Ο Πληροφοριοδότης

Η μάχη και ο Γολγοθάς Χαρίτση, ο Βαρουφάκης σε ρόλο Βορίδη, οι απολύσεις της Nike και οι «πράσινοι» Coldplay

Η μάχη και ο Γολγοθάς Χαρίτση, ο Βαρουφάκης σε ρόλο Βορίδη, οι απολύσεις της Nike και οι «πράσινοι» Coldplay

Αρχή άνδρα δείκνυσι, λέει το αρχαίο ρητό και αυτό φαίνεται να ταιριάζει στη περίπτωση του Αλέξη Χαρίτση. Ο Χαρίτσης ως υπουργός του Αλέξη Τσίπρα δημιούργησε τη φήμη ενός έντιμου, αποτελεσματικού αλλά μάλλον ήπιων τόνων πολιτικού. Έτσι όταν ανέλαβε να ηγηθεί της Νέας Αριστεράς, ορισμένοι εξέφρασαν αμφιβολίες αν ταιριάζει στη θέση του αρχηγού κόμματος.

Ωστόσο, ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς έδειξε τις τελευταίες εβδομάδες αξιοσημείωτο «ηγετικό μέταλλο». Κι αυτό γιατί μπόρεσε να βγάλει όλη την προεκλογική εκστρατεία βιώνοντας παράλληλα ένα προσωπικό δράμα.

Τις τελευταίες εβδομάδες ο πατέρας του, Βύρωνας Χαρίτσης, νοσηλευόταν σε πολύ βαριά κατάσταση στο νοσοκομείο, στο τελικό στάδιο του καρκίνου. Ο Αλέξης Χαρίτσης κλήθηκε λοιπόν να κάνει περιοδείες, να εκφωνεί ομιλίες και να δίνει συνεντεύξεις, έχοντας την αγωνία και τον πόνο για τον άνθρωπό του. Με το που τελείωναν οι πολιτικές υποχρεώσεις, έτρεχε πάλι πίσω στο νοσοκομείο. Ο Χαρίτσης έβγαλε πέρα όλη την προεκλογική καμπάνια, χωρίς να καταλάβει κανείς έξω από το στενό κύκλο του, την τραγική ψυχολογική του κατάσταση.

Προχτές βράδυ ο Βύρωνας Χαρίτσης πέθανε. Ο Αλέξης Χαρίτσης τον αποχαιρέτισε με την αγάπη που ταιριάζει σε έναν καλό πατέρα: «Αντίο Βυρωνάκο μου, αντίο Πατέρα. Σε αγαπώ πολύ».

Ο Γιάνης το τερμάτισε

Εντάξει είπαμε ότι παραμονές εκλογές οξύνονται τα πνεύματα και λέγονται υπερβολές, αλλά ορισμένοι το παρακάνουν. Έκπληκτοι οι τηλεθεατές της Νατάσας Γιάμαλη στο Kontra παρακολούθησαν τον Γιάνη Βαρουφάκη να κατηγορεί το ΚΚΕ ότι είναι αντιδημοκρατικό κόμμα.

Ο αρχηγός του ΜέΡΑ 25 ούτε λίγο ούτε πολύ δήλωσε ότι με το ΚΚΕ στα πράγματα η Ελλάδα θα γίνει γκούλαγκ στο οποίο η Κεντρική Επιτροπή θα επιβάλει στους πολίτες τι να λένε. Θα λέγαμε ότι ο Βαρουφάκης έπαθε… Βορίδη, αλλά ούτε ο Βορίδης δεν θα το πήγαινε τόσο ακραία.

Τέλος πάντων, αν υπάρχουν στο ΜέΡΑ 25 τίποτα άνθρωποι που ξέρουν από Αριστερά, ας πούνε στον κ. Βαρουφακή δυο λόγια για την Ακροναυπλία, την Καισαριανή και τη Μακρόνησο για να είναι πιο προσεκτικός την επόμενη φορά.

Οι Coldplay, η συναυλία στην Αθήνα και το ανθαρακικό αποτύπωμα

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Η συναυλία των Coldplay, στην Αθήνα από το ΣΚ, έχει ξεπουλήσει και εγώ δεν έχω εισιτήριο. Όμως το σχόλιο δεν αφορά το γεγονός ότι δεν θα τους δω ζωντανά αλλά γιατί όπως έμαθα οι Coldplay είναι … πράσινοι. Και εξηγούμε.

Μείωσαν το ανθρακικό τους αποτύπωμα κατά 59% στην τελευταία παγκόσμια περιοδεία τους σε σύγκριση με την προηγούμενη. Πως έκαναν αυτό το μαγικό; Χάρη στη χρήση δωρεάν σταθμών νερού, ποδηλάτων και κινητικών δαπέδων χορού που επιτρέπουν στους οπαδούς να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια!!!

Το συγκρότημα, το οποίο υπερηφανεύεται για τα πράσινα διαπιστευτήριά του, ανακοίνωσε το σχέδιο 12 σημείων για τη μείωση των εκπομπών κατά τη διάρκεια της περιοδείας του το 2021. Αυτό ακολούθησε δύο χρόνια αφότου ο τραγουδιστής Chris Martin δήλωσε ότι δεν θα ξανακάνει περιοδεία αν δεν γίνει με βιώσιμο τρόπο και με «θετικό αντίκτυπο».

Οι Coldplay δημοσίευσαν μερικές από τις πράσινες πρωτοβουλίες που είχαν αναλάβει για τις περιοδείες τους, μεταξύ των οποίων 18 συναυλίες το 2023 που θα τροφοδοτούνται εξ ολοκλήρου με το «σύστημα μπαταριών για περιοδείες», το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένες μπαταρίες της BMW. Όλες οι συναυλίες της περιοδείας διέθεταν δωρεάν σταθμούς αναπλήρωσης νερού για τους θαυμαστές του συγκροτήματος, ενώ το 72% όλων των αποβλήτων της περιοδείας εκτράπηκε από την υγειονομική ταφή και στάλθηκε για επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση και κομποστοποίηση.

Το τερματίζουν οι Κινέζοι της Shein

Η Shein φέρνει την πλατφόρμα Exchange για μεταχειρισμένα στην Ευρώπη. Ήδη οι Γάλλοι καταναλωτές μπορούν να αγοράζουν και να πωλούν μεταχειρισμένα αντικείμενα στην πλατφόρμα, σε ακόμη χαμηλότερες τιμές από τις συνηθισμένες. Οι τιμές ξεκινούν από 3 ευρώ για τα κομμάτια ένδυσης και 5 ευρώ για τα μεταχειρισμένα παπούτσια. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι διαθέτει περισσότερα από 115.000 μεταχειρισμένα αντικείμενα προς πώληση από περισσότερους από 95.000 πωλητές. Η ανταλλαγή αποτελεί μέρος της κύριας εφαρμογής Shein, επιτρέποντας στους πελάτες να βλέπουν αυτόματα τις προηγούμενες αγορές τους εκεί και στη συνέχεια να κάνουν απλά κλικ στο «πωλεί» σε οποιοδήποτε αντικείμενο θέλουν.

Η ΝΙΚΕ ετοιμάζεται για απολύσεις

Στο πλαίσιο ενός παγκόσμιου σχεδίου περικοπής κόστους, η Nike ανακοίνωσε περικοπές θέσεων εργασίας στην Ευρώπη. Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει δημοσιοποιηθεί πόσες θέσεις εργασίας θα εξαφανιστούν από την ευρωπαϊκή έδρα της στο Χίλβερσουμ.

Η Nike είχε ήδη ανακοινώσει ότι θα μειώσει το εργατικό δυναμικό της παγκοσμίως κατά περίπου 2 % τον Φεβρουάριο. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Save to invest», περισσότερες από 1.600 θέσεις εργασίας θα εξαφανιστούν, θέσεις εργασίας γραφείου και όχι σε καταστήματα. Το σχέδιο μείωσης του κόστους αναμένεται να αποφέρει εξοικονόμηση δύο δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ήδη έχει απολύσει 750 στις ΗΠΑ και τώρα το σχέδιο αναδιάρθρωσης φτάνει και στην Ευρώπη, αναφέρει το Bloomberg.

Τα γενέθλια της Lidl Hellas

Γενέθλια και πάρτυ μαζί χθες το βράδυ στην Αθήνα για τη Lidl Hellas που συγκέντρωσε την crème de la creme του εγχώριου επιχειρείν, βλέπε προμηθευτές. Ακόμη και ο υποψήφιος για την προεδρία του ΣΕΒ Σπύρος Θεοδωρόπουλος ήταν εκεί που κρατά τους ψηφοφόρους του κλάδου των τροφίμων σαν άλλος Γκόρτσος.

Σε άλλα νέα κ. Martin Brandenburger ο επικεφαλής της Lidl Hellas είπε ότι η αλυσίδα «μεγαλώνει μαζί με την Ελλάδα και τους προμηθευτές της» προσθέτοντας ότι «ξεκάθαρος στόχος για εμάς είναι να καλύψουμε τις καθημερινές ανάγκες της κατανάλωσης εύκολα, απλά και γρήγορα».

Έδωσε έμφαση στην συνεργασία με τους προμηθευτές επισήμανε ότι η αλυσίδα αποτελεί έναν φερέγγυο συνεργάτη προχωρώντας σε αποπληρωμή εντός 41 ημέρες έναντι 117 ημερών που είναι ο μέσος όρος της αγοράς. Επίσης αναφερόμενος στη συνεργασία με τους εγχώριους προμηθευτές σημείωσε ότι η αλυσίδα το 2023 προχώρησε στην παραγωγή 1.624 προϊόντων από 409 παραγωγούς τονίζοντας ότι ο τζίρος από τις εξαγωγές που κάνουν τα ελληνικά προϊόντα μέσω του μητρικού ομίλου Schwarz σε 31 αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, ανήλθαν πέρυσι σε 0,5 δις ευρώ. Σε ό,τι αφορά την επέκταση μέχρι το τέλος καλοκαιριού θα λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στην Αθήνα. Όχι δεν είναι αυτό στο Ψυχικό ενώ όπως μαθαίνω είναι έτοιμος να κόψει εισιτήριο για την Μύκονο!!!