Πολιτική

Μηταράκης: Η χώρα χρειάζεται είσοδο κεφαλαίων και μείωση της ανεργίας

Μηταράκης: Η χώρα χρειάζεται είσοδο κεφαλαίων και μείωση της ανεργίας Μηταράκης: Η χώρα χρειάζεται είσοδο κεφαλαίων και μείωση της ανεργίας
Μηταράκης: Η χώρα χρειάζεται είσοδο κεφαλαίων και μείωση της ανεργίας «Αυτή τη στιγμή ως χώρα κάνουμε μια μεγάλη κουβέντα για το αν υπάρχει νέο μνημόνιο η όχι και αν τελικά η Ελλάδα θα υπογράψει μια νέα συμφωνία που ελπίζω να γίνει με καλούς όρους, καθώς αυτό ζήτησε ο Ελληνικός λαός από τη σημερινή κυβέρνηση. Μετά την υπογραφή οποιασδήποτε συμφωνίας, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα ουσιαστικά θέματα της πραγματικής οικονομίας. Αυτό που προέχει και δε μπορεί να αναστέλλεται διαρκώς είναι η ανάπτυξη της χώρας».

Αυτό τονίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο βουλευτής Χίου και τομεάρχης ναυτιλίας και Αιγαίου της ΝΔ Νότης Μηταράκης, σημειώνοντας ότι στην παρούσα φάση δύο είναι οι μεγάλες προκλήσεις.

Η είσοδος ιδιωτικών κεφαλαίων στην Ελλάδα και η αντιμετώπιση της ανεργίας που αγγίζει το 25%, με κίνδυνο να αυξηθεί, αν τελικά δεν υπάρξει ανάπτυξη. Υπογραμμίζει επίσης ότι η δυνατότητα του δημοσίου να επενδύει είναι περιορισμένη και ότι θα πρέπει μπουν στη χώρα νέα κεφάλαια με επενδύσεις στις λιμενικές υποδομές. Παράλληλα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη ανάπτυξης της Κρουαζιέρας σημειώνοντας ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις ώστε η χώρα μας να γίνει το επίκεντρο στη ΝΑ Ευρώπη.

Αναφερόμενος στην ανάπτυξη των λιμανιών, μέσω παραχωρήσεων χρήσης σε ιδιώτες, τονίζει ότι το θέμα με το λιμάνι του Πειραιά θα πρέπει να προχωρήσει ενώ σχολιάζοντας την επιλογή της Cosco για τη χώρα μας, συμπληρώνει ότι από τη συγκεκριμένη επένδυση η Ελλάδα απέκτησε μια τεράστια στρατηγική σημασία. «Αυτό δεν θα είχε συμβεί αν η κινεζική εταιρεία επέλεγε αντί του Πειραιά ένα λιμάνι μιας όμορης χώρας για να διακινήσει τα προϊόντα της προς την Ευρώπη» δηλώνει.

Τέτοιου είδους επενδυτές μπορούν να φέρουν πελατεία και θέσεις εργασίας και κάτι ανάλογο ισχύει και για τις εταιρείες κρουαζιέρας και για τη δημιουργία terminal (σταθμών) που είχε εξετάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, προσθέτει ο κ. Μηταράκης, συμπληρώνοντας ότι το πλεονέκτημα αυτών των εταιρειών είναι ότι οι ίδιες θα ασχοληθούν , θα επενδύσουν σε εγκαταστάσεις και θα προσπαθήσουν να προσελκύσουν νέους πελάτες.

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις για το θέμα της ιδιωτικοποίησης τους ΟΛΠ ο τομέαρχης ναυτιλίας της ΝΔ, λέει ότι «έως σήμερα δεν έχει ποτέ τεθεί θέμα μεταβίβασης του ακινήτου και τη γης ενός λιμανιού, αφού ιδιοκτήτης είναι πάντα το ελληνικό δημόσιο. Η διαχείριση του λιμανιού είναι αυτό που θα ιδιωτικοποιηθεί. Αυτή τη στιγμή το ελληνικό δημόσιο έχει παραχωρήσει μέσω σύμβασης τη διαχείριση του λιμανιού στον ΟΛΠ» αναφέρει.

Για το αν υπάρχει θέμα επιστροφής κονδυλίων στην ΕΕ στην περίπτωση ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ καθώς υπάρχει πρόγραμμα χρηματοδότησης για το νέο σταθμό κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, τονίζει: Αυτή συζήτηση παραπέμπει στη γνωστή ρήση που λέει ότι «όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα ημέρες κοσκινίζει». Αυτό που έχει σημασία είναι να αποκτήσει άμεσα ο Πειραιάς τις υποδομές που θα φέρουν ολόκληρη τη χώρα στο επίκεντρο της Κρουαζιέρας. Οι εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή ευνοούν αυτό το ενδεχόμενο και δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία. Το έργο έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ και η Περιφέρεια Αττικής φέρει την αποκλειστική ευθύνη να μην καθυστερήσει την χρηματοδότηση του. Είναι ένα έργο που θα αυξήσει τα έσοδα από τον τουρισμό στην Αττική καθώς θα αυξηθούν οι διανυκτερεύσεις και οι δαπάνες των τουριστών.

Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε χρονιά που περνάει στοιχίζει στα ελληνικά ξενοδοχεία, στα αεροδρόμια, στα μαγαζιά, σε όλη την ελληνική οικονομία. «Πιστεύω πάρα πολύ στη δυνατότητα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Είμαστε μια χώρα που έχει προορισμούς πασίγνωστους διεθνώς και με πολύ μικρές αποστάσεις κάτι που είναι πλεονέκτημα καθώς μειώνει το κόστος των καυσίμων» δηλώνει.

Στο ερώτημα αν μπορούν να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων του ΟΛΠ που αυτοί τη στιγμή βιώνουν την ανασφάλεια για το τι θα γίνει σε έξι μήνες, τονίζει ότι οι «θέσεις εργασίας των εργαζομένων διασφαλίζονται μόνο όταν υπάρχει πραγματικό οικονομικό αντικείμενο.

«Οι θέσεις εργασίας θα είναι επισφαλείς αν η Ελλάδα δεν προχωρήσει σε νέες επενδύσεις», τονίζει χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με το τι θα ισχύσει με το αττικό λιμενικό σύστημα στην περίπτωση που παραχωρηθεί το λιμάνι του Πειραιά σε ιδιώτη, ο κ. Μηταράκης λέει ότι αυτό θα πρέπει να το καθορίσει η κυβέρνηση.

«Πρέπει να προχωρήσει αυτή τη διαδικασία μακριά από ιδεολογικές αγκυλώσεις. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι λιμενικές εγκαταστάσεις χρειάζονται εκσυγχρονισμό, χρειάζονται νέα κεφάλαια ότι για ορισμένα έργα έχει εκφραστεί επενδυτικό ενδιαφέρον και ότι όλα αυτά θα πρέπει να συνδυαστούν με την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου έτσι ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο οικονομική η στρατηγική σημασία της χώρας και η ανάδειξη της ως βασική πύλη εισόδου στη νοτιοανατολική Ευρώπη» προσθέτει.

Για την αντιμετώπιση της ανεργίας ο βουλευτής της ΝΔ θέτει το εξής ερώτημα.

«Έχουμε έναν από τους μεγαλύτερους στόλους στον κόσμο, αλλά έχουμε τις θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτικών που αντανακλάνε τη στρατηγική θέση της χώρας στην παγκόσμια ναυτιλία? Αυτό δεν είναι ένα μεγάλο εθνικό θέμα.? Δεν πρέπει αυτό κάποια στιγμή να τα λύσουμε ?»

θα πρέπει να αυξήσουμε την απασχόληση Ελλήνων στη ναυτιλία για να κρατήσουμε την ελληνικότητα της ναυτιλίας και να βοηθήσουμε αυτή τη στιγμή χιλιάδες ανθρώπους που ψάχνουν για δουλειά, τονίζει ο κ. Μηταράκης ευελπιστώντας ότι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει κάποια στιγμή να συζητήσουν με νέο πνεύμα και να δούνε τι χρειάζεται να βελτιωθεί.

«Αυτή τη στιγμή η χώρα μας έχει πετύχει το χειρότερο από όλα. Έχει ένα καθεστώς που προστατεύει τους ναυτικούς αλλά απλώς δεν έχει ναυτικούς» υπογραμμίζει.

Για το θέμα της ακτοπλοΐας δηλώνει ότι παραμένει βασικό θέμα που χρήζει αντιμετώπισης και ότι αναμένει τις επίσημες προτάσεις του υπουργείου Ναυτιλίας.

Τέλος, για το θέμα της προστασίας των θαλασσίων συνόρων, συμπληρώνει ότι η χώρα, δεν μπορεί να είναι ο εύκολος στόχος για την εισδοχή παρανόμων εισελθόντων μεταναστών. Η κυβέρνηση έστειλε πολλά λανθασμένα μηνύματα που διόγκωσαν το πρόβλημα αναφέρει.