Ελλάδα

ΟΑΚΑ: «Ας ζητούσαν το εγχειρίδιο από εμένα» λέει συνεργάτης του Καλατράβα -Μελέτη με προβλήματα στα στέγαστρα και από το 2020

ΟΑΚΑ: «Ας ζητούσαν το εγχειρίδιο από εμένα» λέει συνεργάτης του Καλατράβα -Μελέτη με προβλήματα στα στέγαστρα και από το 2020
Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για το ΟΑΚΑ που δείχνουν την κατάσταση που επικρατεί και το γεγονός ότι είναι «τύχη» που τα στέγαστρα Καλατράβα δεν έπεσαν -τελικώς- σε κάποιον αγώνα ή συναυλία.

Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, από τον Οκτώβριο του 2020 εξειδικευμένοι μηχανικοί της εταιρείας που είχε αναλάβει την επιθεώρηση είχαν, ήδη επισημάνει στη γενική γραμματεία Αθλητισμού και το υπουργείο Υποδομών τα σοβαρά προβλήματα στα στέγαστρα Καλατράβα, που έπρεπε να αντιμετωπιστούν άμεσα.

Ερχόμαστε στο σήμερα λοιπόν, όπου όπως αποδεικνύεται, δεν έγινε καμία ενέργεια, και ο Γιάννης Βρούτσης δήλωσε πως αυτή η μελέτη, τρία χρόνια πριν, δεν έφθασε ποτέ στα χέρια του.

Η μελέτη όπου έφερε και το κλείσιμο στο ΟΑΚΑ έγραφε «η μεταλλική κατασκευή του στεγάστρου του κεντρικού σταδίου και του ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας».

Συνεργάτης Καλατράβα: «Μπορούσαν να το ζητήσουν από εμένα»

Ο πολιτικός μηχανικός Φαίδων Καρυδάκης, μιλώντας για το «χαμένο βιβλίο... χρήσης» από τα στέγαστρα Καλατράβα, κάνει λόγο για «αστειότητες», και λέει χαρακτηριστικά «Μπορούσαν να το ζητήσουν το εγχειρίδιο από εμένα ή τον Καλατράβα, εγώ το είχα».

Επιπλέον μιλάει και για μεγάλο κόστος που δεν διατέθηκε από τη διοίκηση του ΟΑΚΑ για τη συντήρησή του.

Πιο συγκεκριμένα μιλώντας στο star είπε: «Είδα τη φυσιολογική φθορά του χρόνου, η οποία απαιτούσε κάποια λογική συντήρηση, κάποιον λογικό έλεγχο όπως προβλέπεται. Για να γίνουν ήθελαν ειδικές τεχνικές και χρειαζόταν ένα μεγάλο κόστος που δεν είχε διατεθεί από τη διοίκηση του ΟΑΚΑ.

Δεν καλύπτονται από πολεοδομικούς κανονισμούς. Η στατική του επάρκεια είναι κάτι άλλο, καλύπτεται από άλλους κανονισμούς και τηρήθηκαν πλήρως».

Μπαλάκι οι ευθύνες

Ο πρώην υπουργός Υποδομών χαρακτήρισε τον νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ «άξιο συνεχιστή του πολιτικού τυχοδιωκτισμού του προκατόχου του, Αλέξη Τσίπρα», ο οποίος είναι «είτε άπειρος, είτε πρόθυμος διακινητής fake news, ή το πιο πιθανό και τα δύο».

Σε αυστηρό τόνο ήρθε η απάντηση του παραιτηθέντα υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, στην ανάρτηση Κασσελάκη με αφορμή το ακατάλληλο στέγαστρο του ΟΑΚΑ - που έκανε λόγο «για υπουργό Καραμανλή που έκρυβε τις μελέτες και ένα πρωθυπουργό Μητσοτάκη που έχει χάσει το manual της χώρας».

Λυπάμαι πολύ που ο νέος - μόνο στην ηλικία, αλλά όχι στην νοοτροπία - πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επιλέγει τα ψεύδη στοχοποιώντας με προσωπικά για ένα θέμα με το οποίο δεν έχω καμία σχέση, όπως αυτό του ΟΑΚΑ. Είναι όπως φαίνεται άξιος συνεχιστής του πολιτικού τυχοδιωκτισμού του προκατόχου του, Αλέξη Τσίπρα - σημειώνει αρχικά ο Κώστας Καραμανλής.

Πριν του απαντήσω όμως επί προσωπικού, όπως έκανε αυτός, ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά για να τα μάθει. Kαθότι είναι είτε άπειρος, είτε πρόθυμος διακινητής fake news, ή το πιο πιθανό και τα δύο. Θα του συνιστούσα δε, να ξεκινήσει να ενημερώνεται και από άλλες πηγές, πέραν των εκπομπών ελαφριάς ψυχαγωγίας.

Η μοναδική συμμετοχή του Υπουργείου Υποδομών ήταν η τεχνική έκθεση συμβούλου που ζήτησε τον Ιούλιο του 2019 και αφορούσε τις κερκίδες. Η έκθεση αυτή ξεκίνησε να παραδίδεται τμηματικά στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού τον Νοέμβριο του 2020 και ο πλήρης φάκελος διαβιβάστηκε τον Μάρτιο του 2021 στο Υφυπουργείο Αθλητισμού, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει το ΟΑΚΑ.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι η πρώτη από το 2004 που προβαίνει σε έλεγχο στατικότητας του ΟΑΚΑ.

Όσον αφορά την εμπαθή επίθεση στο πρόσωπό μου για το όνομα το οποίο φέρω, να πω και στον ίδιο και τους συμβούλους του, πως αυτό δεν αποτελεί μομφή, αλλά τιμή. Και είναι χρέος για εμένα να υπηρετώ την πατρίδα μου με διαχρονικές αξίες, από τις οποίες ο ίδιος απέχει πολύ.

Και κάτι τελευταίο, επειδή η χώρα αυτή είναι μικρή και όλοι γνωριζόμαστε: τυμβωρυχία με το δυστύχημα των Τεμπών που μας συγκλόνισε όλους, δεν δέχομαι.

Έκανα αυτό που επιτάσσει η συνείδησή μου και παραιτήθηκα.

Σε κάθε περίπτωση, προκαλώ τον ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει πρόταση για σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τα Τέμπη, ώστε να λάμψει και εκεί η αλήθεια.

Η ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη

Η ημέρα που ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, λαμβάνει επίσημη μελέτη για σοβαρά προβλήματα στατικότητας του στεγάστρου Καλατράβα, τα οποία «χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης», όπως αποκάλυψε σήμερα ο ΑΝΤ1.

Τι έκανε ο - επάγγελμα Καραμανλής - υπουργός;

Ό,τι και στα Τέμπη: Τίποτα!Και όπως συνεχίστηκαν τα δρομολόγια στον σιδηρόδρομο, έτσι συνεχίστηκε η λειτουργία του ΟΑΚΑ.

- Όλες οι ελληνικές ομάδες πέρασαν από το στάδιο.

- Όλα τα εντός έδρας διεθνή παιχνίδια του Παναθηναϊκού διεξήχθησαν εκεί.

- Οι πιο πολυπληθείς συναυλίες της χώρας έγιναν εκεί.

- Κάτω από το ασταθές στέγαστρο συγκεντρώνονταν για τρία ολόκληρα χρόνια δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι τη φορά.

Τρομακτικός συνδυασμός: Ένας υπουργός Καραμανλής που έκρυβε τις μελέτες και ένας πρωθυπουργός Μητσοτάκης που έχει χάσει το manual της χώρας.

Η Ελλάδα που θέλουμε πρέπει να ξεφορτωθεί άμεσα τους ασυναίσθητους μετόχους παρηκμασμένων οικογενειακών πολιτικών επιχειρήσεων.

Ο Μάκης Βορίδης από την δικιά του πλευρά είπε: «αναλαμβάνουμε την ευθύνη και ενεργούμε προληπτικά και έρχεστε εσείς, που έχετε πέντε χρόνια στην κυβέρνηση και δεν έχετε ξοδέψει για το ΟΑΚΑ ούτε ένα πενηνταράκι κι εμάς εγκαλείται για αυτά τα οποία κάνουμε σήμερα. Μα πρόκειται για κωμική προσέγγιση των πραγμάτων».

Άγνωστο παραμένει, για την ώρα, το πότε θα ανοίξει το κεντρικό στάδιο του ΟΑΚΑ.