Auto - Moto

Έρχονται νέα προσιτά αυτοκίνητα από FIAT και Dacia - Ζωντανεύουν φτηνές ιταλικές μάρκες

Έρχονται νέα προσιτά αυτοκίνητα από FIAT και Dacia - Ζωντανεύουν φτηνές ιταλικές μάρκες
Η ιταλική κυβέρνηση θέλει να πάρει στα χέρια της τις εταιρείες Autobianchi και Innocenti, που σήμερα οι τίτλοι τους ανήκουν στη Stellantis – η οποία διαχειρίζεται τις FIAT, Alfa Romeo και Lancia – και να τις επαναφέρει στην αγορά.

Οι αλλαγές στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας θυμίζουν τα τελευταία χρόνια κινούμενη άμμο, την ώρα που στο εγγύς μέλλον αναμένονται σημαντικές εξελίξεις από γνωστές φίρμες που επιδιώκουν την επαναφορά των προσιτών μοντέλων. Εδώ το χεράκι τους θα βάλουν και κυβερνήσεις για να σώσουν την παρτίδα αφού ήδη είναι πασιφανές πόσο ευμετάβλητο είναι το περιβάλλον στην αγορά αυτοκινήτου, με κύριο χαρακτηριστικό τις πληθωριστικές πιέσεις στις τιμές των αυτοκινήτων που αυξάνονται μέρα με τη μέρα, όπως γράφουν σήμερα ΤΑ ΝΕΑ. Ετσι, κοινός παρονομαστής μεγάλων εταιρειών, όπως της FIAT και της Dacia, είναι να χτίσουν μια νέα γενιά μοντέλων, που θα είναι πιο προσιτά σε περισσότερους ανθρώπους. Και όπως φαίνεται η ζοφερή κατάσταση δεν αφήνει ασυγκίνητη ούτε την ιταλική κυβέρνηση που κάνει τα αδύνατα δυνατά ώστε να επαναφέρει στη «ζωή» θρυλικές εταιρείες που έμειναν στο συρτάρι, ελέω των μεγαλόπνοων στρατηγικών σχεδίων.

Συγκεκριμένα, η ιταλική κυβέρνηση θέλει να πάρει στα χέρια της τις εταιρείες Autobianchi και Innocenti, που σήμερα οι τίτλοι τους ανήκουν στη Stellantis – η οποία διαχειρίζεται τις FIAT, Alfa Romeo και Lancia – και να τις επαναφέρει στην αγορά! Οπως αναφέρουν ιταλικά Μέσα αυτό δεν θα συμβεί από την ιταλική κυβέρνηση, αλλά έχει ήδη σχέδιο ώστε να τις παραδώσει στα χέρια κινέζων κατασκευαστών που τις βλέπουν ως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία! Τα μοντέλα της Autobianchi ξεκίνησαν να παράγονται το 1955, είχαν ιδιαίτερη απήχηση αφού ήταν μικρά, οικονομικά και είχαν ως στόχο τους νέους που αναζητούν ένα προσιτό μοντέλο. Ηταν μια σύμπραξη της FIAT και της Pirelli. Τελικώς, η ιταλική φίρμα άντεξε έως το 1995.

Παραμένοντας σε ιταλικό έδαφος η FIAT τους τελευταίους μήνες βρίσκεται σε τροχιά επανασχεδιασμού των μοντέλων της, με στόχο να ξαναμπεί δυναμικά στην αγορά με έξυπνα, οικονομικά μοντέλα που θα γίνουν αγαπητά από το κοινό τους. Μεταξύ αυτών και το νέο Grande Panda. Αυτό θα είναι και το πρώτο δείγμα γραφής της επανάστασης που συντελείται στη FIAT και αναμένεται να προσφερθεί σε παγκόσμια κλίμακα. Το νέο τολμηρό σχέδιο των Ιταλών είναι έως το 2027 να παρουσιάσει ένα Fastback, ένα SUV, ένα Pick-Up και ένα Camper μοντέλο, γκάμα που θα καλύπτει όλο το φάσμα των αγοραστών. Και όλα αυτά τη στιγμή που η ιταλική φίρμα συμπληρώνει 125 χρόνια ζωής.

Πάντως, η Dacia δίνει έμφαση στην απομείωση του κόστους παραγωγής των μοντέλων, με απώτερο στόχο να γίνουν ακόμη πιο ελκυστικά τα αυτοκίνητά της στο μέλλον. Οπως αναφέρει η ρουμανική φίρμα, η προσπάθειά της είναι εστιασμένη στη μείωση του κόστους. Σε αυτό θα συμβάλει ο διπλασιασμός της κοινής χρήσης της παγκόσμιας πλατφόρμας CMF-B σε όλες τις μάρκες, η οποία θα φτάσει τα 2 εκατομμύρια μονάδες έως το 2030. Στο μεταξύ, η Dacia θα διατηρήσει τις δαπάνες για έρευνα και εξέλιξη των μοντέλων της κάτω από τον μέσο όρο του Renault Group, χάρη στα υψηλά ποσοστά κοινής χρήσης των μερών μεταξύ των οχημάτων της, από τουλάχιστον 40% έως και 80%. Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο της (το ονομάζει A la Dacia) θα έχει ως πρωταγωνιστή την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, ώστε να προσφέρει προσιτές λύσεις σε ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτό θα συμβεί με την εκμετάλλευση του τεχνολογικού υπόβαθρου του Renault Group. Μετά το Dacia Jogger, που είναι στην καρδιά της νέας στρατηγικής, από το 2025 η φίρμα θα δώσει βάση στο νέο Dacia Bigster, ενώ θα ακολουθήσουν άλλα δύο μοντέλα, που θα επιτρέψουν στην Dacia να διπλασιάσει τα κέρδη της. Ως αποτέλεσμα, η μάρκα προσδοκά να φθάσει το 1 εκατομμύριο πωλήσεις περίπου το 2030.