Ελλάδα

Όχι σε νέα διόδια στους κόμβους Βαρυμπόπης και Αγίου Στεφάνου λέει η Περιφέρεια Αττικής

Όχι σε νέα διόδια στους κόμβους Βαρυμπόπης και Αγίου Στεφάνου λέει η Περιφέρεια Αττικής
Την αντίθεση της Περιφέρειας Αττικής ως προς την εγκατάσταση νέων πλευρικών διοδίων στους κόμβους Μεταμόρφωσης και Αγίου Στεφάνου, καθώς και στην απομάκρυνση των ήδη εγκατεστημένων, ενώ ζητά να τεθεί σε εφαρμογή η αναλογική χιλιομετρική χρέωση, όχι μόνο για το εθνικό οδικό δίκτυο, αλλά και για την Αττική οδό εξέφρασε ο  Αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Αθηνών Γιώργος Καραμέρος

Τις θέσεις αυτές διατύπωσε από το βήμα του Περιφερειακού Συμβούλιου, στις 25/04/2017, ο εισηγητής της πλειοψηφίας Αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Αθηνών, Γιώργος Καραμέρος, ο οποίος, ταυτόχρονα, έθεσε ως επιτακτική ανάγκη τη διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης, από το «τριεθνές» (Μαρούσι-Πεύκη-Ηράκλειο) έως την εθνικό οδό Αθηνών- Λαμίας, έργο που πρέπει να τεθεί σε προτεραιότητα. Επιπλέον, ζήτησε να παραμείνει ελεύθερο από διόδια το περιαστικό τμήμα της Εθνικής οδού από τη Μεταμόρφωση έως τις Αφίδνες, να απαλλαγούν από την υποχρέωση καταβολής διοδίων ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, κάτοικοι και εργαζόμενοι όμορων, σε σταθμούς διοδίων, περιοχών, καθώς και την οριστική παύση των διώξεων πολιτών που συμμετείχαν σε κινήματα κατά των διοδίων. Τέλος, ο κ. Γ. Καραμέρος, υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση θα κριθεί για το πως και αν θα έχει αναχαιτίσει την επιβολή νέων διοδίων και όχι για το αν αυτά θα επιβληθούν το 2019 ή το 2020».

Σύμφωνα με τον κ. Καραμέρο ο Νόμος 3555/2007, που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων και αφορά στην κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης έως τα Σκάρφεια του Μαλιακού, αποτελεί μία από τις ενδεικτικότερες σκανδαλώδεις αποφάσεις των κυβερνήσεων που οδήγησαν τη χώρα στην πολυετή κρίση.

Στην Αττική, η εταιρεία “ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ” που έχει αναλάβει τη κατασκευή της, από τις 09‐01‐2008 εισπράττει διόδια από μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς που της παραχωρήθηκαν με σκοπό τις εισπράξεις να τις διαθέσει για τη κατασκευή της Ιόνιας Οδού, την ανακατασκευή της σύνδεσης Σχηματάρι – Χαλκίδα, καθώς και την ανακατασκευή του τμήματος της ΕΟ Αθηνών‐ Λαμίας από τον Α/Κ της Μεταμόρφωσης μέχρι και τα Σκάρφεια Μαλιακού.

Αυτή η Σύμβαση Παραχώρησης, που σύμφωνα με τον κ. Καραμέρο, αφαίμαξε τις τσέπες των πολιτών και υποβάθμισε την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής, παρέχει δυνητικά στην παραχωρησιούχο εταιρία το δικαίωμα να εγκαθιστά νέους Σταθμούς Διοδίων κατά την κρίση της (μετωπικούς και πλευρικούς), να επιβάλει και να εισπράττει από τους Χρήστες της Εθνικής Οδού διόδιο τέλος, ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση χιλιομέτρων. Ο κ. Καραμέρος χαρακτήρισε την σύμβαση, αποικιοκρατικού χαρακτήρα που παραμένει ενεργή μολονότι η χώρα βρίσκεται σε ειδικές συνθήκες εδώ και επτά χρόνια.

Όπως υποστηρίζει ο κ. Καραμέρος η σημερινή Περιφερειακή Αρχή ζήτησε όχι μόνο να μην τοποθετηθούν νέα πλευρικά διόδια, αλλά και να απομακρυνθούν τα ήδη εγκατεστημένα στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής. Παράλληλα ζήτησε τη ριζική αναθεώρηση ή κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης, καθώς η µη ύπαρξη ασφαλούς και ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων καθιστά τη χρήση της Εθνικής οδού υποχρεωτική για τις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της Αττικής. Η απόφαση αυτή του Περιφερειακού Συμβουλίου ήταν σε απόλυτη συμφωνία με τη λαϊκή βούληση κατοίκων της περιοχής.

Οι συζητήσεις και αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού με τις οποίες είναι ριζικά αντίθετοι στο καθεστώς επιβολής διοδίων και ζητούν την κατάργηση των σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων Βορίδη – Ρέππα. Δεν δέχονται την τοποθέτηση νέων σταθμών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.

Η θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος παραδέχθηκε στη Βουλή ότι πρόκειται να εγκατασταθούν πλευρικά διόδια στις ανωτέρω περιοχές, με τη λειτουργία τους να εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους 2018, και με την προϋπόθεση να υπάρχει αναλογικό σύστημα χρέωσης.

Και ερχόμαστε στο σήμερα όπου είμαστε αναγκασμένοι να επανέλθουμε στο θέμα καθώς από το 2014 ακούμε για αναλογικά διόδια και 2,5 χρόνια μετά βλέπουμε ότι με γοργό ρυθμό προχωρούν μόνο έργα σταθμών διοδίων και κατασκευής του κτηρίου που θα διαχειρίζεται τα διόδια (κόμβο της Βαρυμπόμπης, λίγο μετά την ανισόπεδη διάβαση μετά τη ΒΕΛΜΑΡ). Το γεγονός ότι τα διόδια θα επιβληθούν είτε το 2018, είτε το 2019, ή το 2020 δεν απαλλάσσει την κυβέρνηση που θα κριθεί για το πως και αν θα έχει αναχαιτίσει την επιβολή νέων διοδίων. Και είναι αυτονόητο ότι προνομιακοί συνομιλητές της κυβέρνησης πρέπει να είναι οι πολίτες και η αυτοδιοίκηση.