Auto - Moto

Προσεχώς νέες ψηφιακές κάμερες στις λεωφορειολωρίδες, έτσι θα «βλέπουν» τους οδηγούς

Προσεχώς νέες ψηφιακές κάμερες στις λεωφορειολωρίδες, έτσι θα «βλέπουν» τους οδηγούς Φωτογραφία: EUROKINISSI
Σε μια περίοδο όπου το μποτιλιάρισμα στους δρόμους έχει... παγιωθεί σε καθημερινή βάση, ο ΟΑΣΑ σπεύδει να δώσει λύση στο πρόβλημα της τήρησης των κανόνων κυκλοφορίας στις λεωφορειολωρίδες με τη χρήση νέων καμερών.

Σε λίγο καιρό, οι οδηγοί θα πρέπει να... σκέφτονται διπλά και τριπλά το να μπουν με το όχημά τους μέσα στις λεωφορειολωρίδες προκειμένου να κερδίσουν λίγο χρόνο για να φτάσουν νωρίτερα στον προορισμό τους. Κι αυτό γιατί οι «απείθαρχοι» οδηγοί που σήμερα δεν λογαριάζουν το λόγο για τον οποίο έχουν δημιουργηθεί οι ειδικές αυτές λωρίδες στους δρόμους και τις χρησιμοποιούν με το αυτοκίνητό τους, σε μερικούς μήνες δεν θα είναι και τόσο... άνετοι. 

Μπορεί σε αρκετά σημεία των λεωφορειολωρίδων να υπάρχουν κάμερες, ωστόσο, η χρήση τους δεν γίνεται για να εντοπίζονται οι οδηγοί - παραβάτες. Ωστόσο, αυτό θα αλλάξει σύντομα μιας και ο ΟΑΣΑ προχώρησε σε «νέα» προκήρυξη του διαγωνισμού που αφορά την προμήθεια ψηφιακών καμερών.

O διαγωνισμός, που βρίσκεται από τα τέλη Οκτωβρίου στον «αέρα», είχε προκηρυχθεί το 2021, ωστόσο κηρύχθηκε άγονος, έπειτα από ενστάσεις συμμετεχόντων. Σύμφωνα την Καθημερινή, μέσα από τη νέα προκήρυξη του διαγωνισμού ο ΟΑΣΑ θα προμηθευτεί 12 ψηφιακές κάμερες και αντίστοιχους θαλάμους υποδοχής, καθώς και την εγκατάσταση δύο σταθμών εργασίας σε αντίστοιχες διευθύνσεις της τροχαίας όπου θα γίνεται η επεξεργασία, η έκδοση και η αποστολή των παραβάσεων που έχουν βεβαιωθεί στις λεγόμενες αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων.

Ουσιαστικά η λειτουργία αυτών των συστημάτων έχει σκοπό την την καταγραφή παραβάσεων του ορίου ταχύτητας αλλά και την αυτόματη καταγραφή και βεβαίωση των παραβάσεων του ΚΟΚ, όπως είναι η παραβίαση των λεωφορειολωρίδων από οχήματα (Ι.Χ. – μηχανάκια), χωρίς την παρουσία αστυνομικών ή εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων. Με τις νέες ψηφιακές κάμερες που θα αποκτήσει ο Οργανισμός, η βεβαίωση και η καταγραφή των παραβάσεων θα γίνεται ηλεκτρονικά και με ταυτόχρονη φωτογράφιση των οχημάτων.

Το 2023 η υπογραφή της σύμβασης

Ο ΟΑΣΑ μετέθεσε την ημερομηνία υποβολής προσφορών από τους υποψηφίους για τις 19 Δεκεμβρίου (από 30 Νοεμβρίου) ενώ η αποσφράγιση των προσφορών αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 21 Δεκεμβρίου. Μάλιστα, εντός του 2023 προβλέπεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας και η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο που θα αναλάβει το έργο.

Ήδη στους δρόμους υπάρχουν 12 αναλογικές κάμερες (με φιλμ) για την παρακολούθηση των λεωφορειολωρίδων. Πρόκειται όμως για παλιές συσκευές, εάν αναλογιστούμε πως οι πρώτες τέσσερις τοποθετήθηκαν στους δρόμους το 2002. Πηγές του ΟΑΣΑ υποστηρίζουν πως «υπάρχουν κάμερες οι οποίες λειτουργούν και τώρα θα αντικατασταθούν με νεότερη τεχνολογία».

Οι λεωφορειολωρίδες της Αθήνας έχουν μήκος (συνολικά) 50 χλμ. και βρίσκονται σε σημαντικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας, όπως η οδός Λένορμαν, η Λ. Μεσογείων και η Λ. Δημοκρατίας. Εάν αυτές δεν παραβιάζονταν, οδηγοί και επιβάτες θα ωφελούνταν από την αύξηση της συχνότητας των προγραμματισμένων δρομολογίων, αλλά και από την αύξηση της μέσης ταχύτητας των λεωφορείων σε 23 χλμ./ώρα, όπως σημειώνει η Καθημερινή