NΑSA: Αστεροειδής μεγέθους ελέφαντα θα περάσει σε κοντινή απόσταση από τη Γη την Τετάρτη Φωτογραφία: ΑΠΕ
Ο αστεροειδής 2022 XX, λίγο μεγαλύτερος από έναν ελέφαντα θα περάσει μόλις 200.000 χιλιόμετρα μακριά από τη Γη.

Ένας αστεροειδής λίγο μεγαλύτερος από έναν ελέφαντα πρόκειται να περάσει από τη Γη την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τον ανιχνευτή αστεροειδών της NASA.

Πόσο μεγάλος είναι ο αστεροειδής που έρχεται προς τη Γη

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της NASA, οι αστεροειδείς που πρόκειται να περάσουν από τη Γη την Τετάρτη είναι όλοι μικροί.

Ο πιο αξιοσημείωτος από αυτούς είναι ο αστεροειδής 2022 XX, ο οποίος έχει εκτιμώμενη διάμετρο μόλις 4,9 μέτρα, λίγο ψηλότερος από το ύψος ενός μέσου ενήλικου ελέφαντα.

Οι άλλοι δύο αστεροειδείς, ωστόσο, είναι πολύ μεγαλύτεροι - αν και όχι αρκετά μεγάλοι ώστε να προκαλούν πραγματικά ανησυχία.

Ο αστεροειδής 2021 XS4 έχει διάμετρο μεταξύ 17 και 38 μέτρων, ενώ ο 2022 XY έχει πλάτος μεταξύ 20 και 45 μέτρων.

Θα χτυπήσει ένας αστεροειδής τη Γη;

Εν ολίγοις, όχι, κανένας από αυτούς τους αστεροειδείς δεν έχει καμία πιθανότητα να χτυπήσει τη Γη.

Ωστόσο, ο αστεροειδής σε μέγεθος ελέφαντα θα το κόψει από κοντά.

Σύμφωνα με τη NASA, ο αστεροειδής 2022 XX θα κάνει την κοντινή του προσέγγιση στη Γη σε απόσταση λίγο μεγαλύτερη των 200.000 χιλιομέτρων από τη Γη.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια μικρή απόσταση

Για να γίνει κατανοητή η απόσταση αυτή, η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη σε μέση απόσταση 384.000 χιλιομέτρων. Σίγουρα, πρόκειται για αρκετά πιο κοντινή απόσταση, ακόμη και αν δεν τεθεί σε κοσμική κλίμακα.

Ωστόσο, εξακολουθεί να απέχει αρκετά από τη χαμηλή γήινη τροχιά, όπου βρίσκεται ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός, και από τη μέση γήινη τροχιά, όπου βρίσκονται πολλοί δορυφόροι. Αλλά όπως και να έχει, εξακολουθεί να την αγγίζει από κοντά.

Αλλά όλα αυτά είναι άσχετα, διότι ακόμη και αν αυτός ο αστεροειδής μεγέθους ελέφαντα κατάφερνε να νικήσει τις πιθανότητες και να αλλάξει με κάποιο τρόπο την τροχιά του ώστε να κατευθυνθεί κατευθείαν προς τη γήινη ατμόσφαιρα, αυτό δεν θα είχε ως αποτέλεσμα να πάθει καμιά ζημιά.

Τι θα συνέβαινε αν ο αστεροειδής χτυπούσε πραγματικά τη Γη

Σύμφωνα με έρευνα του Davidson Institute of Science, του εκπαιδευτικού βραχίονα του ισραηλινού Weizmann Institute of Science, ένας αστεροειδής διαμέτρου 140 μέτρων και άνω θα απελευθέρωνε ένα ποσό ενέργειας τουλάχιστον χίλιες φορές μεγαλύτερο από αυτό που απελευθερώθηκε από την πρώτη ατομική βόμβα, αν προσέκρουε στη Γη.

Ένας ακόμη μεγαλύτερος αστεροειδής με πλάτος άνω των 300 μέτρων - όπως ο αστεροειδής Apophis - θα μπορούσε να καταστρέψει μια ολόκληρη ήπειρο. Ένας αστεροειδής πλάτους άνω του ενός χιλιομέτρου - όπως ο αστεροειδής 138971 (2001 CB21), ο οποίος πέρασε από τη Γη στις αρχές Μαρτίου 2022 - θα μπορούσε να προκαλέσει έναν παγκόσμιο κατακλυσμό.

Ένας αστεροειδής διπλάσιος από το μέγεθος του θρύλου του NBA Shaq μπορεί να φαίνεται κάπως απειλητικός, αλλά στην πράξη δεν έχει καμία σχέση με αυτά τα βαριά χτυπήματα και δεν έχει καμία πιθανότητα απέναντι στη δύναμη της γήινης ατμόσφαιρας.

Μόλις έρθει σε επαφή με την ατμόσφαιρα, ο αστεροειδής ουσιαστικά θα καεί ή θα εκραγεί. Μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα μια ωραία οπτική επίδειξη, αλλά οι ζημιές θα είναι σχεδόν αδύνατες, και όσες συμβούν θα είναι απίστευτα μικρές.

Οι άλλοι δύο αστεροειδείς είναι λίγο μεγαλύτεροι, και θα μπορούσαν ίσως να προκαλέσουν κάποιο επίπεδο ζημιών, αλλά θα ήταν και πάλι σε μικρότερη κλίμακα και τίποτα το αποκαλυπτικό.

Κανένας από αυτούς τους αστεροειδείς δεν θα προκαλούσε σοβαρή καταστροφή, αν θα προκαλούσε, σε περίπτωση πρόσκρουσης στη Γη, και πιθανότατα θα καίγονταν ή θα εκρήγνυνταν στην ατμόσφαιρα.

Όσον αφορά όμως το ερώτημα αν ένας αστεροειδής θα χτυπήσει ποτέ τη Γη το 2022, η απάντηση είναι ναι. Ή μάλλον, έχει ήδη συμβεί δύο φορές.

Τον Μάρτιο του 2022, ένας μικρός αστεροειδής με μέγεθος περίπου το μισό μιας καμηλοπάρδαλης, γνωστός ως 2022 EB5, χτύπησε τη Γη λίγες ώρες μετά την ανακάλυψή του. Δεδομένου όμως του πόσο μικρός ήταν, δεν είχε ακριβώς ως αποτέλεσμα να προκληθεί κάποια ζημιά.

Πιο πρόσφατα, στα τέλη Νοεμβρίου 2022, ο μικροσκοπικός αστεροειδής 2022 WJ1 εξερράγη ακίνδυνα σε θραύσματα που διασκορπίστηκαν γύρω από τη λίμνη Οντάριο. Η NASA είχε προβλέψει ότι αυτός ο μικρός αστεροειδής μήκους μέτρων θα συγκρουόταν σε αυτή τη θέση και νέα δεν θα υπήρχε καμία ζημιά από αυτόν.

Πότε προβλέπεται να χτυπήσει τη Γη ο επόμενος αστεροειδής;

Όχι για πάρα πολύ, πάρα πολύ καιρό, τουλάχιστον όσον αφορά συγκρούσεις αποκαλυπτικού επιπέδου.

Η NASA έχει ελέγξει τους αριθμούς. Σύμφωνα με αυτούς, η Γη είναι ασφαλής από τυχόν καταστροφικές συγκρούσεις αστεροειδών για τον επόμενο αιώνα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν επίκειται Αρμαγεδδών που θα προκληθεί από αστεροειδή.