Ελλάδα

Μετ' εμποδίων το μετρό προς Πειραιά

Μετ' εμποδίων το μετρό προς Πειραιά Μετ' εμποδίων το μετρό προς Πειραιά
Σε δύσκολη καμπή βρίσκεται η επέκταση του μετρό της Αθήνας προς Πειραιά σύμφωνα με την «Καθημερινή». Τους τελευταίους μήνες ο μετροπόντικας έχει «κολλήσει» ανάμεσα στη Νίκαια και στα Μανιάτικα, λόγω των σπηλαιώσεων. Ο δε δυσκολότερος εκ των σταθμών, εκείνος του Πειραιά, προχωρεί με αργούς ρυθμούς και βρίσκεται πλέον πολύ πίσω από το χρονοδιάγραμμα.

Ο μετροπόντικας, που ξεκίνησε να σκάβει και πάλι από τον Μάρτιο, είχε στόχο να φθάσει στον σταθμό Μανιάτικων τον Αύγουστο. Ωστόσο στο μέσον της διαδρομής από τη Νίκαια συνάντησε υπόγειες σπηλαιώσεις, οι οποίες πρέπει να κλειστούν με τσιμέντο προκειμένου να εξασφαλιστεί η ευστάθεια της σήραγγας.

Καθυστερήσεις

Παράλληλα, ο σταθμός Μανιάτικων δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, καθώς για διάφορους εξωγενείς παράγοντες καθυστέρησε η έναρξη των εργασιών. Ετσι δεν είναι βέβαιο ότι, όταν ο μετροπόντικας διανύσει την υπολειπόμενη απόσταση, ο σταθμός θα είναι έτοιμος ώστε να τον διασχίσει και να συνεχίσει προς τον σταθμό του Πειραιά. Εκεί έρχεται το τρίτο και κυριότερο πρόβλημα. Παρότι όλοι γνώριζαν ότι η κατασκευή του σταθμού του Πειραιά, μπροστά από τον σταθμό των ΗΣΑΠ στην ακτή Καλλιμασιώτη, θα ήταν το πιο απαιτητικό από τα έργα της επέκτασης (καθώς ουσιαστικά κατασκευάζεται κάτω από τη θάλασσα), οι λύσεις που μελετήθηκαν και δοκιμάστηκαν δεν απέδωσαν. Ετσι χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να βρεθεί η καταλληλότερη επιλογή. Σήμερα έχουν επιτέλους ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων (που θα φθάσουν 10 μέτρα πιο βαθιά από τον σταθμό, στα 38 μέτρα), προκειμένου να βοηθήσουν στην «αγκύρωσή» του στο έδαφος, και κατόπιν θα ξεκινήσει η εκσκαφή του σταθμού.

Σύμφωνα με τους υπευθύνους του έργου, ο μετροπόντικας μπορεί να χρειαστεί να διασχίσει τον σταθμό χωρίς αυτός να έχει ακόμα κατασκευαστεί (κάτι που σημαίνει βέβαια ότι το συγκεκριμένο κομμάτι της σήραγγας που περνάει μέσα από τον σταθμό θα πρέπει στη συνέχεια να κατεδαφιστεί). Η απόφαση θα ληφθεί σε 6-7 μήνες από σήμερα, όταν ο μετροπόντικας περάσει τα Μανιάτικα.

Οσο για τους τρεις πρώτους σταθμούς του έργου (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), δεν μπορούν να ολοκληρωθούν προτού ολοκληρωθεί η εκσκαφή όλης της σήραγγας έως και τον τελευταίο σταθμό (Δημοτικό Θέατρο). Κι αυτό γιατί η μεταφορά των υλικών της εκσκαφής γίνεται μέσω της σήραγγας (με έναν επεκτεινόμενο τροχιόδρομο) μέχρι την Αγία Βαρβάρα, όπου τα υλικά βγαίνουν στην επιφάνεια και απομακρύνονται. Πάντως το έργο συνεχίζεται στο νέο ΕΣΠΑ, επομένως η χρηματοδότησή του δεν φαίνεται προς το παρόν να κινδυνεύει.