότητά της.