Επιχειρήσεις

Εξάρχου: Στο τέλος του 2024 ο κύκλος εργασιών της Intrakat θα φτάσει στο 1,1 δισ. ευρώ

Εξάρχου: Στο τέλος του 2024 ο κύκλος εργασιών της Intrakat θα φτάσει στο 1,1 δισ. ευρώ
Η επιτάχυνση των μεγάλων έργων υποδομών αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της Intrakat το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Η Intrakat σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή βελτίωση σε κρίσιμους οικονομικούς δείκτες, ενισχύοντας την ταμειακή της ρευστότητα και επιταχύνοντας τα μεγάλα έργα υποδομών στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ αποδείχθηκε καταλυτική για την ενίσχυση του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας, με τις εκτεταμένες επενδύσεις να οδηγούν σε αισθητή πρόοδο σε κομβικά έργα υποδομής.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Intrakat ανήλθε στα 533 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 32% σε σχέση με τα 404 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2023. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στη συμβολή των μεγάλων έργων που εκτελεί ο Όμιλος, τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Ρουμανία. Ενδεικτικά, τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) εκτοξεύτηκαν στα 30,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 250% σε σχέση με τα 8,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ τα μικτά κέρδη παρουσίασαν άνοδο 196%, αγγίζοντας τα 50,9 εκατ. ευρώ από τα 17,2 εκατ. ευρώ το 2023.

Σημαντικό στοιχείο είναι η διατήρηση της ταμειακής ρευστότητας σε υψηλά επίπεδα, ξεπερνώντας τα 115 εκατ. ευρώ, χωρίς την αύξηση του δανεισμού. Αυτό καταδεικνύει την οικονομική ευρωστία του Ομίλου, ο οποίος παρά τις μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές, κατάφερε να διατηρήσει τη δανειακή του επιβάρυνση σταθερή, με τις δανειακές υποχρεώσεις να ανέρχονται στα 140 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου το 80% των ιδίων κεφαλαίων.

Η επιτάχυνση των μεγάλων έργων υποδομών αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της Intrakat το πρώτο εξάμηνο του έτους. Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών αυξήθηκε κατά 48%, μετά από επενδύσεις ύψους 120 εκατ. ευρώ για την κάλυψη υποχρεώσεων προς υπεργολάβους και συνεργάτες, επιταχύνοντας την κατασκευή. Στο έργο Πάτρα-Πύργος, όπου κατά την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ είχε κατασκευαστεί μόλις το 15%, οι εργασίες έχουν προχωρήσει κατά 51%, με αύξηση του ρυθμού κατασκευής κατά 178%, μετά από επενδύσεις ύψους 42 εκατ. ευρώ.

Σημαντική πρόοδος σημειώθηκε και στα έργα της Ρουμανίας, όπου ο Όμιλος επένδυσε 219 εκατ. ευρώ, οδηγώντας σε αύξηση του ρυθμού παραγωγής κατά 168%. Το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov-Sighisoara (τμήμα Apața – Cața), προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ, προχώρησε από το 2% στο 21%, με δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM) να εκτελούν το μεγαλύτερο έργο σηράγγων στη χώρα.

Παράλληλα, η Intrakat εξασφάλισε νέες συμβάσεις έργων αξίας 225,5 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, περιλαμβάνοντας έργα όπως η συντήρηση της Εγνατίας Οδού, η κατασκευή φωτοβολταϊκών σταθμών και η βελτίωση της 9ης Εθνικής Οδού. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του Ομίλου διαμορφώθηκε σε 4,5 δισ. ευρώ, διασφαλίζοντας τη μελλοντική ανάπτυξη του Ομίλου.

Με αφορμή την δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου 2024, ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat κ. Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε: «Τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ Εξαμήνου του 2024 αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένη και σωστή ήταν η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ και αυτό προκύπτει ξεκάθαρα από όλα όσα καταφέραμε από την ολοκλήρωση της εξαγοράς, μέχρι σήμερα. Πετύχαμε μία σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών, πολλαπλασιάζοντας τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τα μεικτά κέρδη, ενώ εκτιμούμε ότι στο τέλος του έτους ο κύκλος εργασιών θα φτάσει το 1,1 δισ. ευρώ. Όλα αυτά είναι απολύτως συμβατά με όλα όσα έχουμε ανακοινώσει στο παρελθόν – ό,τι έχουμε πει, το έχουμε κάνει. Παράλληλα, εργαζόμαστε σκληρά για τον εταιρικό μετασχηματισμό του Ομίλου μας, με στόχο την ενίσχυση και άλλων τομέων δραστηριότητας, πέραν της κατασκευής και σύντομα θα παρουσιάσουμε τον σχεδιασμό αυτόν».