Παιδεία

Συγχωνεύσεις τάξεων: Αποκλείουν από τα μαθήματα παιδί με αυτισμό στο Μεσολόγγι

Συγχωνεύσεις τάξεων: Αποκλείουν από τα μαθήματα παιδί με αυτισμό στο Μεσολόγγι
Πρότειναν στον μαθητή να επαναλάβει την τάξη ή να μετακομίσει σε άλλη πόλη αν θέλει να συνεχίσει τα μαθήματα.

Το εκπαιδευτικό μπάχαλο και ο αναβρασμός που έχει φέρει στα σχολεία της χώρας η απόφαση για οριζόντιες συγχωνεύσεις τάξεων συνεχίζονται με αμείωτη ένταση την ώρα που έρχονται στο φως της δημοσιότητας ιστορίες μαθητών που μένουν μετέωροι και....εκτός τάξης.

Αίσθηση έχει προκαλέσει η είδηση ότι 17χρονος μαθητής με αυτισμό που φοιτούσε μέχρι σήμερα στο ΕΠΑΛ Μεσολογγίου θα πρέπει είτε να αλλάξει σχολείο πηγαίνοντας σε άλλο Νομό (!) είτε να επαναφοιτήσει στην Β Λυκείου επιλέγοντας άλλη ειδικότητα καθώς το τμήμα Πληροφορικής που παρακολουθούσε καταργήθηκε λόγω μικρού αριθμού μαθητών.

Όπως κατήγγειλε η μητέρα του στο MEGA o μαθητής της Γ Λυκείου είναι αναγκασμένος στην τελευταία του σχολική χρονιά να αλλάξει σχολείο χωρίς δική του επιλογή.  Ο λόγος είναι πως θα πρέπει να εγγραφεί στο αντίστοιχο τμήμα Πληροφορικής που λειτουργεί στο Αγρίνιο, ή στη Ναύπακτο. Ακόμα χειρότερο είναι το σενάριο πως ίσως να επιστρέψει στη Β’ Λυκείου και να αλλάξει μαθησιακό αντικείμενο, όπου του πρότεινε το σχολείο του.

Καθηγητές του σχολείου στηρίζουν τον μαθητή και με σχετική επιστολή τους ζητούν να βρεθεί άμεσα λύση. Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

«Ζητείται για τον Άγγελο ΑΝΘΡΩΠΙΑ! Ορθά μέχρι χθες επικροτούσαμε πανηγυρίζοντας τις συγκινητικές προσπάθειες των Ελλήνων αθλητών στους Παραολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Η μία όψη του νομίσματος… Η άλλη όψη, η ανάλγητη, εξελίσσεται αυτές τις μέρες στο Μεσολόγγι. Σ’ ένα από τα πολλά τμήματα που κλείνει πανελληνίως το ΥΠΕΠΘ στα ΕΠΑΛ λόγω μικρού αριθμού μαθητών, είναι και αυτό της Γ Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Μεσολογγίου. Μόνο που σε αυτό το τμήμα φοιτά μια ιδιαίτερη περίπτωση μαθητή ο Άγγελος. Ο εν λόγω μαθητής ανήκει στην κατηγορία των Ανθρώπων Με Αναπηρία, ήτοι στο φάσμα του Αυτισμού με 67%. Επιπλέον είναι μέλος μονογονεϊκης οικογένειας (ο πατέρας του δεν βρίσκεται στη ζωή), ενώ και η αδερφή του έχει Βαριά Νοητική Υστέρηση σε ποσοστό 85%. Σε μια καλώς ευνοούμενη πολιτεία που στοιχειωδώς παρέχει ανθρωπιστική παιδεία, θα έπρεπε το τμήμα αυτό να λειτουργήσει ακόμη και ΜΟΝΟ με τον Άγγελο! Δυστυχώς όμως ισχύει το αντίθετο. Αν εφαρμοστεί η απόφαση, τότε ο Άγγελος αντί να επιβραβευθεί για την αξιέπαινη προσπάθεια που τον έφερε στη Γ Λυκείου,

ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ! Γιατί αφού δεν μπορεί να μετακινηθεί στο Αγρίνιο ή στην Ναύπακτο για να μην επιδεινωθεί η κατάσταση του - κάτι που δεν το επιτρέπει άλλωστε η μητέρα του - θα πρέπει να επαναλάβει την Β τάξη που πέρυσι επιτυχώς ολοκλήρωσε σε άλλο τομέα. Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου. Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ Μεσολογγίου. Λάβαμε ομόφωνες αποφάσεις ΕΞΑΙΡΕΣΗΣ της μη έγκρισης λειτουργίας του τμήματος της Γ Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Μεσολογγίου για φέτος. Δυστυχώς όμως έως σήμερα οι αρμόδιοι κωφεύουν. Καταθέτω ΥΣΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΗ Προς κάθε Ευαίσθητο Άνθρωπο και Συνάνθρωπο. Ιδίως προς εκείνους που κατέχουν αιρετές υπεύθυνες θέσεις ή ασκούν λειτούργημα.

Ασκείστε ΤΩΡΑ τη μέγιστη επιρροή σας. Στηρίξτε έμπρακτα τη ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ του Άγγελου. Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ δεν είναι μόνο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ και ΑΡΙΘΜΟΙ! Με την ελπίδα πως ως πολιτεία και κοινωνία δεν έχουμε πιάσει τόσο πάτο…

Κατσούλης Παναγιώτης Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑΛ Μεσολογγίου»

Υπενθυμίζεται ότι για το ζήτημα των συγχωνεύσεων στις τάξεις έχει απαντήσει ο υπουργός Παιδείας ότι είναι «απολύτως αναγκαίες», σημειώνοντας πως οι σχετικές αποφάσεις αφορούν το 2% περίπου του συνόλου των τμημάτων της επικράτειας και τονίζοντας ότι πρόκειται για κινήσεις «εξορθολογισμού τμημάτων για να πετύχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα».