Επιστήμη

Πώς να επικοινωνήσετε με πιθανούς πελάτες που ανήκουν στη Γενιά Z

Πώς να επικοινωνήσετε με πιθανούς πελάτες που ανήκουν στη Γενιά Z
Η Γενιά Z έχει αλλάξει το τοπίο των καταναλωτών εδώ και κάποιο καιρό. Αποτελώντας το 26% του πληθυσμού, πρόκειται για ένα πληθυσμό 2 δισεακατομμυρίων, ηλικίας 10-25 ετών σήμερα, που θα βρίσκονται πίσω από το 48% των αγορών λιανικής παγκοσμίως έως το 2030.

Ως άτομα που έχουν μεγαλώσει μέσα στον ψηφιακό κόσμο, έχουν τις δικές τους προσδοκίες και συνήθειες όσον αφορά στην αλληλεπίδραση με επιχειρήσεις. Για να επικοινωνούν αποτελεσματικά με αυτήν τη γενιά, οι marketers πρέπει να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίον αυτοί οι χρήστες παίρνουν αποφάσεις αγοράς και πώς χρησιμοποιούν τις διαδικτυακές πλατφόρμες.

Ο κοινωνικός παλμός της Γενιάς Z: Συνήθειες, Προτιμήσεις Αγορών και Κορυφαίες Πλατφόρμες

Η χρήση των κοινωνικών μέσων από τη Γενιά Z διαμορφώνει σημαντικά την καταναλωτική της συμπεριφορά. Το 35% από αυτούς δαπανούν πάνω από δύο ώρες καθημερινά στα κοινωνικά δίκτυα, περισσότερο από τους millennials και τους baby boomers. Ως κάτοικοι του ψηφιακού κόσμου, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα κοινωνικά δίκτυα για να αναζητήσουν, να αξιολογήσουν και να αλληλεπιδράσουν με προϊόντα και επιχειρήσεις. Περίπου το 85% τους χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα για να ενημερωθεί για προϊόντα.

Δεδομένα από έρευνες δείχνουν ότι το 69% επισκέπτεται καταστήματα βασιζόμενο σε αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα και το 83% εμπιστεύεται τις αξιολογήσεις πελατών στα κοινωνικά μέσα περισσότερο από τις παραδοσιακές πλατφόρμες διαφήμισης. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς η Γενιά Α, η επόμενη ομάδα οικονομικά ενεργών καταναλωτών, εμπιστεύεται επίσης τους influencers και τις προτάσεις των φίλων της στα κοινωνικά μέσα.

Στο Πορτοφόλι της Γενιάς Z: Αγορές κατόπιν σκέψης, Κοινωνική Ευθύνη και Αξιόπιστα Έσοδα

Πάνω από το 70% των μελών της Γενιάς Z διαθέτουν σταθερές πηγές εσόδων, καθιστώντας τους οικονομικά υπεύθυνους και προσεκτικούς όσον αφορά τις δαπάνες.

Η συμπεριφορά τους όσον αφορά τις αγορές δεν είναι παρορμητική: περίπου το 50% κάνει αγορές online μηνιαίως, αλλά μόνο τις απαραίτητες, ενώ το 33% αναζητά καλές προσφορές και ψωνίζει κατά τις περιόδους των εκπτώσεων. Σε μια έρευνα της Rakuten, περισσότερο από το ήμισυ των συμμετεχόντων βασίστηκε στην ιστοσελίδα μιας εταιρείας για πληροφορίες προϊόντων, περίπου το 40% χρησιμοποίησε κριτικές online και το 29% προτίμησε τα κοινωνικά μέσα. Οι μετα-millenials είναι ευαισθητοποιημένοι όσον αφορά στις τιμές, με το 90% να τις συγκρίνει πριν αγοράσει κάτι. Δίνουν προτεραιότητα στην αξία, την ποιότητα και τις ηθικές πρακτικές όταν αποφασίζουν πού θα ξοδέψουν τα χρήματά τους.

Η Γενιά Z ενδιαφέρεται βαθιά για κοινωνικά θέματα και υποστηρίζει εταιρείες που επηρεάζουν θετικά την κοινωνία. Δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον, την ισότητα και τη δικαιοσύνη. Οι οργανισμοί πρέπει να είναι αυθεντικοί στις πράξεις τους και να φέρονται υπεύθυνα, αφού η Γενιά Z διακρίνει εύκολα την υποκρισία και οι περισσότεροι από αυτούς πιστεύουν πως οι εταιρείες θα έπρεπε να δωρίζουν σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς και να προωθούν την ανοχή και την ενσωμάτωση.

Η Συνταγή της Γενιάς Z: Εστιασμένα Μηνύματα, Ελκυστικά Μέσα και Απρόσκοπτες Αλληλεπιδράσεις

Οι εταιρείες μπορούν να εξερευνήσουν συγκεκριμένες στρατηγικές για να ενεργοποιήσουν τους πελάτες της Γενιάς Z: παροχή στοχευμένων μηνυμάτων, άψογων αλληλεπιδράσεων με τον πελάτη και εξατομικευμένων εμπειριών.

Εξατομικευμένη Επικοινωνία

Το 87% της Γενιάς Z επιθυμεί μια εξατομικευμένη εμπειρία αγορών. Χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες των εφαρμογών μηνυμάτων σε συνδυασμό με CDPs, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν και να αποστείλουν εξατομικευμένα μηνύματα, βασισμένα στα ατομικά ενδιαφέροντα και προτιμήσεις, προκαλώντας έτσι αύξηση στις μετατροπές και τις πωλήσεις. Οι εταιρείες μπορούν να οπτικοποιήσουν το περιεχόμενο με χαρακτηριστικά όπως κουμπιά call-to-action, εικόνες και emojis για να εξατομικεύσουν τα μηνύματα και να κάνουν τη μάρκα τους να ξεχωρίζει.

Τα εξατομικευμένα μηνύματα εξυπηρετούν την επιθυμία της Γενιάς Z για εκτενή έρευνα πριν προβούν σε αγορές. Παρέχουν σε πιθανούς πελάτες πληροφορίες σχετικά με τις τελευταίες προσφορές και εκπτώσεις και επιτρέπουν αλληλεπιδράσεις σε πραγματικό χρόνο μέσω διαφόρων μέσων όπως κείμενο, εικόνες, βίντεο και αρχεία. Επιπλέον, οι εταιρείες μπορούν να στέλνουν ενημερώσεις στη Γενιά Z σχετικά με τις αγορές, τις παραδόσεις, τα ραντεβού και άλλα – απευθείας μέσω μιας συνομιλίας.

Περισσότερο από οποιαδήποτε προηγούμενη γενιά, η Γενιά Z εκτιμά την μη ενοχλητική επικοινωνία. Για αυτούς είναι σημαντικό να υπάρχουν σαφή όρια κατά την αλληλεπίδραση με εταιρείες, κάτι που οι τελευταίες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη. Για παράδειγμα, τα επαγγελματικά μηνύματα στο Viber πηγαίνουν στα «Εισερχόμενα Επιχειρήσεων», έναν χώρο αφιερωμένο αποκλειστικά στις επικοινωνίες των εταιρειών με τους χρήστες. Αυτό κάνει πιο εύκολο τον χειρισμό και την πρόσβαση στα μηνύματα από τους λογαριασμούς των εταιρειών για τους χρήστες και βοηθά τις εταιρείες να έχουν μεγαλύτερη ορατότητα μεταξύ των πελατών με τους οποίους θα ήθελαν να αλληλεπιδράσουν.

Παρουσία 24/7 μέσω chatbots

Τα chatbots διευκολύνουν τις εταιρείες να προσφέρουν αποτελεσματική εξυπηρέτηση 24 ώρες το 24ωρο στη Γενιά Z, εύκολες αγορές και γρήγορες απαντήσεις σε ερωτήματα - μια εμπειρία που αναμένει το 82% των σύγχρονων καταναλωτών. Οι προηγμένες τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης βοηθούν στη δημιουργία έξυπνων chatbots που παρέχουν απρόσκοπτες και διαδραστικές υπηρεσίες. Το κοινό της Γενιάς Z θα εκτιμήσει σίγουρα τις ανεπιτήδευτες και έντονες αλληλεπιδράσεις με τις εταιρείες που χρησιμοποιούν chatbots τεχνητής νοημοσύνης.

Η Δύναμη της Εικόνας

Για να τραβήξουν την προσοχή της Γενιάς Z σε μόλις οκτώ δευτερόλεπτα ή ακόμα λιγότερο, οι εταιρείες θα πρέπει να σκεφτούν να χρησιμοποιήσουν οπτικά στοιχεία. Για παράδειγμα, οι εταιρείες στο Viber χρησιμοποιούν φακούς επαυξημένης πραγματικότητας (AR) που επιτρέπουν στους χρήστες να προσθέσουν ευχάριστα οπτικά στοιχεία και εφέ στις φωτογραφίες και τα βίντεο τους για να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Οι φακοί AR μπορούν να δημιουργηθούν για διαφορετικά τμήματα καταναλωτών, ειδικά της Γενιάς Z, για να αυξηθεί σημαντικά η αλληλεπίδρασή τους με την εταιρεία. Οι τεχνολογίες AR προσφέρουν διαδραστικές εμπειρίες, όπως μικρά παιχνίδια, διαγωνισμούς και αλληλεπιδράσεις με χαρακτήρες, που αρέσουν ιδιαίτερα σε αυτό το κοινό. Η φακών AR που γίνονται viral μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ευαισθητοποίηση για διάφορα ζητήματα που απασχολούν τη Γενιά Z, όπως το περιβάλλον, η ψυχική υγεία και η εκπαίδευση.

Αξιόπιστη και Ασφαλής Αλληλεπίδραση

Όσον αφορά την ασφάλεια, η Γενιά Z βρίσκεται σε υψηλότερο κίνδυνο κυβερνοαπειλών, καθώς εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την τεχνολογία. Είναι λιγότερο προετοιμασμένη να αναγνωρίσει προσπάθειες email phishing ή ψεύτικων ιστοσελίδων. Επιπλέον, είναι πιο επιρρεπής να καθυστερεί τις απαιτούμενες ενημερώσεις των πληροφοριακών της συστημάτων, ενώ επίσης χρησιμοποιεί συνεχώς τους ίδιους κωδικούς πρόσβασης για προσωπικούς και εταιρικούς λογαριασμούς.

Γι' αυτό είναι σημαντικό να επιλέξετε σοφά τις λύσεις σας για ασφαλή αλληλεπίδραση με αυτό το κοινό. Αυτό που οι εταιρείες θα πρέπει να αναζητούν είναι μια πλατφόρμα που να αντιμετωπίζει σοβαρά το ζήτημα της ασφάλειας, να πραγματοποιεί αυστηρό έλεγχο στους επίσημους λογαριασμούς, να διασφαλίζει αξιόπιστη προστασία των συνομιλιών μεταξύ εταιρειών και χρηστών και να σέβεται την ιδιωτικότητα των χρηστών.

Συμπέρασμα

Αφού μεγάλωσαν με την τεχνολογία στην αιχμή των δαχτύλων τους, οι καταναλωτές της Γενιάς Z μεταμορφώνουν τον χώρο των αγορών, την πίστη στις εταιρείες και την αλληλεπίδραση τους με τους πελάτες. Για να επικοινωνήσουν μαζί τους αποτελεσματικά, οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν και να προσαρμοστούν στις μοναδικές τους προτιμήσεις και συνήθειες. Η προσφορά μιας ασφαλούς, διαδραστικής και εξατομικευμένης επικοινωνίας αποτελεί τον τρόπο για να κερδίσουν τις καρδιές αυτής της επιδραστικής ομάδας καταναλωτών. Οι εταιρείες που υλοποιούν αυτές τις στρατηγικές σήμερα θα έχουν σίγουρα επιτυχία στα μάτια της Γενιάς Z.