Δημόσιο

Αντιδράσεις προκαλεί η… μεταφορά του υπουργείου Μεταφορών

Αντιδράσεις προκαλεί η… μεταφορά του υπουργείου Μεταφορών
Του Βασίλη Αγγελόπουλου Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να διαλύσει το σημερινό υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και να αποκόψει τον τομέα των Μεταφορών, μεταφέροντάς τον στον τομέα της Ναυτιλίας.

Η Γενική Συνέλευση του συλλόγου των υπαλλήλων του τ. υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών αποφάσισε να αντιδράσει δυναμικά θεωρώντας ότι υποβαθμίζονται οι Μεταφορές σε μία Γενική Γραμματεία. Στο πλαίσιο αυτό ξεκινούν κινητοποιήσεις από αύριο κιόλας στις 10 το πρωί, ενώ προγραμματίστηκε και συγκέντρωση έξω από το υπουργείο την Δευτέρα 7 Νοεμβρίου, με καθιστική διαμαρτυρία αποκλεισμού του υπουργείου. Το σχετικό ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης, πρόκειται να επιδοθεί και στο γραφείο του πρωθυπουργού.

Το πρόβλημα που δημιουργείται έχει και δομικά χαρακτηριστικά, αφού οι περίπου 250 εργαζόμενοι του υπουργείου στον τομέα των Μεταφορών κινδυνεύουν να μεταφερθούν από το κτίριο της οδού Μεσογείων, σε άλλο κτίριο του Λιμενικού Σώματος, που βρίσκεται στην Δραπετσώνα.

Οι εργαζόμενοι του πρώην υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, στο ψήφισμά τους, επισημαίνουν τα εξής:

1.    Είναι γεγονός ότι ο τομέας των Μεταφορών – Οδικής Ασφάλειας και Δικτύων ποτέ δεν αποτέλεσε προτεραιότητα του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και κατ’ επέκταση της κυβέρνησης. Τα παραδείγματα πολλά και αναμφισβήτητα η σκανδαλώδης «αδιαφορία» δεδομένη.

2.    Και ως λύση για το παραπάνω πρόβλημα «διέρρευσε» το προτεινόμενο (ή μήπως αποφασισμένο) από την Κυβέρνηση προεδρικό διάταγμα διάλυσης του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η επιχειρούμενη αποκοπή του τομέα των Μεταφορών αποτελεί συνέχεια της νεοφιλελεύθερης επίθεσης στο τ. Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη «μετονομασία» του 5 φορές μέσα στα τελευταία 6 χρόνια και την ένταξή του σε διάφορα απίθανα και αντιλειτουργικά σχήματα. Κορύφωση της παραπάνω διαδικασίας αποτέλεσε η ενοποίηση του Υπουργείου με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων το 2014. Ορισμένοι , στην αγωνία τους τότε να εκπληρώσουν μνημονιακές υποχρεώσεις αντιλήφθηκαν ότι η κατασκευή ενός δρόμου ή αεροδρομίου ταυτίζεται με τη λειτουργία μιας ολόκληρης αγοράς που χρησιμοποιεί το έργο αυτό…

3.    Σήμερα, σε συνέχεια της μνημονιακής αυτής κατεύθυνσης, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν σταματάει σε αυτό: δημιουργεί αφενός ένα αμιγές Υπουργείο Υποδομών με προσκόλληση του τομέα των Δικτύων σε αυτό σε αντίθεση με ότι κάνει η πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης που ενώνει τις Μεταφορές και τα Δίκτυα -αλλά η Ευρώπη μας ενδιαφέρει όταν μας συμφέρει…Και όλα αυτά όταν το ΠΔΕ μειώνεται ενώ τα Έργα (όπως τα γνωρίσαμε την τελευταία 20ετία) οδεύουν στο τέλος τους.

4.    Η αποκοπή των Μεταφορών και η δημιουργία μιας «σταγόνας» Μεταφορών στον ωκεανό της Ναυτιλίας δείχνουν ότι η Κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνεται:
i.    Τη στενή σχέση των δύο Γενικών Διευθύνσεων Μεταφορών που μεταφέρει στο Υπουργείο Ναυτιλίας με τη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης η οποία για πάνω από 30 χρόνια εξυπηρετεί με τα εργαλεία της το νόμο και την τάξη στην αγορά των Μεταφορών και των Επικοινωνιών.
ii.    Ότι η τεχνογνωσία που έχει αναπτυχθεί από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου για την οικονομική εποπτεία όλων των φορέων του Υπουργείου (και ειδικότερα των συγκοινωνιακών φορέων) δεν μπορεί να μεταβιβαστεί εντός ολίγων ωρών στην οικονομική υπηρεσία ενός άλλου Υπουργείου.
iii.    Ότι παραμένουν ανάλογες αρμοδιότητες στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης που αφορούν στην εποπτεία των διοικητικών θεμάτων των εποπτευόμενων οργανισμών αλλά και ειδικές αρμοδιότητες για την απλούστευση των διαδικασιών των τομέων Μεταφορών και Δικτύων.
iv.    Τη στενή σχέση μεταξύ των υπηρεσιών του τ. Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών με τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της χώρας (αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών) και τις δυσλειτουργίες που θα προκληθούν με την εμπλοκή πλέον τριών υπουργείων στις διαδικασίες (Υπουργεία Ναυτιλίας, Υποδομών και Εσωτερικών).

5.    Η διαφαινόμενη διάλυση αποτελεί ένα επιπλέον πλήγμα απέναντι στους εργαζόμενους του Υπουργείου σε βάρος του κόσμου της εργασίας. Η Κυβέρνηση αδιαφορώντας για τον κόσμο της εργασίας προχώρησε σε μια τόσο δραστική αλλαγή χωρίς να έχει προϋπάρξει καμιά διαβούλευση για την προτεινόμενη αλλαγή. Και αυτό που φέρνει το ονομάζει «δομικό ανασχηματισμό».

6.    Τελικά θα είμαστε το μοναδικό κράτος μέλος της ΕΕ που οι Μεταφορές θα είναι μια Γενική Γραμματεία και αυτό είναι η απάντηση της κυβέρνησης στην επιτροπή της ΕΕ που ανακοίνωσε ότι η χώρα μας είναι τρίτη από το τέλος μεταξύ των 28 κρατών της ΕΕ στις μεταφορές και 8η (πάλι από το τέλος) με τους περισσότερους νεκρούς στο δρόμο.