Παιδεία

Συγχωνεύσεις τάξεων στα Χανιά: Καταργούνται 24 τμήματα με το «έτσι θέλω» του Υπουργείου

Συγχωνεύσεις τάξεων στα Χανιά: Καταργούνται 24 τμήματα με το «έτσι θέλω» του Υπουργείου
Αλαλούμ στα δημοτικά σχολεία στα Χανιά, καταργούνται και συγχωνεύονται τμήματα, σπάνε γεωγραφικές περιφέρειες.

Στα κάγκελα βρίσκονται οι γονείς μαθητών στα Χανιά στο παραπέντε της έναρξης των σχολείων λόγω των αιφνιδιαστικών συγχωνεύσεων τάξεων με εντολή Υπουργείου Παιδείας που συνεπάγονται αυτόματα την κατάργηση 24 τμημάτων Δημοτικών Σχολείων.

Όπως καταγγέλλουν στο zarpanews.gr οι γονείς τουλάχιστον 24 24 τμήματα δημοτικών σχολείων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, οδεύουν προς κατάργηση είτε με «φυσικό τρόπο» λόγω μείωσης μαθητών είτε κατ’ εφαρμογή του νόμου που συγχωνεύει ολιγομελή τμήματα σε 25άρια και ανακατευθύνει τους μαθητές που περισσεύουν σε γειτονικά σχολεία.

Το πρόβλημα αφορά σχολεία της πόλης των Χανίων και της περιφέρειας με την προϊσταμένη πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νόμου να κάνει λόγο πάντως για ένα καθαρά πολιτικό θέμα.

Συγκεκριμένα, όπως προέκυψε από την ενημέρωση που είχαν γονείς και εκπαιδευτικοί στη διάρκεια νέας κινητοποίησης την Πέμπτη στα γραφεία της διεύθυνσης α’βάθμιας εκπαίδευσης, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να «σωθούν» τμήματα ενδιάμεσων τάξεων δημοτικού στα Τσικαλαριά, το 6ο Νέας Χώρας και την Αγ. Μαρίνα ενώ η εφαρμογή του νόμου στις α’ τάξεις σε όλη την Π.Ε. Χανίων πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Στην διαμαρτυρία, στην οποία πρωταγωνίστησαν μικρές μαθήτριες από το Βαρύπετρο, παρουσιάστηκαν μια σειρά από κοινωνικοί και εκπαιδευτικοί λόγοι για τους οποίους η σχολική κοινότητα ζητά να παραμείνουν τα δύο τμήματα στην γ’ τάξη (όπου φοιτούν 20 παιδιά) και να λειτουργήσουν δύο τμήματα στην α’τάξη αντί να στέλνονται τα παιδιά από την Αγυιά στο Δ.Σ. Αλικιανού.

koronoios sxoleia agones sxoleio proaulio mathites agiasmos f449e

Σφοδρές αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις τμημάτων

Η Μαίρη Σταθοπούλου, εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του ΔΣ Βαρυπέτρου, αναφέρθηκε στα συγκεκριμένα προβλήματα του σχολείου όπου: Στην α’ τάξη είναι εγγεγραμμένα 28 παιδιά, τα οποία γίνεται προσπάθεια «με το ζόρι» να πέσουν στα 25 που είναι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός για να λειτουργήσει ως ένα τμήμα καθώς υπάρχει το δεδομένο ότι υπάρχουν δύο διαγνώσεις για παράλληλη στήριξη.

«Αλλάζουν την γεωγραφική αναφορά του σχολείου μας και στέλνουν οικογένειες σε άλλα σχολεία. Έχει δημιουργηθεί μια κατάσταση κινούμενης άμμου στα δημοτικά σχολεία, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τις κοινωνίες, δημιουργώντας μια συνθήκη κοινωνικής ασυναρτησίας, μια αδόμητη κοινωνικά κατάσταση που έχει άμεσες επιπτώσεις στα παιδιά αλλά και συνολικά στις περιοχές, των οποίων οι κοινωνικές σχέσεις χτίζονται γύρω από το σχολείο.

Στην γ’ τάξη, συγχωνεύουν δύο τμήματα δημιουργώντας ένα με 20 μαθητές: Μπορεί οι 20 μαθητές να σας φαίνονται λίγοι όμως στην πράξη μέσα εκεί υπάρχει κάθε κοινωνικό φαινόμενο που συναντά η εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια, παιδιά με αυτισμό, με υπερκινητικότητα, με διάσπαση προσοχής αλλά και παιδιά αλλόγλωσσα που μέχρι πρότινος είναι σε τμήματα εκπαιδευτικής προτεραιότητας. Αυτό δημιουργεί μια εκρηκτική κατάσταση μέσα στην τάξη.

{https://www.youtube.com/watch?v=BX75LS9FE20}