Το «κανόνι» σε μεγάλο όμιλο, το δάνειο του Σαράντη, τα «δώρα» των Κινέζων στον ΟΛΠ και ο ανασχηματισμός που έκλεισε

Το «κανόνι» σε μεγάλο όμιλο, το δάνειο του Σαράντη, τα «δώρα» των Κινέζων στον ΟΛΠ και ο ανασχηματισμός που έκλεισε Φωτογραφία: ΙΝΤΙΜΕ

Η αλυσίδα πολυκαταστημάτων Galeria Karstadt Kaufhof υπό τον όμιλο επιχειρήσεων της αυστριακής εταιρίας ακινήτων και λιανικού εμπορίου Signa διέρχεται μια κρίσιμη φάση της εταιρικής της ιστορίας.

Η αίτηση πτώχευσης που υποβλήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες από τη Signa-Holding, τη μητρική εταιρία της Galeria, αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στο μέλλον και τη σταθερότητα της αλυσίδας πολυκαταστημάτων.

Με την αίτηση πτώχευσης της Signa εγείρονται βαθιά ερωτήματα σχετικά με τους οικονομικούς και διοικητικούς δεσμούς μεταξύ των δύο εταιριών. Η συγκεκριμένη εξέλιξη κρίνεται ως ιδιαίτερα ανησυχητική, αν ληφθεί υπόψη ότι η Galeria είναι μία από τις μεγαλύτερες, παλαιότερες και πιο γνωστές αλυσίδες πολυκαταστημάτων στη Γερμανία. Το ενδεχόμενο πτώχευσης δύναται να επηρεάσει σημαντικά τη ρευστότητα της Galeria, με εκτεταμένες συνέπειες τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους προμηθευτές και καταναλωτές.

Κεντρικό σημείο του ζητήματος συνιστούν οι συμβάσεις μισθώσεων ακινήτων που αφορούν στη Galeria και τη Signa. Η Galeria καταβάλει περίπου 200 εκατ. ευρώ ετησίως ως μίσθιο στη Signa, τα οποία σύμφωνα με στοιχεία της Galeria αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 19,3% του κύκλου εργασιών των 18 καταστημάτων της. Σημειωτέον ότι σύμφωνα με ειδικούς στον τομέα των ακινήτων και του λιανικού εμπορίου, τα ενοίκια που κατέβαλε η Galeria στη Signa για τις περισσότερες από τις τοποθεσίες της είναι ασυνήθιστα υψηλά σε σύγκριση με τις συνήθεις τιμές της αγοράς. Επιπλέον, η Signa συνήψε συμβάσεις μίσθωσης με ρήτρα κλιμακωτής αύξησης με την Galeria και τα καταστήματα του ομίλου Kadewe.

Πέραν του προβλήματος της ενοικίασης, η αλυσίδα πολυκαταστημάτων Galeria αντιμετωπίζει επιπλέον την πρόκληση της προσαρμογής του επιχειρηματικού της μοντέλου και της διατήρησης της ανταγωνιστικότητάς της. Κατά τα τελευταία χρόνια έχουν ήδη κλείσει πολλά καταστήματα και από τα 110εναπομείναντα, άλλα 18 αναμένεται να κλείσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2024.

Τι ετοιμάζει η OLYMPIC AIR

Κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων σε προσομοιωτές πτήσεων, στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ετοιμάζει η OLYMPIC AIR. Το κέντρο όπως μου λένε θα γίνει σε 3.102 τ.μ. εντός του κτηρίου 56 στο ΔΑΑ που της παραχωρεί η Aegean CAE Flight Training A.E. έναντι τιμήματος 2,893 εκατ. ευρώ. Στην Aegean CAE Flight Training A.E. η Olympic Air συμμετέχει με ποσοστό 51%.

Ράβε ξήλωνε για τον κλάδο ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας

Η μειωμένη ζήτηση από το εξωτερικό λόγω της μείωσης της κατανάλωσης στις κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές εξαιτίας του πληθωρισμού έχει πλήξει σημαντικά τον κλάδο ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας.
Ο δείκτης παραγωγής σημείωσε πέρυσι μείωση 9,6% στην ένδυση και 2,8% στην κλωστοϋφαντουργία ενώ οι εξαγωγές κατέγραψαν πτώση 15,1% υποχωρώντας στο 1,43 δις. ευρώ με τις ενδυμάτων να έχουν συρρικνωθεί κατά 22,7%.
Πτώση καταγράφεται και στις εισαγωγές κατά 8,2%, με τις εισαγωγές ενδυμάτων να έχουν μειωθεί 8,1% στα 1,9 δισ. ευρώ.
Πάντως οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων, λόγω του πληθωρισμού, συνεχίζουν να τραβούν την ανηφόρα σημειώνοντας άνοδο 11% στα 2,05 δισ. ευρώ.

Το δάνειο του Κυριάκου Σαράντη στη DIRTY LAUNDRY

Στην παροχή δανείου 500.000 ευρώ στη DIRTY LAUNDRY Α.Ε. συμφερόντων της οικογένειας Σαράντη που δραστηριοποιείται στον κλάδο των καλλυντικών προχωρά ο Κυριάκος Σαράντης. Η DIRTY LAUNDRY για όσους δεν γνωρίζουν δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία ειδών ένδυσης, υφασμάτων, υποδημάτων και λοιπών αξεσουάρ και οι πωλήσεις της ξεπερνούν τα 4 εκατ. ευρώ.

Τι θα φέρουν οι Κινέζοι στο λιμάνι του Πειραιά

Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο σπάει το λιμάνι του Πειραιά. Πέρυσι εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας έναντι 880.000 το 2022, ενώ οι επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) ανήλθαν σε 800.000 έναντι 380.000 το 2022. Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν ήταν 760, εκ των οποίων τα 525 ήταν homeport.
Το περσινό ρεκόρ μάλλον θα καταρριφθεί φέτος αφού, καθώς έχουν γίνει προκρατήσεις για 1042 αφίξεις με μεγάλη αύξηση και νέο αναμενόμενο ρεκόρ στις αφίξεις πλοίων homeport (περίπου 800 calls).
Το νέο όμως είναι άλλο. Και επειδή δεν θέλω να σας κρατώ σε αγωνία θα σας πω ότι ο ΟΛΠ σύναψη σύμβαση με την COSCO Shipping Specialized Carriers Contract αναφορικά με τη μεταφορά σημαντικών όγκων κινεζικών βενζινοκίνητων και ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Ασία σε τελικούς προορισμούς (κυρίως Ευρώπη και Αφρική) με το λιμάνι του Πειραιά να λειτουργεί ως συγκοινωνιακός κόμβος για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου. Και αυτό είναι είδηση