Παιδεία

Πανελλήνιες: Εξετάζεται η κατάργηση για τα ειδικά μαθήματα

Πανελλήνιες: Εξετάζεται η κατάργηση για τα ειδικά μαθήματα Πανελλήνιες: Εξετάζεται η κατάργηση για τα ειδικά μαθήματα
Πανελλήνιες: Εξετάζεται η κατάργηση για τα ειδικά μαθήματα Αλλαγές στις Πανελλήνιες εξετάζει το υπουργείο Παιδείας ενώ παράλληλα με πρόταση την οποία ζητείται η κατάργηση των ειδικών μαθημάτων στην εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας απέστειλε στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας, που είναι βέβαια ανεξάρτητη αρχή, αλλά με ευθύνη να προτείνει στην εκάστοτε ηγεσία του σημαντικές αλλαγές.

Με το έγγραφο που έστειλε η διοίκηση του Οργανισμού σύμφωνα με «Το Βήμα» στους προέδρους των τμημάτων των πανεπιστημίων και ΤΕΙ ζητάει να διερευνήσουν την πιθανότητα μεταβολής ή και τυχόν κατάργησης της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων στα τμήματα ή τις σχολές που απαιτούν κάτι τέτοιο, ώστε τυχόν αλλαγές στο θέμα να εφαρμοσθούν από το 2017. Ειδικά μαθήματα που εξετάζονται σε επιπλέον εξεταστικές διαδικασίες κάθε χρόνο, είναι οι ξένες γλώσσες, το σχέδιο, η ακουστική ικανότητα κ.λπ.

Η πρόταση αυτή βέβαια θα συναντήσει πιθανότατα την αντίδραση των εκπαιδευτικών συντεχνιών και των καθηγητών που διδάσκουν τα ειδικά μαθήματα στα σχολεία, αλλά σίγουρα αποτελεί μια πρόταση που θα ελαφρύνει τη «βαριά» εξεταστική διαδικασία στην οποία υποβάλλουνται ετησίως εκατοντάδες νέοι και νέες για την εισαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο αυτό, «οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία». «Θα ήταν ευπρόσδεκτο από την εκπαιδευτική κοινότητα να μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα και άρα αυτή η παρατεταμένη εξεταστική διαδικασία των υποψηφίων, πολλοί εκ των οποίων μετακινούνται από μακρινές αποστάσεις για να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα (π.χ. νησιά προς Αθήνα)» τονίζεται ακόμη.

«Ενδεχομένως, ο υπάρχον τρόπος εξέτασης των ειδικών μαθημάτων δεν ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις του γνωστικού αντικειμένου των αντίστοιχων τμημάτων (π.χ. χαμηλό ή υψηλό ή αντίστοιχο επίπεδο εξέτασης)» κρίνουν τα μέλη του Οργανισμού Εξετάσεων.