Παιδεία

ΑΠΘ: Έπεσε το ασανσέρ στις φοιτητικές εστίες – Τι απαντά ο πρύτανης

ΑΠΘ: Έπεσε το ασανσέρ στις φοιτητικές εστίες – Τι απαντά ο πρύτανης
Από τύχη δεν τραυματίστηκαν φοιτητές, η απάντηση του Πρύτανη για το συμβαν

Από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα φοιτητές χθες το βράδυ στη Θεσσαλονίκη, όταν έπεσε το ασανσέρ στις Γ’ φοιτητικές εστίες του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Το απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε περίπου στις 21:00 το βράδυ, όταν το ασανσέρ έπεσε κάνοντας έναν δυνατό θόρυβο και βγάζοντας παράλληλα καπνούς. Έντρομοι φοιτητές που άκουσαν τον δυνατό κρότο κάλεσαν την πυροσβεστική. Ευτυχώς, εκείνη την στιγμή κανείς δεν βρισκόταν μέσα στην καμπίνα του ανελκυστήρα. Το σοβαρό ατύχημα επανέφερε τις συζητήσεις για την ασφάλεια των υποδομών στις φοιτητικές εστίες.

Τι απαντά ο Πρύτανης του ΑΠΘ

Με δήλωσή του ο πρύτανης του ΑΠΘ, Χαράλαμπος Φείδας, παίρνει θέση για το ατύχημα με την πτώση του ασανσέρ που αναστάτωσε χθες το βράδυ τις φοιτητικές εστίες και ενημερώνει ότι «αναμένεται η σύνταξη τεχνικής έκθεσης για τη διερεύνηση του περιστατικού.» Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι:

«Για το περιστατικό του ανελκυστήρα στην Γ’ Φοιτητική Εστία του ΑΠΘ εκλήθη άμεσα η ανάδοχος εταιρεία η οποία έχει αναλάβει τη συντήρηση των ανελκυστήρων των εστιών. Παράλληλα, ενημερώθηκε το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), το οποίο, ως κατά νόμον αρμόδιο νομικό πρόσωπο, έχει αναθέσει στην εν λόγω εταιρεία τη συντήρηση του συνόλου των ανελκυστήρων των Φοιτητικών Εστιών του ΑΠΘ. Αναμένεται η σύνταξη τεχνικής έκθεσης για τη διερεύνηση του συγκεκριμένου περιστατικού.

Για το σύνολο των εστιών που εξυπηρετεί τους φοιτητές και φοιτήτριες του ΑΠΘ, οι αρμοδιότητες που σχετίζονται μεταξύ άλλων με τη συντήρηση των υποδομών και τις αντίστοιχες εργολαβίες, ανήκουν στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ.

Ανεξάρτητα από το περιστατικό αυτό, η ενίσχυση της χρηματοδότησης για την αναβάθμιση των υποδομών των φοιτητικών εστιών αποτελεί διαχρονικό αίτημα του ιδρύματος και προτεραιότητα της παρούσας Πρυτανικής Αρχής».

Τι υποστηρίζει η ανακοίνωση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ

Ανακοίνωση εξέδωσε και το ΙΝΕΔΙΒΙΜ σχετικά με πτώση κλωβού ανελκυστήρα στη Γ’ Φοιτητική Εστία Θεσσαλονίκης. Τονίζεται ότι «Από 1/8/2023, μέχρι και σήμερα, μέσω υπογραφής σχετικών συμβάσεων, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ έχει διασφαλίσει ότι οι ανελκυστήρες των Φοιτητικών Εστιών αρμοδιότητάς της, δεν έμειναν ούτε μια μέρα χωρίς συντήρηση».

Η ανακοίνωση

«Η ασφάλεια των φοιτητών που διαμένουν στις φοιτητικές εστίες αρμοδιότητας ΙΝΕΔΙΒΙΜ, αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα για εμάς. Η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ Άννα Ροκοφύλλου ενημερώθηκε χθες 7/10/2024 αργά το βράδυ, για το περιστατικό πτώσης κλωβού ανελκυστήρα στη Γ’ Φοιτητική Εστία Θεσσαλονίκης. Στον ανελκυστήρα την ώρα του συμβάντος, ευτυχώς, δεν υπήρχε κανένας φοιτητής. Άμεσα, με προσωπική της εντολή, ξεκίνησε έρευνα ώστε να διευκρινιστούν επακριβώς τα αίτια της πτώσης, να αποδοθούν οι σχετικές ευθύνες και να διασφαλιστεί ότι δε θα επαναληφθεί στο μέλλον παρόμοιο περιστατικό. Επιπλέον, η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ προτίθεται να ζητήσει έρευνα και από ανεξάρτητο εξειδικευμένο φορέα , ο οποίος θα εκδώσει επίσης δικό του πόρισμα, ώστε να διασφαλιστεί το αντικειμενικότερο της διαδικασίας. Πρέπει να επισημάνουμε ότι στο πλαίσιο της ασφαλούς λειτουργίας των φοιτητικών εστιών, όσον αφορά στην επισκευή και συντήρηση των ανελκυστήρων, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ είχε προκηρύξει από το Σεπτέμβριο του 2022 διαγωνισμό, ο οποίος επικυρώθηκε στην εγνωσμένης αξιοπιστίας εταιρεία OTIS.

Οι εργασίες επισκευής από την εταιρεία ολοκληρώθηκαν τον Αύγουστο του 2023, οπότε και πιστοποιήθηκαν αρμοδίως οι ανελκυστήρες, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, από την πλέον αναγνωρισμένη εταιρεία TUV Austria με ISO πιστοποιητικά, τα οποία λήγουν το 2026.

Από τις 1/8/2023, μέχρι και σήμερα, μέσω υπογραφής σχετικών συμβάσεων, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ έχει διασφαλίσει ότι οι ανελκυστήρες των Φοιτητικών Εστιών αρμοδιότητάς της, δεν έμειναν ούτε μια μέρα χωρίς συντήρηση. Από την σύμβαση που έχει υπογράψει με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, η εταιρεία OTIS έχει την υποχρέωση να συντηρεί –και το πράττει, όπως πιστοποιείται και από τα πρακτικά παραλαβής που αποστέλλονται κάθε μήνα – τους ανελκυστήρες στις εστίες αρμοδιότητας ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Η σύμβαση προβλέπει μάλιστα τακτική συντήρηση δύο φορές το μήνα από πιστοποιημένους τεχνίτες και έκτακτες συντηρήσεις, όποτε απαιτηθεί, εντός 24ωρών.

Σύμφωνα με την Πρόεδρο του ΙΝΕΔΙΒΙΜ Άννα Ροκοφύλλου «Μέγιστη προτεραιότητα μας είναι η ασφάλεια των φοιτητών που διαβιούν στις εστίες. Για το λόγο αυτό τηρούμε απόλυτα όσα προβλέπει η νομοθεσία κι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα όσον αφορά τους ελέγχους, τις συντηρήσεις κι επισκευές, καθώς και τις πιστοποιήσεις του εξοπλισμού των εγκαταστάσεων».»

Η καταγγελία των φοιτητών για το συμβάν

Υπενθυμίζεται ότι το συμβάν έγινε γνωστό μέσα από ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των φοιτητών. Ειδικότερα φοιτητές που ζουν στις εστίες της Θεσσαλονίκης καταγγέλλουν πως ασανσέρ «από τύχη άδειο» βρέθηκε «στο κενό».«Πριν μερικές ώρες γίναμε μάρτυρες ακόμη μιας τραγικής εικόνας με το ασανσερ στις γ εστίες να πέφτει, από τύχη άδειο. »Η εικόνα αυτή αν και σοκαριστική δε μας ξαφνιάζει αφού η κακή συντήρηση των υποδομών και η συστηματική υποχρηματοδότηση των εστιών αποτελούν μια διαχρονικά ασκούμενη πολιτική. »Δε θα δεχτούμε καμία έκπτωση στην ποιότητα διαβίωσης μας, δε θα ζούμε από τύχη στα ίδια μας τα σπίτια».

{https://www.facebook.com/prwtovoulia.estiwn/posts/pfbid0BbJubSPUFm4Z7cKuATtcXmG4GWJUP1QLqi6hRQ5Ti9k8pWEBuc8Pe9bK39rhaMKql?ref=embed_post}