Παιδεία

«Ο χώρος των ιδιωτικών κολεγίων είναι εντελώς άναρχος» - Τι καταγγέλλει ο γ.γ της ΟΙΕΛΕ στο Dikaiologitika News

«Ο χώρος των ιδιωτικών κολεγίων είναι εντελώς άναρχος» - Τι καταγγέλλει ο γ.γ της ΟΙΕΛΕ στο Dikaiologitika News
Το άρθρο 50 στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας μόλις ψηφίστηκε. Γιατί όμως ζητά την κατάργηση του η εκπαιδευτική κοινότητα; Τα Dikaiologitika News μίλησαν με τον Γιώργο Χριστόπουλο,  γενικό γραμματέα της ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών) και μεταφέρουν τις ανησυχίες της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Μόνο με τις ψήφους των βουλευτών της ΝΔ  «πέρασε» από την Ολομέλεια της Βουλής κι ύστερα από ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ, το άρθρο 50 του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την ισοδυναμία των πτυχίων των αποφοίτων κολλεγίων.

Πρόκειται για ένα άρθρο που προκάλεσε άγρια κόντρα στη Βουλή. Η δε εκπαιδευτική κοινότητα το έχει υποδεχτεί από την πρώτη στιγμή με αρνητικές αντιδράσεις και με 2 διαδηλώσεις έξω από την Βουλή μέσα στην ίδια εβδομάδα.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Χριστόπουλο, γενικό γραμματέα της ΟΙΕΛΕ στην πραγματικότητα δεν τέθηκε ποτέ κανένα ζήτημα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ακαδημαϊκή ισοτίμηση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων.

Για τον ίδιο, το τρίπτυχο της λογικής του Υπουργείου Παιδείας έχει ως εξής: «αναγνώριση τίτλων κολεγίων, επιβολή βάσης του 10, κόψιμο χρηματοδότησης ΑΕΙ-ΤΕΙ με την πρόφαση της μη καλή επίτευξης στόχων στην έρευνα. Αυτό το τελευταίο μάλιστα είναι και το πιο επικίνδυνο κομμάτι μια και στην ουσία μπορεί να δώσει το έναυσμα για να κόβονται κρατικά πανεπιστημιακά τμήματα ως…μη αποδοτικά και να δίνεται έτσι ο χώρος στα κολέγια να μπουν στο χορό. Ο στόχος είναι πάντως να δημιουργηθεί η πελατεία για τα μαγαζιά των κολεγιαρχών».

Όπως συνεχίζει να μας εξηγεί ο κος Χριστόπουλος, τoν Νοέμβριο του 2016 η ελληνική κυβέρνηση κατέθεσε μετά από συμφωνία των κοινωνικών εταίρων (οργανώσεις εκπαιδευτικών, ΓΣΕΕ κ.τ.λ) το λεγόμενο «Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων» το οποίο έχει 8 επίπεδα ( επίπεδο 1: Απολυτήριο Δημοτικού, επίπεδο 2: Απολυτήριο Γυμνασίου, επίπεδο 3: Απολυτήριο Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), Απολυτήριο μεταγυμνασιακού ΙΕΚ, επίπεδο 4: Απολυτήριο Γενικού Λυκείου, Απολυτήριο ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, επίπεδο 5: Απολυτήριο Τεχνικού-Επαγγελματικού Λυκείου με τάξη μαθητείας, Πτυχίο ΙΕΚ, Πτυχίο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επίπεδο 6: Πανεπιστημιακός τίτλος, επίπεδο 7: Μεταπτυχιακός τίτλος ειδίκευσης, επίπεδο 8: Διδακτορικό δίπλωμα)

Στο εν λόγω πλαίσιο εξισώθηκαν οι απόφοιτοι των ιδιωτικών ΙΕΚ με αυτούς των δημόσιων πανεπιστημίων με την προϋπόθεση ότι πρώτα θα περνούν επιτυχώς τις εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ.

«H Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε δεκτό τότε αυτό το εθνικό πλαίσιο και δεν μας ζήτησε ποτέ να εξισωθούν απόλυτα και τα ιδιωτικά κολέγια όπως ψευδώς ισχυρίζεται η κα Κεραμέως, τώρα» μας λέει ο κος Χριστόπουλος ο οποίος αναρωτιέται: «Πως γίνεται λοιπόν να υπάρχει ακαδημαϊκή ισοτιμία με ένα κομμάτι της ιδιωτικής εκπαίδευσης χωρίς νομοθετικό πλαίσιο;

Τα κολέγια είναι το πιο αρρύθμιστο κομμάτι της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Υπάρχουν μερικά λίγα, σοβαρά, αξιόπιστα και με κύρος αλλά υπάρχει κι ένα μεγάλο κομμάτι τέτοιων κολεγίων παραρτημάτων του εξωτερικού για τα οποία κανείς δεν γνωρίζει την ποιότητα της δουλειάς τους ενώ συχνά άνθρωποι που δουλεύουν σε αυτά κάνουν λόγο στην ΟΙΕΛΕ για …προχειροφτιαγμένα κολέγια που δίνουν κακής ποιότητας fast track πτυχία.

OIELE XRISTOPOULOS

Ο Γιώργος Χριστόπουλος

Πρόκειται για έναν εντελώς άναρχο χώρο. Κανείς δεν τους ελέγχει. Ποιοι είναι αυτοί που δουλεύουν εκεί; Ποια είναι τα προσόντα τους; Πώς ελέγχονται οι διαδικασίες έκδοσης των πτυχίων; H κυρία Κεραμέως μας απαντά ότι τα κολέγια ελέγχονται από τα μητρικά τμήματα στο εξωτερικό αλλά η ερώτηση παραμένει: ποιος μας εγγυάται λοιπόν ότι αυτός ο έλεγχος γίνεται, ότι είναι επαρκής, ότι καλύπτει το ζήτημα σωστά; Πως γίνεται εξ αποστάσεως αυτός ο έλεγχος;

Δεν πρέπει να γνωρίζει το ελληνικό κράτος; Μπορούμε άραγε να ξεχάσουμε το σκάνδαλο με το εμπόριο των Μπακαλορεά το 2009 όταν με 75.000 ευρώ γονείς αγόρασαν τα θέματα κάθε εξεταζόμενου μαθήματος για το δίπλωμα International Baccalaureate για να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους το πολυπόθητο διαβατήριο για πανεπιστήμια του εξωτερικού» κατέληξε ο ίδιος ενώ παράλληλα προειδοποίησε για κλιμάκωση των αντιδράσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας στο άμεσο μέλλον αλλά και προσφυγή στα δικαστήρια για παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Τι διαδραματίστηκε σήμερα στην Βουλή με αφορμή το άρθρο 50

Για κατάφωρα αντισυνταγματικό άρθρο, έκανε λόγο η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση σε ανακοίνωσή της κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας ότι ψευδολογεί και στηρίζει τα ιδιωτικά συμφέροντα εις βάρος της δημόσιας παιδείας.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης σε δήλωσή του μετά την ψήφιση του επίμαχου άρθρου, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έφερε μια ρύθμιση που υποβαθμίζει το δικαίωμα των νέων στη μόρφωση και την εργασία. «Επαναφέρει νόμο της μνημονιακής περιόδου, το νόμο Αρβανιτόπουλου, που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάργησε όταν βγήκαμε από τα μνημόνια και πριν γίνει ο πρώτος διαγωνισμός για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών. Είναι λυπηρό, είναι θλιβερό ότι η κ. Κεραμέως συνεχίζει το ρόλο του ντελίβερι των ιδιωτικών συμφερόντων των κολεγίων

Τέλος, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγής στα δικαστήρια , καθώς - όπως είπε- η συγκεκριμένη ρύθμιση παραβιάζει κατάφωρα το άρθρο 16 του Συντάγματος.

«Για 4 χρόνια η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αναγνώριζε κανονικά την επαγγελματική ισοδυναμία των αποφοίτων των λεγόμενων κολλεγίων, ως όφειλε με βάση το Ενωσιακό Δίκαιο», ανέφερε με την σειρά της η αρμόδια υπουργός Νίκη Κεραμέως για να προσθέσει ότι επί 4 χρόνια οι προκηρύξεις ΑΣΕΠ της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αναγνώριζαν κανονικά την επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων.

«Η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται για τη δημόσια εκπαίδευση, εξυπηρετεί δημόσια συμφέροντα», σχολίασε τέλο η επικεφαλής του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά.