Παιδεία

Τέλος χρόνου για τα Κέντρα Μελέτης - Έρχεται σχέδιο νόμου για την λειτουργία τους

Τέλος χρόνου για τα Κέντρα Μελέτης - Έρχεται σχέδιο νόμου για την λειτουργία τους Φωτογραφία: Pixabay
Το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει ειδική νομοθετική ρύθμιση τα Κέντρα Μελέτης - Τι ζητά η ΟΙΕΛΕ

Σαρωτικές αλλαγές στην μέχρι σήμερα άνομη και ανεξέλεγκτη λειτουργία των Κέντρων Μελέτης για μαθητές Δημοτικού προετοιμάζει το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας στον απόηχο καταγγελιών της ΟΙΕΛΕ αλλά παρέμβασης του Συνηγόρου του Παιδιού για δομές που λειτουργούν με κατ΄επίφαση εκπαιδευτικό έργο χωρίς να υπόκεινται σε κανόνες.  Όπως έχει καταγγελθεί επανειλλημμένως η λειτουργία των Κέντρων Μελέτης για παιδιά Δημοτικού εν πολλοίς γίνεται χωρίς αδειοδότηση, χωρίς προδιαγραφές υγιεινής ή ασφάλειας καθώς το μόνο που απαιτείται είναι η έναρξη επιτηδεύματος στη εφορία.

ΟΙΕΛΕ: Επιτέλους ανοίγει ο δρόμος νομοθετικής ρύθμισης για τα Κέντρα Μελέτης 

Μετά το πέρας της σημερινής συνάντησης με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με βασικό ζητούμενο τα αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης με ανακοίνωση που εξέδωσε η ΟΙΕΛΕ χαιρετίζεται η πρόθεση και οι κινήσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για τη νομοθετική ρύθμιση αυτού του εκπαιδευτικού ζητήματος.

Στη σημερινή συνάντηση συμμετείχαν εκ μέρους του ΥΠΑΙΘΑ οι Υφυπουργοί Παιδείας κ.κ. Λυτρίβη και Μακρή, ο συνεργάτης του Υπουργού κ. Δημάκης, ο Πρόεδρος κ. Ξανθόπουλος και η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ κ. Ρεμπούτσικα, η Προϊσταμένη της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ κ. Ρούνη και υπηρεσιακοί παράγοντες. Την ΟΙΕΛΕ εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος Γ. Χριστόπουλος, ο Γεν. Γραμματέας Δ. Κάζαγλης και το Μέλος του Δ.Σ. Ε. Παπαϊωάννου. Στη συνάντηση συμμετείχε η ειδική επιστήμονας στο Συνήγορο του Παιδιού κ. Ρούτση και ο Πρόεδρος της ΟΕΦΕ κ. Βαφειαδάκης.

Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ κατέθεσαν το ιστορικό του ζητήματος και τόνισαν την ανάγκη νομοθετικών ρυθμίσεων των Κέντρων Μελέτης με γνώμονα τους ακόλουθους άξονες:

Α) Τους όρους αδειοδότησης και λειτουργίας με ιδιαίτερη έμφαση στον κτηριολογικό έλεγχο από τον ΕΟΠΠΕΠ.

Β) Το παιδαγωγικό πλαίσιο, όπου τονίστηκε πως δεν μπορεί το Κέντρο Μελέτης να λειτουργεί ως αμιγές φροντιστήριο, αλλά θα πρέπει να περιλαμβάνονται στο πρόγραμμά του δημιουργικές δραστηριότητες.

Γ) Το προσοντολόγιο και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών που θα πρέπει να εξομοιωθούν με αυτές των συναδέλφων μας στα Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών (συνημμένη η αναλυτική πρόταση της ΟΙΕΛΕ για τα Κέντρα Μελέτης). Τονίστηκε ότι θα πρέπει να υπάρξει αυστηρότατος έλεγχος των ήδη υπαρχόντων Κέντρων Μελέτης, γιατί πολλά από αυτά δεν πληρούν ούτε καν τους στοιχειώδεις όρους ασφάλειας, υγιεινής και εκπαιδευτικής επάρκειας.

Η εκπρόσωπος του Συνηγόρου του Παιδιού κ. Ρούτση, αφού εξήρε τις πρωτοβουλίες της ΟΙΕΛΕ για τα Κέντρα Μελέτης και τα summer camps και αφού αναφέρθηκε στη δημιουργική συνεργασία μας με την Αρχή, τόνισε ότι θα πρέπει να προστατευτούν τα δικαιώματα του παιδιού τόσο στο κομμάτι της ασφάλειας όσο και στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο των δομών αυτών, ώστε να μην υπάρχουν δυσμενείς επιπτώσεις παιδαγωγικές και ψυχοσυναισθηματικές.

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ κ. Ρεμπούτσικα υποστήριξε ότι θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος των δομών αυτών και ότι ο Οργανισμός είναι έτοιμος να συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση. Ο εκπρόσωπος της ΟΕΦΕ κ. Βαφειαδάκης από την μεριά του υπογράμμισε πως οι δομές αυτές λειτουργούν άναρχα, νοθεύοντας τον υγιή ανταγωνισμό και πως θα πρέπει να υπάρξει ένα αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας, ανάλογο με αυτό που ισχύει για τον χώρο των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών.

Από την μεριά τους οι Υφυπουργοί κ.κ. Λυτρίβη και Μακρή υποστήριξαν ότι αποτελεί δέσμευση της παρούσας ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ η νομοθετική ρύθμιση των Κέντρων Μελέτης. Δήλωσαν ότι ο τριμερής διάλογος θα βοηθήσει στη συγκρότηση ενός σοβαρού πλαισίου για τις συγκεκριμένες δομές και υποστήριξαν ότι οι προτάσεις της ΟΙΕΛΕ είναι ιδιαίτερα θετικές προς αυτή την κατεύθυνση. Ενημέρωσαν ότι ήδη έχει προχωρήσει η επεξεργασία διατάξεων και ότι σύντομα θα σταλεί και στους εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων ένα πρώτο σχέδιο για να συνεχιστεί η διαβούλευση.