Επιχειρήσεις

Η τράπεζα έρχεται στο κινητό: Οι εφαρμογές μηνυμάτων γίνονται η νέα μέθοδος για την προσέγγιση της Gen Z και των Millennials

Berina Tanovic Berina Tanovic
Η τράπεζα έρχεται στο κινητό: Οι εφαρμογές μηνυμάτων γίνονται η νέα μέθοδος για την προσέγγιση της Gen Z και των Millennials
Την επόμενη δεκαετία, η Gen Z και οι Millennials θα γίνουν οι σημαντικότερες ηλικιακές κατηγορίες ανάμεσα στους πελάτες των τραπεζών, καθώς θα περάσει σε αυτούς από τους γονείς τους πλούτος σχεδόν 70 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.

Τι σημαίνει αυτό για τον τραπεζικό κλάδο; Πρώτα απ 'όλα, πρέπει να ολοκληρώσει γρήγορα τον ψηφιακό του μετασχηματισμό. Οι νέες γενιές ασχολούνται πρώτα απ’ όλα με το κινητό τους: θέλουν να έχουν γρήγορη, βολική και εύκολη στην πλοήγηση πρόσβαση σε υπηρεσίες. Με σχεδόν το ήμισυ της γενιάς Gen Z και των millennials να ψάχνει για να βρει τις πληροφορίες που χρειάζεται στο διαδίκτυο, οι προσδοκίες τους για τον τραπεζικό τομέα διαφέρουν από αυτές των γονέων τους.

Χρησιμοποιώντας εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, οι τράπεζες μπορούν να επικοινωνούν με οικείο και αποτελεσματικό τρόπο, παρόμοιο με αυτόν που προτιμούν οι νέεοι. Οι εφαρμογές συνομιλίας μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ισχυρότερων συνδέσεων με αυτό το κομμάτι των πελατών, διασφαλίζοντας ότι οι υπηρεσίες σας παραμένουν σχετικές και ελκυστικές για μια γενιά που είναι πιο έμπειρη στον ψηφιακό κόσμο.

Ας αναλύσουμε τα οφέλη αυτού του καναλιού και τι περιμένουν οι νέοι από την τραπεζική επικοινωνία.

Το απόρρητο έχει πρωταρχική σημασία

Οι νέοι ανησυχούν όλο και περισσότερο για το απόρρητο και τον έλεγχο των προσωπικών τους δεδομένων. Αυτό που θα πρέπει να αναζητούν οι τράπεζες είναι μια πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων που διενεργεί αυστηρή επαλήθευση λογαριασμών, θα διασφαλίζει την αξιόπιστη κρυπτογράφηση των συνομιλιών μεταξύ χρηστών και επιχειρήσεων, δεν θα πουλά τα δεδομένα των πελατών και θα επιτρέπει μόνο ασφαλείς συνδέσεις HTTPS στους διακομιστές της. Για παράδειγμα, στο Viber έχουμε ενσωματώσει όλες αυτές τις αρχές στο DNA μας: τηρούμε όλους τους ισχύοντες νόμους περί απορρήτου δεδομένων, δεν αποθηκεύουμε τα μηνύματα των χρηστών μετά την παράδοση για λόγους ασφαλείας και διασφαλίζουμε ότι η ιδιωτική επικοινωνία και η επικοινωνία μεταξύ χρηστών και εταιρειών μέσω της εφαρμογής είναι απόρρητη. Για πολλούς κλάδους, αλλά ειδικά για τον τραπεζικό, το να συμβιβάζονται με οτιδήποτε λιγότερο απλά δεν αξίζει το ρίσκο.

Οι κινητές συσκευές αποτελούν κορυφαία επιλογή

Οι κινητές συσκευές είναι το κύριο μέσο επικοινωνίας για τους νέους, κάτι που σημαίνει ότι είναι απαραίτητο για τις τράπεζες να προσαρμόσουν τις στρατηγικές επικοινωνίας τους αναλόγως. Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων είναι ως επί το πλείστον πλατφόρμες που προορίζονται για τα κινητά, πράγμα που σημαίνει ότι ο σχεδιασμός τους είναι προσαρμοσμένος για smartphone και tablet. Αξιοποιώντας τα ως κανάλι επικοινωνίας, οι τράπεζες μπορούν να προσαρμοστούν στις προτιμήσεις για αυτού του δημογραφικού κομματιού, διασφαλίζοντας ότι οι υπηρεσίες τους είναι εύκολα προσβάσιμες και βολικές στη χρήση.

Οι εξατομικευμένες και διαδραστικές εμπειρίες είναι απαραίτητες

Το συγκεκριμένο κοινό εκτιμά τις εξατομικευμένες και ελκυστικές εμπειρίες που καλύπτουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του. Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων επιτρέπουν στις τράπεζες να τις δημιουργούν για τους χρήστες στέλνοντας προσαρμοσμένα μηνύματα, μοιράζοντας περιεχόμενο πολυμέσων, στέλνοντας κουίζ και δημοσκοπήσεις και ζητώντας σχόλια. Με αυτόν τον τρόπο, μια τράπεζα μπορεί να συνδεθεί με αυτό το δημογραφικό κομμάτι του κοινού της πιο αποτελεσματικά και να το κρατήσει αφοσιωμένο στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.

Για παράδειγμα έχουμε τη δημοτικότητα των διαδραστικών εμπειριών AR στο Viber: από την κυκλοφορία τους, οι χρήστες έχουν ασχοληθεί με φακούς AR στην πλατφόρμα σχεδόν 1 δισεκατομμύριο φορές. Οι επιχειρήσεις αξιοποιούν επίσης αυτό το εργαλείο και δημιουργούν τους δικούς τους φακούς AR για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα τους, να ενισχύσουν το μάρκετινγκ και να καλύψουν το κοινό της Gen Z.

Η στροφή προς τα γραπτά μηνύματα

Περίπου το 75% των millennials –άνθρωποι που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996– προτιμούν να στέλνουν μηνύματα αντί να κάνουν κλήσεις. Καθώς αυτή η τάση συνεχίζει να αυξάνεται, οι τράπεζες θα πρέπει να σέβονται και να προσαρμοστούν σε αυτή τη μετατόπιση των προτιμήσεων στην επικοινωνία. Η κλήση νέων καταναλωτών μπορεί να θεωρηθεί παρεμβατική και να μην αποδώσει τα απαιτούμενα αποτελέσματα. Από την άλλη πλευρά, η αποστολή ενός μηνύματος σε μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων μπορεί να είναι ένας ήπιος αλλά αποτελεσματικός τρόπος για να ξεκινήσετε μια συνομιλία και να παρέχετε υποστήριξη ή πληροφορίες χωρίς να είστε υπερβολικά παρεμβατικοί.

Συμπεράσματα

Η Gen Z και οι Millennials κάνουν τραπεζικές συναλλαγές στο διαδίκτυο: εκτιμούν το απόρρητο, προτιμούν τα μηνύματα από τις κλήσεις και αναζητούν εξατομικευμένες εμπειρίες. Καθώς γίνονται το πιο σημαντικό τμήμα πελατών για τις τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα, η εύρεση των καλύτερων τρόπων προσέλκυσής τους είναι ζωτικής σημασίας. Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων φαίνεται να προσφέρουν αυτό που χρειάζεται αυτό το κοινό: ασφάλεια, ευκολία και διαδραστικότητα. Προσφέροντας όλα αυτά τα οφέλη, οι εφαρμογές συνομιλίας θα μπορούσαν απλώς να είναι το άλμα που θα εκτοξεύσει τις έξυπνες τράπεζες.

H Berina Tanovic, είναι Sales Director στη Rakuten Viber