Ελλάδα

Μυλόπουλος: «Κοσμογονία» στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης θα προκαλέσει το μετρό στη Θεσ/νικη

Μυλόπουλος: «Κοσμογονία» στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης θα προκαλέσει το μετρό στη Θεσ/νικη
Την εκτίμησή του ότι το μετρό Θεσσαλονίκης, με την ολοκλήρωσή του, θα προκαλέσει μία «κοσμογονία» στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, εξέφρασε, μιλώντας στην ημερίδα για τις αστικές συγκοινωνίες που διοργάνωσε η εταιρεία Εγνατία Οδός, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, σημειώνοντας ότι «σήμερα στην πόλη επικρατεί ένας συγκοινωνιακός Μεσαίωνας».

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε ότι καταλύτης για τη δημιουργία των μεγάλων υποδομών «ήταν, είναι και θα είναι ο δημόσιος τομέας» και τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη «ταλαιπωρείται από ένα συγκοινωνιακό κενό». Όπως είπε χαρακτηριστικά, η Θεσσαλονίκη είναι ίσως μοναδικό παράδειγμα πόλης ενός εκατομμυρίου κατοίκων που εξαρτάται αποκλειστικά από ένα και μόνο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, τα λεωφορεία, τα οποία επισήμανε ότι «παρέχουν πολύ χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τον πολίτη».

Μιλώντας για τον ΟΑΣΘ, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό υπογράμμισε ότι ο τρόπος λειτουργίας του είναι ένα «σκάνδαλο διαρκείας, με το μονοπωλιακό καθεστώς που εξασφάλισε με βασιλικό διάταγμα από το 1957 κι έπειτα».

Σήμερα, υποστήριξε, ο Οργανισμός έχει εξασφαλίσει στην ουσία μία συμφωνία αορίστου χρονικής διάρκειας, χωρίς συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης της σύμβασής του, καθώς το 2008 αποφασίστηκε ότι «η ισχύς της οικονομικής συμφωνίας μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΑΣΘ παρατείνεται μέχρι δύο έτη από την ολοκλήρωση του υπό εκτέλεση μετρό Θεσσαλονίκης». Με αυτόν τον τρόπο, όπως εξήγησε, ΟΑΣΘ και κυβέρνηση ξεπέρασαν τότε το εμπόδιο της ευρωπαϊκής Οδηγίας, τόσο ως προς την προϋπόθεση του διεθνούς διαγωνισμού, όσο και ως προς το ανώτατο χρονικό όριο της δεκαετίας στην παραχώρηση των συγκοινωνιών σε ιδιώτη.