Ελλάδα

Χωρίς ραντάρ σχεδόν όλο το εθνικό δίκτυο - Χιονολάστιχα και ταχύτητα τα πιθανά αίτια του τραγικού δυστυχήματος

Χωρίς ραντάρ σχεδόν όλο το εθνικό δίκτυο - Χιονολάστιχα και ταχύτητα τα πιθανά αίτια του τραγικού δυστυχήματος
Μόλις σε ένα σημείο σε ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας στην σήραγγα του Αρτεμισίου και στην Αττική Οδό υπάρχουν σήμερα κάμερες -ραντάρ της Τροχαίας για τον έλεγχο ταυτότητας και την επιβολή προστίμων. Η υπερβολική ταχύτητα και τα ελαστικά χιονιού θεωρούνται τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος της Κυριακής στην Θήβα

Σύμφωνα με δημοσιεύμα της εφημερίδας «Καθημερινή», μόνο στη σήραγγα Αρτεμισίου η Τροχαία πιάνει τους παραβάτες οδηγούς με τις κάμερες - ραντάρ ενώ στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους τα όρια ταχύτητας ελέγχονται μόνο με χειροκίνητα μέσα, αν και όποτε διατίθενται αστυνομικοί από την Τροχαία αυτοκινητοδρόμων. Ανάλογες συσκευές είχαν τοποθετηθεί την προηγούμενη δεκαετία σε πολλά σημεία της Εγνατίας Οδού τα οποία όμως δεν λειτουργούν πια.

Το πρόβλημα είναι ότι η Τροχαία δεν έχει εκφράσει την πρόθεση να τοποθετήσει κάμερες και στους νέους αυτοκινητόδρομους. Η εθνική οδός Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας και Λεύκτρου - Σπάρτης, που παραδόθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, έχει μόνον τα προαναφερθέντα ραντάρ της σήραγγας του Αρτεμισίου. Ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους άλλους τέσσερις οδικούς άξονες που θα πρέπει να έχουν παραδοθεί σε ένα μήνα (η Κορίνθου - Πατρών, η Ιόνια Οδός, ο Ε65, τα υπό κατασκευή τμήματα της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης). Αυτό σημαίνει ότι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, που θα είναι «πρόκληση» για τους απερίσκεπτους οδηγούς, δεν θα έχουν ούτε ένα ραντάρ της τροχαίας ούτε καν στη σήραγγα των Τεμπών, τη μεγαλύτερη της χώρας (6 χλμ.).

Αντίθετα με το νέο εθνικό δίκτυο, στην Αττική Οδό λειτουργούν 14 ραντάρ της Τροχαίας αλλά και αυτό το σύστημα φαίνεται να υπολειτουργεί αφού η κλήση στον απερίσκεπτο οδηγό μπορεί να παραδοθεί ακόμη και δύο χρόνια μετά.

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες των εμπειρογνωμόνων για τις συνθήκες του φρικτού τροχαίου στο 83ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, στο οποίο βρήκαν τραγικό θάνατο ο οδηγός και ο συνεπιβάτης της porsche, αλλά και μία 33χρονη μητέρα με το 3χρονο παιδάκι της, που βρίσκονταν σε παρκαρισμένο αυτοκίνητο.

Στην ιλιγγιώδη ταχύτητα -πάνω από 200 χιλιόμετρα την ώρα- και στα ελαστικά του της porsche επικεντρώνονται οι αξιωματικοί της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας που εξετάζουν καρέ καρέ τα βίντεο.

Προς το παρόν δεν προκύπτει ότι ο 23χρονος, που έχασε τον έλεγχο του πολυτελούς οχήματος παρεμποδίστηκε από άλλο αυτοκίνητο, χτύπησε σε κάποια μπάρα ή φρέναρε.