Παιδεία

Πανελλήνιες 2016: Αλλαγές στα Επιστημονικά Πεδία ζητούν Πανεπιστημιακοί

Πανελλήνιες 2016: Αλλαγές στα Επιστημονικά Πεδία ζητούν Πανεπιστημιακοί Πανελλήνιες 2016: Αλλαγές στα Επιστημονικά Πεδία ζητούν Πανεπιστημιακοί
Πανελλήνιες 2016: Αλλαγές στα Επιστημονικά Πεδία ζητούν Πανεπιστημιακοί Επιστολή διαμαρτυρίας προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αναφορικά με τις ρυθμίσεις, που θεσμοθετήθηκαν πρόσφατα και αφορούν στην πρόσβαση των υποψηφίων στις Πανελλήνιες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα Τμήματα Πληροφορικής των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων μέσω δύο Επιστημονικών Πεδίων (του 2ου και του 5ου), συνυπογράφουν 12 Πρόεδροι Τμημάτων, σχετικών με την Επιστήμη της Πληροφορικής, οι πρυτάνεις του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθήνας, ο αναπληρωτής Πρύτανης του ΕΚΠΑ και η Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Πληροφορίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

“Σύσσωμα τα Τμήματα, που ασχολούνται με την Πληροφορική διαφωνούν με τις υπουργικές ρυθμίσεις, που διαχωρίζουν τα Τμήματα σε δύο Επιστημονικά Πεδία”, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ, Ιωάννης Βλαχάβας, ο οποίος κίνησε την πρωτοβουλία συλλογής υπογραφών. Γνωστοποίησε, δε, ότι υπάρχει μία συνεχής επικοινωνία και συνεννόηση μεταξύ των Τμημάτων, ενώ εντός των ημερών προγραμματίζεται συνάντηση αντιπροσωπείας των προέδρων των Τμημάτων με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για το θέμα. “Καλό θα ήταν να υπάρξει ένας διάλογος, πιστεύουμε στις καλές προθέσεις του υπουργείου και ότι οι συγκεκριμένες αποφάσεις ελήφθησαν από κακή εκτίμηση των δεδομένων”, πρόσθεσε.

“Θεωρούμε ότι έγινε λάθος και πρέπει να διορθωθεί από το υπουργείο. Στηρίζω την προσπάθεια όλων των Τμημάτων Πληροφορικής, καθώς πιστεύω, ότι οι υποψήφιοι φοιτητές θα πρέπει να έρχονται με τα κατάλληλα προσόντα στα Τμήματα, που επιλέγουν. Το Πανεπιστήμιο θέλει να έχει τους καλύτερα προετοιμασμένους μαθητές για τα αντικείμενα, τα οποία θα σπουδάσουν, γι' αυτό ζητάμε να αλλάξει η συγκεκριμένη ρύθμιση”, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΑΠΘ, Περικλής Μήτκας.

“Δύο σημεία διαφωνίας”

“Τα Τμήματα της Επιστήμης της Πληροφορικής της χώρας εκφράζουν δια των Προέδρων τους που υπογράφουν την παρούσα επιστολή, την έντονη έκπληξη και διαμαρτυρία τους σχετικά με τις ρυθμίσεις που θεσμοθετήθηκαν και δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ 995, τεύχος Β, της 29ης Μαΐου 2015 στο χώρο της Παιδείας”, αναφέρεται στην επιστολή, που απευθύνεται προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Αριστείδη Μπαλτά, τον Αναπληρωτή Υπουργό Τάσο Κουράκη και τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου, Δημήτρη Χασάπη.

Όπως διευκρινίζεται, η διαφωνία των υπογραφόντων την επιστολή αφορά “στην μη ένταξη πολλών Τμημάτων από αυτά που θεραπεύουν την Επιστήμη της Πληροφορικής στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, δηλ. στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (ΕΠ), στο οποίο και ανήκουν, ενώ “πολλά τέτοια τμήματα έχουν ενταχθεί στο 5ο ΕΠ το οποίο έχει ονομασθεί ως Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορική”.

Εκφράζεται, ακόμη, η αντίθεση στην “υποχρέωση των μαθητών που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν σπουδές στον επιστημονικό Τομέα της Διαχείρισης/Επεξεργασίας της Πληροφορίας (δηλ. Τμήματα Πληροφορικής, Επιστήμης Υπολογιστών, Μηχανικών Η/Υ κλπ.) μέσω Τμήματος που τυγχάνει να έχει ενταχθεί (σωστά) στο 2ο ΕΠ, να εξετάζονται Πανελλαδικά στο μάθημα της Χημείας αντί της Πληροφορικής της Γ’ Λυκείου”.

Οι συνέπειες αυτών των ρυθμίσεων θα είναι πραγματικά δραματικές, αναφέρεται στην επιστολή, με τη διευκρίνιση, ότι “θα οδηγήσουν σε πτώση του επιπέδου των εισαγόμενων φοιτητών εφόσον αυτοί εισάγονται μέσω του 5ου ΕΠ”, “σε υστέρηση υπόβαθρου και ελλιπή προετοιμασία των υποψηφίων εάν εξετάζονται στο άσχετο μάθημα της Χημείας και όχι στην Πληροφορική” και “σε πρωτοφανή διάσπαση ενός επιστημονικού αντικειμένου που θα έχει δραματικές και πολύπλευρες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις”.